استان ها

قابلیت‌های بالای سیستان و بلوچستان برای صادرات غیر نفتی

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی معتقد است استفاده از فرصت های اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی در بهبود وضعیت معیشتی مردم استان های سیستان و بلوچستان بسیار موثر است.

علی خضریان در گفت وگو با ترندونی ، با بیان اینکه بین اقدامات مقامات مردمی و نگرش های پوپولیستی تفاوت وجود دارد ، گفت: از قرار گرفتن بین مردم و ملاقات رودررو با آنها اجتناب کرد. این اساساً اشتباه است که مقامات به سادگی پشت کابینت های کنترل بسته بنشینند و از ظاهر شدن به نمایندگی از نخبگان بازیگری خودداری کنند تا متهم به رفتار مبتذل نشوند و همین رویه مانع از حضور مقامات در انظار عمومی می شود.

نماینده کمیسیون اصل 90 ادامه داد: مشارکت مردم زمانی م beثر خواهد بود که این جامعه ثمرات عملی و عینی این رفتار را ببیند. هر مسئولی در پست های مدیریتی ، قانون گذاری و نظارتی یکی از وظایف خود را دارد که در میان مردم باشد و به طور مداوم با مردم ارتباط برقرار کند.

خضریان گفت: هیچکس انتظار ندارد در سفر به استان بر همه مشکلات فائق آمده و حل شود اما با این توصیف می توان مشکلات موجود را برنامه ریزی کرد. شاید کم ثمره ترین این جلسات این باشد که برخی مشکلات را می توان در کوتاه مدت با حضور رئیس جمهور و اعضای کابینه حل کرد و برای برخی مشکلات ، برنامه ریزی و برنامه ریزی در میان مدت و بلند مدت انجام شد.

نماینده تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس با اشاره به مشکلات مردم استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بحث مسکن مطرح شد و این بنیاد درگیر این موضوع شد و البته مسکن نیز حل نشد. به طور کلی ، هنوز باید حل شود ، اما انتظار می رود در حضور رئیس جمهور سرعت بیشتری بگیرد.

وی مشکل آب آشامیدنی و تامین آب شیرین را یکی دیگر از مشکلات استانی دانست و تصریح کرد: در اسرع وقت حل شود تا درد مردم این استان برطرف شود.

خضریان استفاده از ظرفیت اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی را در بهبود شرایط زندگی مردم استان سیستان و بلوچستان بسیار مثر دانست و گفت: مجهز به پاکستان. بازار پاکستان به خوبی برای ورود کالاهای ما آماده شده است. از سوی دیگر ، داشتن آبهای آزاد نیز امکان صید و صادرات آنها را به مردم منطقه فراهم می کند. یکی دیگر از ویژگی های استان ، توانایی کشت پنبه در منطقه ایرانشهر است ، با وجود کارخانه بزرگ بافندگی بلوچ که می تواند منطقه ای برای صادرات نساجی در اختیار ما قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا