اقتصادی

فرار کارکنان سکوهای نفتی خلیج مکزیکو در آستانه وقوع طوفان

شرکت های انرژی آمریکایی تخلیه کارگران از سکوهای نفتی خلیج مکزیک را از روز پنجشنبه قبل از طوفان شدید آغاز کردند.

به گزارش ترندونی ، طوفان گرمسیری آیدا در دریای کارائیب در حال گردش است و انتظار می رود روز جمعه به منطقه اصلی تولید نفت در خلیج مکزیک منتقل شود. ایالت لوئیزیانا وضعیت فوق العاده اعلام کرده و از ساکنان آن خواسته تا خود را برای طوفان بزرگ آماده کنند.

مرکز ملی طوفان های ایالات متحده پیش بینی می کند که طوفان ایدا به منطقه مرکزی زمین گلف می رسد و باعث وزش باد شدید و بارندگی شدید می شود. طوفان می تواند به گردبادی درجه 3 تبدیل شود که بادهای آن تا 178 کیلومتر در ساعت می رسد.

معامله گران می گویند قیمت بنزین در سواحل خلیج آمریکا در دو روز گذشته به دلیل نگرانی از طوفان افزایش یافته است.

بریتیش پترولیوم ، BHP ، شورون ، Equinor و Royal Dutch Shell سکوهای نفتی خود را اخراج کردند. هنگامی که شرکت Equinor قصد دارد کارگران خود را از سکوی Titan خارج کند ، BHP و شورون کارگران خود را اخراج کردند.

BHP ، BP و Shell راه اندازی پلتفرم های دریایی را اعلام کرده اند. شورون روز پنجشنبه گفت که تولید عادی است و Oxidantal Petroleum و Hess Corp بر آب و هوا نظارت می کنند.

چاه های نفت خلیج مکزیک 17 درصد تولید می کند. نفت آمریکا و 5 درصد گاز طبیعی. بیش از 45 درصد ظرفیت پالایش نفت ایالات متحده در کارتریج گلف قرار دارد.

اکسون موبیل گفت پالایشگاه باتون روژ لوئیزیانا ، که ظرفیت آن 520 هزار بشکه در روز است ، برای شرایط آب و هوایی شدید آماده می شود ، اما این پالایشگاه روز پنجشنبه به طور عادی کار می کرد.

سخنگوی فیلیپس 66 گفت عملیات شرکت در پالایشگاه های چارلز لیک و لوئیزیانا لوئیس برای طوفان تنظیم می شود.

به گزارش رویترز ، رویترز در حال آماده سازی برای نهمین طوفان امسال است ، تقریباً چهار سال پس از برخورد طوفان هاروی به سواحل خلیج فارس ، باعث جاری شدن سیلاب شدید در تگزاس و خسارت میلیاردها دلار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا