حوادث و رویدادها

ماجرای پدری در برازجان که قصد کشتن نوزاد خود را داشت

ترندونی/ بوشر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است درباره پدر اتباع بیگانه غیرمجاز در برازجان که قصد کشتن نوزادش را داشت توضیح داد.

روز گذشته یک بیگانه غیرمجاز که فرزندش در بیمارستان گنجی برازجان به دنیا آمده بود، اصرار داشت که مادر و نوزاد در همان روزی که مادر به دنیا آورده، مرخص شوند.

بر همین اساس ناظر شیفت شب بیمارستان گنجی ضمن هدایت این شهروند افغانستانی یادآور شد: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت، مادر و نوزاد باید 24 ساعت پس از زایمان تحت نظر باشند و در صورت عدم وجود مشکل بهداشتی تحت نظر باشند. مرخص شده و این مادر و فرزند صبح روز بعد (پنجشنبه) پس از واکسیناسیون نوزاد و بررسی وضعیت مادر، ترخیص خواهند شد.

ناظر شیفت شب همچنین به این فرد یادآور شد که به دلیل نداشتن مدارک هویتی باید برای تکمیل مراحل اداری ترخیص همسر و فرزند و پرداخت هزینه زایمان با مددکار اجتماعی تماس بگیرد. با دستور رئیس بیمارستان با تخفیف یا رایگان محاسبه می شود.

با وجود توضیحات ذکر شده، این شهروند افغانستانی به مددکار اجتماعی مراجعه نکرد و توضیحات سرپرست مبنی بر اینکه نوزاد به دلیل وضعیت نامساعد جسمانی نیاز به بستری دارد را نپذیرفت و شروع به تهدید، سر و صدا و مشاجره کرد.

در توضیحات فوق لازم به تاکید است که هزینه مالی زایمان دلیل عدم موافقت سرپرست با ترخیص نوزاد نبوده و مجموعه بیمارستان های استان بوشهر به ویژه بیمارستان شهید گنجی همواره تامین می کند. کمک و حمایت لازم از بیماران خارجی در چنین مواردی.

گفتنی است در پایان کارکنان بیمارستان برای جلوگیری از بروز فاجعه احتمالی با ترخیص زودهنگام مادر و نوزاد این شهروند افغانستانی موافقت کردند.

در عین حال فیلم منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشانی از تلاش و حمایت پزشکان برای آرام کردن این شهروند افغانستانی برای جلوگیری از تهدید و حادثه ندارد.
به لطف خدا این مادر و فرزند پس از دریافت خدمات بهداشتی و درمانی لازم به سلامت از بیمارستان ترخیص شدند.

به گزارش ترندونی به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان، تصمیم دولت حتی در صورت بیمه نبودن مادر باردار، کلیه هزینه های خدمات بارداری و زایمان و همچنین ترخیص او و کودک از بیمارستان رایگان است. و برای مادر شیرده تا دو سال و کودک تا 5 سال بیمه رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا