ورزش و تندرستی

طلسم شکنی شیرین بعد از 8 سال/ تیم ملی هندبال برای درخشش در مسابقات جهانی باید تقویت شود

پاساک بورنوس; تیم ملی کشور ما در دهه بیست خود قهرمانی آسیا وی در این مسابقات چهارم شد و سهمیه جهانی را کسب کرد. تیم ملی هندبال ایران جدول رده بندی قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان با حضور میزبان این مسابقات. این دیدار با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ به سود عربستان به پایان رسید و به تیم ملی واگذار شد عربستان سعودی در جایگاه سوم ایستاد و مدال برنز گرفت. شاگردان مانوئل فرناندز در این مسابقات با 5 برد و 3 باخت مقابل تیم های قطری، بحرین و عربستان برای دومین بار موفق به کسب سهمیه جهانی شد.

تیم ملی پیش از این تنها یک بار در مسابقات جهانی حضور داشته است. تیم ملی ایران 2015 در مسابقات قهرمانی جهان که در حال برگزاری است قطر سازماندهی شد و با کسب 21 عنوان به کار خود پایان داد و اکنون پس از 8 سال برای دومین بار جواز حضور در این مسابقات را کسب کرده است.

فهرست مطالب

امین رهسپار کارشناس هندبال در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ترندونی در خصوص کسب مقام چهارمی قهرمانی آسیا به تیم ملی ایران گفت: هموطنان واقعاً انتظارات مردم را برآورده می کنند و خانواده با دست ملاقات کردند. آنها فراتر از انتظارات ظاهر شدند و خوشبختانه توانستند به هدف اول برسند. می خواستیم تیم را روی سکو ببینیم اما باید پذیرفت که تیم شرایط متفاوتی داشت. بعد از سال ها برای این مسابقه که کم هم نبود جوان شدیم. سرمربی مدت هاست که در کنار تیم ملی نبوده و همه اینها دست به دست هم داده تا تیمی دیگر به مسابقات برود، هرچند در مجموع از نتیجه دفاع می شود.

وی در مورد تاثیر پذیرش عربستان بر تریبون توضیح داد: ایران ابتدا میزبان مسابقات قهرمانی آسیا بود که به دلیل لابی عربستان لغو شد و اتفاق خوبی نبود. البته اگر میزبان بودیم شرایط فرق می کرد و قطعا روی صحنه می رفتیم. تیم ما هم پتانسیل صعود به فینال را داشت اما به شرط بازی کردن به هر حال هدف اصلی در کشور ما کسب سهمیه ای بود که به دست آمد و خدای ناکرده در سایر مسابقات شاهد آن روی سکو باشیم.

پرونده مسابقات قهرمانی آسیا بسته شده و حالا فدراسیون فقط نگران حضور قدرتمندش در بازی های آسیایی نیست. چین جام جهانی همچنین برترین مربی خارجی را نیز به این تیم جذب می کند چرا که مانوئل مونتایا فرناندز سرمربی اسپانیایی پس از پایان مسابقات عربستان را به مقصد کشورش ترک خواهد کرد. اسپانیا او ساعتی بعد در صفحه شخصی خود اعلام کرد که دیگر مسئولیت هدایت تیم ملی را بر عهده ندارد مردان ادامه نده، و این، البته، قابل پیش بینی بود.

نننننننننننننننننن

این کارشناس دستی همچنین درباره جدایی مانوئل از تیم ملی گفت: قرارداد مانوئل تا پایان مسابقات قهرمانی آسیا اعتبار داشت و امیدوارم بتوانم مربی دیگری در آن سطح به خدمت بگیرم. حضور مانوئل نیز در این مدت کوتاه چشمگیر بوده است و حالا بازیکنان جوان نشان داده اند که رهبری مناسب می تواند خوب باشد. فدراسیون در این مسیر نیاز به حمایت دارد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همینطور خواهد بود و امیدوارم این حمایت ها انجام شود.

آخرین کلمه

فدراسیون هندبال تاکنون تلاش زیادی برای جذب مربی از خارج از کشور انجام داده است که در نهایت منجر به ظهور مانوئل فرناندز بهترین مربی هندبال اسپانیا شد که در دوره کوتاه مدت خود با کسب سهمیه جهانی به رکورد قابل قبولی نیز دست یافت. ، با توجه به دو اتفاق مهم کشورمان برای هندبال و البته فرصت کمی باقی خواهد ماند، باید منتظر ماند و دید فدراسیون هندبال این بار برای جذب مربی خارج از کشور چه تصمیمی خواهد گرفت.

انتهای پیام//

دکمه بازگشت به بالا