برون مرزی

عکس | موشک هایپرسونیکی که آمریکا را به وحشت انداخته است

به گزارش خبرگزاری ترندونی، گلایدر مافوق صوت DF-ZF با قابلیت حمل سلاح هسته ای می تواند به سرعت 5 تا 10 برابر صوت برسد.

از دیگر کاربردهای این سلاح مافوق صوت می توان به عملیات تاکتیکی مانند هدف قرار دادن اهداف متحرک مانند کشتی های جنگی اشاره کرد. این سلاح اولین بار در پایان سال 2019 در مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین به نمایش گذاشته شد.

عکس موشک مافوق صوت که آمریکا را نگران کرده است

این گلایدر مافوق صوت با استفاده از موشک بالستیک سوخت جامد میان برد دانگ فنگ به فضا پرتاب شد.

گلایدرهای هایار تهدید قابل توجهی برای سیستم های دفاع موشکی پیشرفته هستند. برخلاف موشک های بالستیک، آنها مسیر قابل پیش بینی ندارند.

بیشتر بخوانید:

هنگامی که در اتمسفر قرار می‌گیرند، نرم‌تر به سمت هدف می‌لغزند و در نتیجه بسیار دیرتر توسط رادارهای سامانه‌های دفاع ضد موشکی شناسایی می‌شوند و به دلیل سرعت بسیار بالا، کار دفاع را بسیار پیچیده می‌کنند. سیستم های دفاع ضد موشکی

علاوه بر موشک دانگ فنگ 17، گلایدر DF-ZF را می توان بر روی موشک بالستیک قاره پیمای دانگ فنگ 31 نیز نصب کرد و بدین ترتیب بردی معادل 12000 کیلومتر را به دست آورد و به عنوان سلاح استراتژیک چین در برابر رقبای منطقه ای و آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.

در سال 2020 به گفته مایکل گریفین، معاون وزیر دفاع سابق، در ماه مارس، وزارت دفاع ایالات متحده پیشنهادی را برای تسریع در توسعه سلاح های مافوق صوت برای رسیدن به رقبایی مانند چین ارائه کرد.

5858

دکمه بازگشت به بالا