جامعه و خانواده

نیاز ۱۲۰ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور به عملیات آبخیزداری و آبخوانداری

رئیس سازمان جنگل ها ، مراتع و مدیریت آب اظهار داشت: 120 میلیون هکتار از استخرهای کشور به مدیریت استخر و عملیات آبخوان داری نیاز دارند.

به گزارش ترندونی ، دکتر مسعود منصور وی در مراسم بهره برداری از سد گیلان گوندال در بورانجرد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا امروز این پروژه در سطح 31 میلیون هکتار اجرا شده است که شش میلیون هکتار آن در سه سال گذشته اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای این پروژه ها از طریق صندوق توسعه ملی تأمین شده است ، گفت: بودجه دولت برای اجرای پروژه های مدیریت آب مورد نیاز است اما از خیرین و کمک های دیگر نیز در این زمینه استفاده می شود.

رئیس سازمان مدیریت مرتع و آبخیزداری در مورد خشکسالی امسال و مهاجرت اولیه عشایری گفت: مبارزه با خشکسالی های اخیر ، حفظ پوشش گیاهی و کاشت ، کنترل دقیق مهاجرت ، هماهنگی با امور عشایر برای تهیه خوراک و دام. در دستور کار است.

معاون جهاد کشاورزی افزود: 40-50 درصد گوشت از مراتع تولید می شود ، 8 هزار و 650 روستا و روستای کشور دچار آبگرفتگی می شوند و پروژه های مدیریت آب نقش موثری در کنترل سیلاب و خسارت این روستاها دارد.

منصور در مورد سد گلی گوندال در گیلان گفت: برای استفاده از آب این سد باید مراقبت شود و اقدامات لازم در اطراف این سد برای تقویت پوشش بیولوژیکی انجام شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین اظهار داشت که سد زیرزمینی گوندل گیلان بروجرد برای کنترل و بهره برداری از سیلاب ها ، افزایش جریان های قنات و حفظ باغات و بخش کشاورزی ساخته شده است.

منصور با بیان اینکه پروژه های مدیریت حوضه آب 70 درصد از سیلاب ها را کنترل می کند ، ادامه داد: این ذخیره 500 هزار متر مکعبی چهار بار در سال سفره های زیرزمینی آب را تقویت می کند.

به گزارش جنگل ها ، پایگاه اطلاعاتی سازمان مراتع و آبخیزداری ، گفت: در روستای گلچهران عملیات اجرایی سد خاکی با حداکثر 1400 باران به پایان می رسد و اینگونه برنامه ها در لرستان و بروجرد ادامه دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا