استان ها

مرمت آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری آنلاین استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام امیرقلی جعفری به همراه مدیرکل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و گفتگو کرد. وی بر لزوم وجود آثار تاریخی تاکید کرد: بودجه کافی از ردیف ملی و بهره مندی از پتانسیل بخش خصوصی است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری از ظرفیت های ویژه گردشگری به ویژه در حوزه طبیعت گردی برخوردار است و می تواند در تمام ایام سال پذیرای مسافران و گردشگران ایرانی و خارجی به عنوان قطب گردشگری و طبیعت گردی کشور باشد.

جعفری ظرفیت های گردشگری و طبیعت گردی بروجن را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: وجود تالاب های بین المللی گندمان، چغاخور و سولگان (سولقان) در این شهرستان از اهمیت و زیرساخت ویژه ای برای توسعه طبیعت گردی در چهارمحال و بختیاری برخوردار است. “

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست می شود هر چه سریعتر اعتبار لازم را برای حاشیه نشینی این تالاب ها اختصاص دهد.
سخنگوی مردم برویی در مجلس شورای اسلامی افزود: چهارمحال و بختیاری نیز صنایع دستی و هنرهای سنتی قابل توجه و توانایی های خاصی در این حوزه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه، ترویج و توسعه آموزش در صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین فراهم کردن مکان های اقامتی با قیمت مناسب برای هنرمندان فعال در این عرصه، باعث افزایش اشتغال زایی، کاهش بیکاری و کاهش رونق اقتصادی می شود.

جعفری تاکید کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری، بتوان در زمینه توسعه بخش‌های مختلف مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم‌گیری کرد. استان ‘.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این استان به دلیل ارتفاع زیاد شهرت دارد و دارای فرصت های گردشگری فراوانی در بخش های مختلف طبیعت، تاریخی و بهداشتی است.

علیرضا جیلان تاکید کرد: با توجه به فرصت های طبیعت گردی و طبیعت گردی چهارمحال و بختیاری، این استان به یکی از مقاصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شده است.

وی افزود: تالاب چهارمحال و بختیاری به عنوان ظرفیتی برای گردشگری طبیعی برای توسعه زیرساخت های این بخش محسوب می شود که نیازمند اعتبارات ملی است.
جیلان گفت: وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری را یکی از استان‌های دارای ظرفیت‌های مطلوب معرفی کرده است.

وی یادآور شد: ضرغامی به دیدار با مردم چهارمحال و بختیاری در سال های اخیر و آشنایی با استان اشاره کرد.
یلان افزود: وزیر میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی همچنین توصیه کرد برنامه ها و رویدادهایی برای معرفی چهارمحال و بختیاری به مردم ایران و جهان برگزار شود و رسانه ها بیشتر در رسانه ها شناخته شوند.

دکمه بازگشت به بالا