فرهنگ و هنر

مراسم سوگواره فاطمی برگزار شد

مراسم عزاداری فاطمیه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ترندونی، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم عزاداری فاطمیه در وزارت فرهنگ و رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با ایام سوگواری حضرت زهرا(س) همدردی کرد. انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار داشتند: در آذرماه اتفاقات مهمی در تاریخ کشورمان افتاد، آزادی و استقلال کشورمان. بعد از حضرت فاطمه (س).

وی ادامه داد: انقلاب ما در اصل انقلاب فاطمیه است و آغاز نهضت بزرگ ایران در ایام فاطمیه در سال 1341 بود، بنابراین به محض اینکه از انقلاب اسلامی صحبت می کنیم می گوییم انقلاب ما فاطمیه حدود است. و حسینی البقاع.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نام حضرت زهرا(س) و فرزندان بزرگوارشان بر همه تقویم های ما حک شده است. حماسه های مردم ایران به نیابت از حضرت زهرا (س) و فرزندانشان رقم می خورد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جامعه فرهنگی و هنری به عنوان پیشروان جامعه ایران در عرصه فرهنگ و هنر به عنوان فرزندان این ملت طبیعتاً به عشق و ارادت خود به مکتب اهل بیت(ع) افتخار می کند. ارادت به مکتب اهل بیت(ع) یکی از نمادهای وحدت جامعه اسلامی است.

وی افزود: همه با هر گرایش و دینی عاشق اهل بیت(ع) هستند، عشق و ارادت حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) تقسیم بندی مشترک همه مسلمانان جهان است، ما نمی بینیم. هر مسلمانی که این خانواده را دوست نداشته باشد.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: خانواده فرهنگی و هنری ما در همه عرصه ها نشان داده اند که با پرچم اهل بیت(ع) در افتخارآفرینی پیشرو بودند و هنر شاخه دیگری بود. ایجاد

اسماعیلی گفت: در این آخرین اتفاقات، هنرمند حسن روح الامین در همان روزهای اول که تابلوی زیبایی از شهید سلیمانی و آغوش امام حسین (ع) کشید، نقاشی های زیبایی کشید. کاشید به جامعه ایران اطمینان داد.

به گفته وی جامعه فرهنگی و هنری همواره در خلق و یادآوری لحظات و حماسه های تاریخی پیشگام بوده است.

در خاتمه از زحمات همه جان باختگان این حلقه نورانی تشکر و قدردانی می نمایم

در ادامه این مراسم اثری جدید از حسن روح الامین (خادمو شهیدو) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسن روح الامین و جمعی از رهبران تقدیم شد.

همچنین در این مراسم یوسف علی میرشکاک و افشین علاء با سرودن اشعاری در تجلیل از حضرت زهرا(س) و مرتضی طاهری از مداحان برجسته اهل بیت(ع) دقایقی به سوگ این بانوان بزرگوار پرداختند.

استاد اخلاق سید هاشم حسینی در بخشی دیگر از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم حسینی با پرسش از چرایی ماندگاری فرزند رسول اکرم (ص) بانو حضرت فاطمه الزهرا (س)، گفت: منشأ خیرات. و برکات در آن زمان فراوان بود در مصیبت نیکی فراوان و نیکی بود.

وی در ادامه با طرح این سوال که چگونه یک خانم می تواند بهترین نقش را برای یک دختر، همسر و مادر ایفا کند، ادامه داد: حضرت زهرا(س) برای پدر دختر همسری تمام عیار و مهربان بود. او در نقش مادر نیز مادر کریم اهل بیت، سید الشهدا و بانو زینب کبری (س) می شود.

این استاد اخلاق تاکید کرد: در زندگی امروزی باید از سیره حضرت زهرا(س) پیروی کنیم، رفتار آن حضرت با پدر، همسر و فرزندان راه را به سوی انسانیت از دست داده است و دشمنان نیز سعی در پیروی از سیره آن حضرت دارند. زهرا (س) و حاج قاسم باخت.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی تصریح کرد: در زندگی شخصی حضرت زهرا(س) فردی را می بینیم که صاحب فدکو، بزرگ قریش و بنی هاشم است، اما همان بانو در برخوردهای مختلف با مردم شکنجه می شد که اگر او فقیر بود، قلبش پاره نمی شد. این زهد این بانوی فوق العاده را نشان می دهد.

وی افزود: این زندگی فردی و خانوادگی در کنار نقشی که در زندگی اجتماعی دارد مثال زدنی است، به فکر همسایه ها و دیگران بود و به جای خودشیفتگی و خودخواهی به همه فکر می کرد، روح این فاطمیه است. روحیه می گیرد، همه جذب روحیه و استکبار می شوند و هر جا که اینگونه فاطمیه رفتار کنیم، مستکبران دنیا مجبورند دست از اعمال خود بردارند و متأسفانه اگر این روحیه فاطمی ضعیف شود، مستکبران دست به هر کاری می زنند. .

این استاد اخلاق در سخنانی درباره سیره سیاسی حضرت زهرا(س) گفت: ایشان نشان داده که نفاق دشمن اصلی همه است، حضرت فاطمه (س) در مقابل منافقین که برای به دست گرفتن انقلاب اسلامی تلاش کرده اند کارهای زیادی انجام داده است. پیامبر اکرم (ص) بهترین راه او جریان فاطمه زهرا (س) با اباعبدالله متفاوت بود زیرا امام حسین (ع) به یزید که شخصیتش معلوم بود روی آورد، اما حضرت زهرا (س) با منافقین مواجه شد. ، که مقابله با آنها دشوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در پایان گفت: حضرت زهرا(س) در بیان امر به معروف و نهی از منکر کوشیدند، از طرفی قیام آن پاک بود و برای خدا عاقلانه رفتار کردند. کوشید دیگران را با خود همراه کند و در همان حال به سوی مقصود او حرکت کردند، مقتدی را نیز دنبال کردند و به دنبال وحدت بودند.

شایان ذکر است این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت به حجت الاسلام امام ارباب سلیمانی مشاور وزیر روحانیت آغاز شد.

این مراسم توسط ضبط صوت یراقبافان سرشناس و با اجرای مجری توانمند مهدی آقابیگی برگزار شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا