ورزش و تندرستی

قیام ۱۹ دی ماه مردم قم حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سمینار آنلاین مقاومت مبتنی بر آگاهی و ایثار در زندگی حضرت زهرا(س)، م. دانشگاه آزاد بیرجند صورت گرفت.

در ابتدای این سمینار اینترنتی، قائم مقام مدیر عامل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی و حضرت علامه مصباح به سخنرانی در خصوص سال 1356 پرداخت. 10 ژانویه پیروزی شورش انقلاب اسلامی گفت: یکی از مرگبارترین اعتراضات علیه رژیم پهلوی در این روز در کومه رخ داد. (ادامه مطلب)

حجت الاسلام محمد حاجی زاده افزود: قیام مردم کومو در 10 دی. حماسه ای دیرپا در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اهمیت و جایگاه والای ولایت فقیه تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) شهید بزرگواری است که می خواهد ولایت فقیه شود.

معاونت نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خراسان جنوبی با بیان مجاهدت های حضرت فاطمه (س) و ایثار و معنویت خاص آن، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) تا آخرین لحظه برکت خود از ولایت حمایت کردند. زندگی؛ زیرا حضرت علی (ع) زمان خود را امام می دانست.

قیام مردم کومو در 10 ژانویه.  حماسه ای دیرینه در تاریخ انقلاب اسلامی است

این یک مقاومت تایید شده سازگار با اصول عقلانی است

این مدرس همچنین به بیان ابعاد مقاومت و ایثار محوری در سیره حضرت فاطمه (س) پرداخت و به تحلیل وقایع ابتدای اسلام پرداخت و به نظریه مقاومت اشاره کرد و گفت: صاحبان این نظریه، حضرت ولی فقیه هستند. از انقلاب

حجت‌الاسلام مجتبی شیدایی با بیان اینکه نظریه مقاومت، نظریه صفر یا صد نیست، خاطرنشان کرد: مقاومتی تأیید می‌شود که منطبق بر مبانی عقلی باشد. اهل بیت (ع) هم انعطاف داشتند که امام رضا (ع) نقش ولی را بر عهده گرفتند; اما در حقیقت اقدام ایشان باعث تقویت جایگاه و منزلت ائمه در خراسان شده است و اگرچه این اقدام عقب‌نشینی به نظر می‌رسید، اما در واقع مقاومت تلقی می‌شود و باید اقشار قبلی و بعدی را دید و شناخت.

وی به بیان مقام بسیار والای حضرت فاطمه (س) پرداخت و یادآور شد: مقام والای حضرت و عبارت «سید نساء العالمین» در منابع شیعه و اهل سنت آمده است. رابطه صمیمانه و عاطفی امت و رسول خدا در اسلام، پیامبر (ص) را از زمان رحلت آن حضرت شوکه کرده است.

استاد حوزه علمیه در ادامه به تحلیل آسیب هایی که جریان های انحرافی، نفاق و قبیله گرایی در آن دوران بر جامعه اسلامی وارد کرد، تصریح کرد: متاسفانه جامعه اسلامی از سوی علمای جاهل و جاهلان آسیب دیده است.

انتهای پیام/4103/

دکمه بازگشت به بالا