استان ها

نماینده ارومیه: اگر سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی، صرفا افتتاح پروژه‌های دولت قبل باشد، بیهوده است

روح الله حضرت پور گفت: ما در دوره های گذشته و ریاست های قبلی شاهد سفر شخص اول دولت به آذربایجان غربی بوده ایم اما آیا گره گشایی از مشکلات استان ما بوده است؟ نمونه بارز آن وضعیت توسعه آذربایجان غربی است که جزو آخرین و محروم ترین استان های کشور است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آذربایجان غربی در سال گذشته در اسفناک ترین وضعیت قرار گرفت، گفت: تورم یکی از ضعیف ترین استان های کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان غربی در بخش های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مطالباتی دارند، گفت: بهره برداری از ظرفیت های اقتصاد و توسعه مکانیزاسیون در این بخش. مردم آذربایجان غربی.

حضرت پور با تاکید بر اینکه استان ما ظرفیت های بالقوه ای در حوزه معدن دارد که متاسفانه دولت هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است، یادآور شد: سرمایه گذاری در حوزه معدن و همچنین فرآوری این محصولات برای جلوگیری از خام فروشی می تواند باعث کاهش بیکاری شود. کاهش یافت. این امر به طور قابل توجهی استان محروم و عجیب و غریب را کاهش داد.

وی درباره بهره برداری از معدن طلای زرهی تکاب گفت: این معدن که یکی از بزرگترین معادن طلای خاورمیانه است جز محرومیت و نابودی منابع طبیعی و زیست محیطی به نفع مردم منطقه بوده است؟ غیر از این آیا زیرساخت های موجود از جمله جاده ها توسط معدنچیان تخریب شده است؟ آیا نمی توان با اختصاص درصد مشخصی از منابع طلای معدن به خود منطقه، برای رفع محرومیت آن اقدام کرد؟

سخنگوی مردم ارومی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی در جریان جزئیات عملیات معدن زرهی تکاب است، گفت: حمایت از کشاورزان با خرید تضمینی محصولات کشاورزی از خواسته های جدی ماست.

وی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی در جریان سفر به استان مازندران دستور آزادسازی سواحل خزر را که توسط دستگاه های دولتی اشغال شده بود صادر کرد که در مهلت مقرر محقق شده است. لذا امیدواریم با چنین دستوراتی نسبت به گره گشایی از مشکلات آذربایجان غربی اقدام کند.

حضرت پور با اشاره به اینکه سفر آقای رئیسی به آذربایجان غربی اگر صرفاً بهره برداری از پروژه های دولت قبل باشد سفری بیهوده و بی ثمر خواهد بود، امیدواریم سفر پیش رو با گامی خوشایند در جهت کاهش محرومیت کشور همراه باشد. رنج کشیدن.

46

دکمه بازگشت به بالا