فرهنگ و هنر

ماجرای «لوپتو» در جشنواره فیلم کودک چیست؟

اگرچه جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان بیشتر فیلم های خود را به صورت آنلاین پخش می کند ، اما فیلم های موجود در قسمت رقابتی این رویداد در سینما فرهنگ تهران برای فرصت کپی برداری به نمایش درمی آیند و اولین فرصت پس از نمایش امروز ، 27 مهرماه خواهد بود. جلسه پرسش و پاسخ درباره انیمیشن فیلم بلند عباس عسکری “لوپتو” برگزار شد.

به گزارش ترندونی ، برگزارکنندگان جشنواره فیلم کودک و نوجوان از تعداد محدودی از اصحاب رسانه برای بازدید از سینما فرهنگ دعوت کردند و از صبح امروز فیلم های ضدعفونی کننده این سینما از شبکه های مجازی پخش می شود به طوری که از چندین نماینده رسانه دعوت شده است.

اولین شانس نمایش انیمیشن فیلم سینمایی “لوپتو” ساخته عباس عسکری در خانه اجرایی جشنواره در سینما فرهنگ تهران بود.

این انیمیشن درباره سعید کمالی روانشناسی است که با ساخت اسباب بازی در آسایشگاه بیماران خود را معالجه می کند.

تهیه کننده این انیمیشن ، محمد حسین صادقی اظهار داشت که این اثر را از روی عشق به کودکان ایرانی خلق کرده است اما از اینکه کودکان به دلیل شرایط آب و هوایی نمی توانند در سالن ها باشند نیز ابراز تأسف کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این مشکل و بیماری هر چه زودتر از جامعه ما محو شود تا آنها بتوانند لحظات خوشی را در کنار کودکان تجربه کنند.

این تهیه کننده درباره نام انیمیشن “Lupto” توضیح داد: این انیمیشن به عمد “Lupto” نامگذاری شده است ، کلمه “Kermani” است و به آن یک اسباب بازی دستی گفته می شود. ما سعی کردیم با نامگذاری آن کلمه را زنده نگه داریم.

وی گفت: 56 نفر در روند این کار موثر بودند و به دلیل اپیدمی بیماری عروق کرونا قلب نمی توانستند اینجا باشند. ما فعالیت خود را در کرمان از رویای بزرگ برای ایجاد یک انیمیشن سرگرم کننده آغاز کردیم. در 12 سال کار ما به این شغل فکر کردیم. ما سالهاست که روی ایده این فصل کار می کنیم. این اولین کار سینمایی این گروه است. ایده این انیمیشن در زمستان سال 1995 شکل گرفت و ما برای فیلم من و فرشته که عنوان قبلی این اثر است ، از وزارت جهت گیری مجوز گرفتیم. ما در سال 1995-1996 خلق کردیم. و از سال 1996. تاکنون برای خلق این اثر با حوزه هنری همکاری کرده ایم. ما تمام تلاش خود را کردیم تا بچه های کرمان در خلق این اثر فعال باشند و بعضی جاها بچه های مشهد به ما کمک کردند. انیمیشن یک فرایند پیچیده و فنی است. انیمیشن خوب توسط یک استودیوی خوب ایجاد می شود. ظرفیت تولید تحصیلات خارج از تهران با تهران تفاوتی ندارد و تنها وجه تمایز آن بحث مالی کار است. صنعت انیمیشن می تواند نیروی محرکه همه سینمای ایران باشد.

مهراد اسماعیل پور ، آهنگساز انیمیشن “لوپتو” نیز در این نشست که توسط محمدرضا مقدسیان انجام شد ، شرکت داشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا