برون مرزی

معزی: اگر سخن جنتی مبنی بر خروج سپاه از لیست تروریسم غلط بود قطعا طرف غربی به ویژه آمریکا باید این موضوع را تکذیب می‌کردند

به گزارش اخبار اینترنتی، علیرضا معزی که چهارشنبه شب با موضوع «نقاط ضعف و قوت مذاکرات برای احیای برجام در دولت‌های ریاست‌جمهوری و آخوندی» در یکی از باشگاه‌های ترندونی حضور یافت، علی جنتی، سرپرست وزارت امور خارجه در توییتر نوشت. دولت یازدهم: برخی در داخل استدلال می‌کنند که پیام آقای علی جنتی مبنی بر موافقت آمریکا با حذف سپاه از لیست تروریستی در یک گروه مذاکره‌کننده قبلی، نادرست است، اما فکر می‌کنم هیچ‌کس در داخل نباید ادعا کند که گفته جنتی درست نیست، بلکه آمریکایی است. طرف باید در این زمینه تأیید کند که آیا چنین توافقی در آن زمان حاصل شده است یا خیر.

وی در این گفتگو در منزل این باشگاه افزود: تا به امروز، نه ایالات متحده و نه اتحادیه اروپا دستیابی به چنین توافقی را رد نکرده اند.

علی جنتی، وزیر فرهنگ و جهت‌گیری اسلامی دولت یازدهم هفته گذشته در توییتر نوشت: در دولت دوازدهم حذف بالاترین نهادهای اجرایی و مرتبط از تحریم ها و خروج سپاه از لیست تروریستی پیش شرط هرگونه مذاکره مورد توافق آمریکا بود.

معزی در خانه باشگاه بر صحت موضوع تاکید کرد: پیش‌شرط و پیش‌نیاز از سرگیری مذاکرات در دوران عراقچی برمه، لغو تحریم‌های رهبری و حذف آمریکا از فهرست تروریست‌های سپاه برای ادامه مذاکرات بود. در واقع تصمیم دولت آقای روحانی و تیم مذاکره کننده به گونه ای بود که فقط آمریکایی ها این اقدامات را انجام می دادند، مذاکرات ادامه پیدا می کرد وگرنه مذاکره نمی شد.

وی به این اتاق که کارشناسان دیگری چون صادق زیباکلام، حسن بهشتی پور، فریدون مجلسی، دیاکو حسینی، مسعود بهنود، مجید تفرشی، کوروش احمدی، حسام واعظ زاده و نامور حقیقی حضور داشتند، اضافه کرد و حدود شش هزار نفر داشت. مردم: اما در مقایسه با مذاکرات در دولت جدید، شرایط یادآور این واقعیت است که این مذاکرات تنها منجر به لغو تحریم ها علیه مقام معظم رهبری و وابستگان به آن و خروج سپاه از لیست تروریستی شد.

وی در پایان سخنان خود در نشست خانه باشگاه ترندونی گفت: بی‌تردید آقای جنتی به‌عنوان یکی از اعضای مؤثر دولت یازدهم و به‌عنوان یکی از نزدیک‌ترین دست‌اندرکاران و همراهان دولت دوازدهم، سخنی غیرمنطقی نداشت.

>>> ادامه مطلب:

تیم ظریف نیاز ملی ایرانیان را با زبان حقوقی در عرصه بین المللی مطرح کرد

49311

دکمه بازگشت به بالا