اقتصادی

نهایی‌شدن قانون جهش دانش‌بنیان بعد از اعمال اصلاحات شورای نگهبان

عضو دفتر فراکسیون دانش بنیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «شورای نگهبان اصلاحاتی در قانون جهش دانش بنیان پیشنهاد داده است» گفت: این قانون برای تصویب در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش ترندونی محسن دهنوی عصر امروز در گردهمایی فعالان دانش با بیان اینکه کسب و کارهای دانش بنیان همچنان سهمی از تولید ناخالص داخلی ندارند، گفت: بودجه منابع دانش بنیان از منابع عمومی برای همت 1400 بوده است. (هزار میلیارد تومان).

وی افزود: اکنون در جایی هستیم که یک درصد از منابع خود را به حوزه دانش اختصاص داده ایم، اما این میزان بسیار ناچیز است، اما برخلاف تولید دانش بنیان، بیش از حد انتظار بوده است. “

به گفته وی باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم چرا که ایشان از سال 82 خلق ثروت از علم را به عنوان یک موضوع مهم مطرح کردند.

یکی از اعضای هیئت مدیره گروه اقتصاد دانش بنیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری همچنان بر سر این موضوع هستند و همین موضوع باعث شده تا بحث هایی در این زمینه مطرح شود که هم اکنون بیش از 7000 کسب و کار دانش بنیان راه اندازی شده است. “.

وی گفت: اگر شرکت های دانش بنیان بتوانند بخشی از اقتصاد باشند، هنوز سهمی از تولید ناخالص داخلی ندارند.

دهنوی با اشاره به اینکه کسب و کارهای دانش بنیان هنوز به سهم زیادی از کسب و کارهای دانش بنیان نرسیده اند، افزود: در دو سه سال اخیر قانون جهش را در تولید دانش بنیان وارد کرده ایم. این قانون سال گذشته تصویب شد و اکنون برای تصویب در هیات امنا اصلاح می شود.

یکی از اعضای هیئت مدیره گروه اقتصاد دانش با تاکید بر اینکه هدف این قانون حمایت از تولید دانش بنیان است، افزود: مربوط به این طرح تصویب خواهد شد.»

وی با تاکید بر اینکه باید از تجربه تلخ صنعت خودرو درس بگیریم، گفت: حمایت از دانش بنیان ها نباید منجر به رانت هایی شود که در نهایت نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا