برون مرزی

علیرغم شرایط دردناک غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است

حسین امیرعبداللهیان با تبریک پیروزی‌های میدانی و سیاسی مقاومت در فلسطین و نوار غزه، گفت: علیرغم شرایط بسیار سخت و دردناک در نوار غزه، پیروزی‌های زیادی نصیب مردم و مقاومت فلسطین شده است.

به گزارش ترندونی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس که در رأس هیأتی به تهران سفر کرده است، با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
امیرعبداللهیان با اشاره به قطعنامه مصوب دیروز در شورای امنیت سازمان ملل، آن را اقدامی دیرهنگام و در عین حال مثبت و یک پیروزی سیاسی برای ملت فلسطین در نتیجه پایداری، صبر و استقامت آنان و صلابت قهرمانانه نیروهای مقاومت فلسطین در میدان نبرد و نیز حمایت افکار عمومی و ملتهای جهان از فلسطین دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان سفر هنیه به تهران در پی پیروزی‌های میدانی و نیز سیاسی مقاومت و در آستانه روز جهانی قدس را حائز اهمیت دانست و گفت، قطعا گرامیداشت و فعالیت‌های روز قدس امسال متفاوت و باشکوه‌تر از سال‌های قبل خواهد بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد رژیم صهیونیستی برغم جنایات بی‌سابقه و بی‌شمار علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه غربی، به هیچیک از اهداف راهبردی و اعلام شده خود دست نیافت و آمریکا و متحدین نیز برغم حمایت‌های تمام عیار خود از رژیم صهیونیستی، نتوانستند اهداف خود را عملی کنند و آنها امروز باور دارند که حذف حماس و مقاومت از غزه و از صحنه فلسطین یک خیال و ایده دست‌نیافتنی است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق و حجم جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و ملت مظلوم فلسطین در شش ماهه اخیر گفت، اگر فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه کشورهای اسلامی قرار می‌گرفت و شریانهای اقتصادی رژیم صهیونیستی توسط کشورهای اسلامی قطع می‌شد، قطعا از میزان شهدای غزه و ویرانی‌های آن بسیار کم می شد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایتهای رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت، برغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، اما مقاومت و ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم ایستاده اند.

هنیه با تبیین مراحل چندگانه عملیات و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در شش ماهه اخیر گفت، آنها سه هدف اساسی شامل نابودی حماس و مقاومت، آزاد کردن اسرای صهیونیست و کوچاندن مردم نوار غزه به سمت صحرای سینا داشتند که معنای واقعی آن تغییر واقعیت‌های سیاسی، امنیتی و جمعیتی نوار غزه بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود، صهیونیست‌ها برای تحقق اهداف خود اقدامات و جنایات مختلف و وحشیانه‌ای شامل کشتار جمعی شهروندان و زنان و کودکان، تخریب گسترده و سازمان یافته، محاصره کامل نظامی و گرسنگی دادن مردم و ساکنان نوار غزه را در پیش گرفتند که نتیجه این اقدامات حدود ۱۰۰ هزار شهید، مجروح، مفقود و جانباز، تخریب کلی و جزئی حدود ۶۰ درصد نوار غزه و آواره کردن حدود ۱ و نیم میلیون نفر به سمت رفح بود، اما با تاکید می‌گویم که دشمن برغم همه جنایت‌ها نتوانست به هیچیک از اهداف خود دست یابد و امروز مظاهر شکست دشمن در سطوح میدانی، سیاسی و بین‌المللی یکی پس از دیگری در حال هویدا شدن است.

وی تاکید کرد صهیونیست‌ها توقف جنگ را یک شکست راهبردی برای خود و اولین نتیجه آن را سقوط نتانیاهو می‌دانند و آمریکا نیز برغم لفاظی ها، هیچ تغییر راهبردی در مواضع خود و حمایت از رژیم صهیونیستی نداده است.

اسماعیل هنیه خواستار اقدام جدی‌تر و مؤثرتر کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی و ایجاد یک حرکت مؤثر بین‌المللی بمنظور حمایت از ملت فلسطین و ایجاد بازدارندگی در مقابل جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شد.

هنیه تاکید کرد قدس و مسجدالاقصی محور اصلی مسئله فلسطین است و روز قدس امسال بعنوان یادگار امام خمینی (ره) در شرایطی فرا می‌رسد که تهدیدات رژیم صهیونیستی علاوه بر ملت فلسطین در نوار غزه و کرانه غربی، علیه مسجدالاقصی نیز تشدید شده و ما امیدواریم که روز قدس امسال یک روز تاریخی در حمایت از فلسطین و مسجدالاقصی باشد.

گروه تحریریه علوم بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای پیچیده جهانی. با استفاده از تحلیل‌های کیفی و دقیق، شما را در جریان تغییرات جهانی قرار می‌دهم. با روشی آمیخته از روش‌های روزمره و نظری، به شما مطالب جذابی درباره اتفاقات جهانی ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا