برون مرزی

مقابله پدافند هوایی حزب الله لبنان با هواپیمای متجاوز صهیونیستی

مقاومت لبنان اعلام کرد یگان دفاع هوایی مقاومت با یک موشک زمین به هوا با یک هواپیمای صهیونیستی مقابله و آن را مجبور به ترک حریم هوایی لبنان کرد.

به گزارش ترندونی، مقاومت لبنان اعلام کرد: یگان دفاع هوایی مقاومت در راستای حمایت از ملت و مقاومت در غزه، اواسط نیمه شب گذشته یک موشک زمین به هوا را به سمت یک هواپیمای صهیونیستی شلیک و آن را مجبور به ترک فوری حریم هوایی لبنان کرد.

طبق گزارش المیادین، مقاومت لبنان دوشنبه نیز در بیانیه ای اعلام کرد پهپاد رژیم صهیونیستی از نوع «هرمس900» را در آسمان جنوب لبنان سرنگون کرده است.

از سوی دیگر رژیم اشغالگر صهیونیستی منطقه «حوش السید» را بین البقاع شمالی و حومه القصیر در مرزهای لبنان و سوریه و همچنین شهرک «عیترون» لبنان را هدف قرار داد.

به گفته خبرنگار المیادین دست کم 9 موشک به شهرک «حوش السید» شلیک شد که تنها تلفات مادی داشت.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است. حزب الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می شود، به کابوسی برای شهرک نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده اند.

به گزارش رسانه های عبری زبان، ده ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک های شمال می گویند کابینه نتانیاهو آن ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران مناطق شمالی نمی کند.

انتهای پیام

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا