عمومی

نظر آیت‌الله خوئی درباره «تا انقلاب مهدی …»

آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خوئی ، رهبر حوزه انتخابیه نجف ، سالها رهبری دولت پس از آیت الله حکیم را بر عهده داشت.

به گزارش ترندونی ، وب سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی در ادامه نوشت: وی از حامیان جنبش اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بود و هرگز از حمایت از انقلاب اسلامی ایران خودداری نکرد. اگرچه تلاش های زیادی برای تحریف شخصیت آیت الله خویی انجام شده است ، اما بسیاری از اسناد و خاطرات منتشر شده نشان دهنده رویکرد آیت الله خویی به سیاست و حکومت اسلامی است.

واکنش به شعار “خدا ، خدا ، خمینی را حفظ کن تا انقلاب مهدی”

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی به نقل از آیت الله برهان در خاطرات خود خاطره ای خارق العاده را به یاد می آورد: مجلس کاملاً خصوصی بود ، هیچ مامور امنیتی بایت و علمای مختلفی نداشت. گروه بزرگی از بزرگان مورد اعتماد در آیت الله العظمی خویی شرکت کردند. یکی از شرکت کنندگان مدتی است به مسئله جدیدی در ایران اشاره می کند. در پاسخ می گوید: “چه چیزی کشیده شد؟” مرید می گوید: “بعد از عبادت ، مرسوم است که می گویند:” خدایا ، خدا ، خمینی را تا انقلاب مهدی حفظ کن ، از زندگی ما بکاه و بر زندگی ما بیفزای. “

آیت الله خویی می گوید: “خوب ، اینجا چه اشکالی دارد؟” یکی از شرکت کنندگان می گوید: بعد و بعد از نماز ، نوعی بدعت ایجاد شد و در پاسخ گفت: “این دعا است ، نه بدعت”. شخص دیگری از بینندگان اعتراضات دیگری را مطرح می کند و او پاسخ می دهد. سرانجام ، آقای خویی به مشکل سوم پاسخ می دهد و در نهایت یکی از شرکت کنندگان می گوید: بنابراین شما فکر می کنید این امر مطلوبی است. آیت الله خویی می گوید “به نظر من اجباری است.”

توافق بین آیت الله خویی و شهید صدرو در زمینه تشکیل حکومت اسلامی

آیت الله حسینی شاهرودی در بخشی دیگر از خاطرات خود در مورد رابطه بین شهیدو صدر و آیت الله خویی می گوید: روزی با آیت الله سید کاظم حائری و آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی به عنوان شهید خدمت کردیم. گیج و گیج شده بودند. از یک سو ، حزب حاکم بعث در عراق سرکوب را علیه حوزه علمیه نجف اشرف تشدید کرده است ، از سوی دیگر ، با م believersمنان و انقلابیون عراقی مبارزه کرده ، تعداد زیادی از مردم را زندانی کرده و برای تبلیغات مذهبی و مکتبی مشکل ایجاد کرده است. به

از سوی دیگر ، آیت الله خویی در دوران پیری پس از مرگ آیت الله حکیم اقتدار پیدا کرد و از عهده آن برآمد. به مناسبت این مسائل ، فعالان خانه مرجعیت نیز به دنبال مشکلات م .منان سیاسی و غیر سیاسی به ایران مهاجرت کردند. [از دیدگاه فقهی] “ما توافق کردیم.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا