مزاحمت‌های تلفنی اورژانس ۱۱۵ تربت حیدریه ۱۰ درصد افزایش داشته است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، محمد جواد امیری عصر چهارشنبه در نشست خبری به ارائه گزارش جامعی از خدمات اورژانس در طرح سلامت نوروزی سال ۱۴۰۳ پرداخت و اظهار کرد: ۲۷ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ منجر به اعزام آمبولانس به محل فوریت شده است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا ۱۴ فروردین ماه، سه هزار و ۶۵۰ تماس با اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه گرفته شده است، افزود: ۲۷ درصد از این تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس به محل فوریت شده است.

وی بیان کرد: مزاحمت‌های تلفنی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است که این امر می‌تواند در فرآیند امدادرسانی اختلال ایجاد کند.

امیری با بیان این‌که از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ کارشناسان فوریت‌های پزشکی در این دانشگاه به هزار و ۱۰۰ نفر خدمت‌رسانی کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس مستندات ثبت شده در سامانه فرآیند عملیات اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه، میانگین زمان از لحظه پاسخ‌گویی تماس تا رسیدن آمبولانس به محل فوریت به ترتیب در پایگاه‌های شهری هشت دقیقه و برون شهری ۱۰ دقیقه است که متناسب با شیوه‌نامه‌های سازمان اورژانس کشور است.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه حوادث مرتبط با حمل‌ونقل را در محدوده تحت پوشش این دانشگاه ۱۲۰ مورد دانست و افزود: ۳۷ درصد حوادث مرتبط با حمل‎‌ونقل در مناطق برون شهری رخ داده و بیش از ۷۰ درصد مصدومان به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه منتقل شدند و متأسفانه در این بازه زمانی سه نفر به دنبال حوادث ترافیکی جان باختند.

دکمه بازگشت به بالا