برون مرزی

مسلمانان باید به صورت عملی وحدت و همبستگی داشته باشند

دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه سه شنبه در سخنانی به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: مسلمانان باید وحدت و انسجام عملی داشته باشند.

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر امروز سه شنبه سخنان خود را با بررسی وقایع داخلی لبنان و منطقه آغاز کرد.

این سخنرانی در جریان کنفرانسی توسط حزب الله به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت در حومه جنوبی بیروت برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این سخنرانی به بحث هفته وحدت و تحولات لبنان می پردازم، تصریح کرد: مسلمانان باید وحدت و همبستگی عملی داشته باشند و به جای تفاوت ها یا درک یکدیگر از مواضع مختلف، بر مشترکات تاکید کنند.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه در مواضع جنجالی نباید زیاده خواهی کرد، ادامه داد: مردم یمن با هر آنچه داشتند عشق خود را به رسول خدا (ص) نشان دادند اما وجود رژیم صهیونیستی جایی برای خوشحالی باقی نمی گذارد. .

نصرالله با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با نامگذاری هفته وحدت جنجال بر سر میلاد پیامبر (ص) را رفع کرد، خاطرنشان کرد: ملت یمن که در محاصره قرار گرفته و با بحران های معیشتی، بهداشتی و امنیتی مواجه است. . ، یک میلیون چهره میلاد پیامبر را جشن می گیرند. باید با تمام احترام با آنها رفتار شود.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر رحمت اعراب بود و آنها را از بت پرستی به سوی خداپرستی هدایت می کرد، تصریح کرد: پیامبر(ص) ارزش های اخلاقی و انسانی را زنده کرد. پیامبر(ص) وقتی اعلام کرد خون و مال انسان حرام است، مهربان بود. اما امروزه برخی از کشورهای غربی هستند که مردم را به سمت جهل سوق می دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد از افزایش زاد و ولد کودکان حرامزاده در کشورهای غربی و ترویج فرهنگ همجنس گرایی در این کشورها، آن را جهل خواند و گفت: مجازات های اسلامی در ظاهر سخت است، اما باطن رحم است. . وجود، رسالت، آثار و نصایح پیامبر نیز رحمت بود.

ما منتظر موضع رسمی درباره توافق با صهیونیست ها هستیم

نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع مرزبندی دریایی بین لبنان و فلسطین اشغالی پرداخت و تاکید کرد: ساعات سرنوشت سازی را پیش رو داریم. ما به عنوان لبنانی منتظر موضع رسمی رئیس جمهور خود و دشمن صهیونیستی درباره این مذاکرات هستیم. ما منتظر مواضع رسمی هستیم، وقتی هیئت ها به راس النقوره رفتند و توافق نامه را امضا کردند، می توان گفت که توافق حاصل شده است.

وی با بیان اینکه در هفته های اخیر پیگیر اظهارات متناقض مقامات صهیونیستی بوده ایم، تصریح کرد: در کابینه فعلی رژیم صهیونیستی نیز اختلافاتی وجود دارد. ما باید مراقب باشیم. آنچه در چند روز گذشته اتفاق افتاد، یک مذاکره دشوار بود. ما از ابتدا گفته ایم که از دولت لبنان حمایت خواهیم کرد. این توافق باید خواسته های دولت لبنان را حل کند و در این مورد ما مشکلی با این موضوع نداریم. ما باید هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا