استان ها

ضعف در تربیت فیلم ساز برای سینمای کودک

حبیب ایلبیگی گفت: «در المپیاد فیلم نوجوانان ، تمرکز ما بر مقوله فیلم های کودک و نوجوان و توسعه و تبلیغ این فیلم است. ما در این زمینه ضعف فیلمسازان در زمینه فیلم کودک داریم زیرا اساساً هیچ آموزشی در این زمینه وجود ندارد. المپیاد فیلم نوجوانان ایران یکی از این بسترهای مهم آموزش نیرو است.

به گزارش ترندونی ، مدیر پنجمین المپیاد فیلم نوجوانان با استناد به سابقه المپیاد فیلم نوجوان گفت: “المپیاد فیلم نوجوانان ایران” حلقه مفقوده ای بود که در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ایران گم شده بود.

وی ادامه داد: ضرر این قسمت احساس شد زیرا جشنواره برای کودکان و نوجوانان طراحی شده بود ، اما صاحبان آثار شرکت کننده در جشنواره بزرگسالان بودند و در واقع نوجوانان به طور فعال در جشنواره شرکت نکردند. “جشنواره های معتبر کودکان در سراسر جهان دارای بخشی به نام” بچه ها برای کودکان “است که در آن فیلم ها برای کودکان نمایش داده می شود.”

* مهارتهای زندگی را با حداقل عملکرد المپیک بیاموزید

ایلبیگی با اشاره به تشکیل المپیاد فیلمسازی جوانان در بیست و نهمین دوره جشنواره ، بر اساس نظرات کارشناسان ، اظهار داشت: دورهای اول و دوم این المپیک فقط برای نوجوانانی بود که فیلم ساختند. با این حال ، از دوره سوم به بعد ، بخش “ایده ها” نیز اضافه شده است تا به جای صحبت مستقیم در مورد سینما ، موضوعاتی مانند کار گروهی ، تمرکز بر خلاقیت ، ایده پردازی ، پرورش ایده ها و نقش همفکران برای همیشه به بیایید در مورد فیلمسازی صحبت کنیم

وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب حتی اگر کودکان در آینده جذب سینما نشوند ، مهارت ها و توانایی های زندگی را فرا می گیرند.

کارگردان فیلم کودک بنیاد سینمایی فارابی در ادامه به پیشرفت این رویداد پرداخت و گفت: در سال 1997 پس از دومین دوره المپیک که به عنوان مشاور دبیر جشنواره کودک در آن شرکت داشتم ، نشستم. برای تماشای فیلم المپیک. ” بیشتر فیلم های نوجوان با موضوعات اجتماعی ساخته می شدند. به دنبال فضا و کار المپیک ، ما شورایی به نام شورای سیاستگذاری المپیک تشکیل دادیم که سازمان هایی مانند هنر ، مرکز پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، آموزش و پرورش ، انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد فیلم فارابی را برای بحث در مورد آسیب شناسی گرد هم آورده است. دو المپیک و چرا آنها میزبان المپیک هستند.

وی ادامه داد: نتیجه در بخش “ایده” المپیک و اساتید فیلم کودک به عنوان مربی به همراه نوجوانان برای راهنمایی مناسب شرکت کنندگان گنجانده شد و نکته دیگر تأکید بر این بود که کارهای ارائه شده توسط نوجوانان باید در زمینه کودکان و نوجوانان “.

“بر این اساس ، هدف ما نه تنها بیرون کشیدن سینما از چنین رویدادی است ، بلکه اجازه دادن به کودکان برای گذراندن چند روز سرگرم کننده و سرگرم کننده با موضوعات ، کار گروهی است که در نهایت خلاقیت را در آنها تحریک می کند.” گفت.

وی گفت: در المپیاد فیلم جوانان ایران ، تمرکز ما ممکن است بر مقوله فیلم های کودک و نوجوان و تولید و تبلیغ این فیلم ها باشد. ما سهم ضعیفی در این زمینه داریم زیرا اساساً هیچ آموزشی در این زمینه وجود ندارد. المپیاد فیلم نوجوانان ایران یکی از بسترهای توسعه این نیروی مهم برای آینده سینمای کودک و نوجوان است.

در همین راستا ، وی در مورد یک رویداد این دوره گفتگو را ادامه داد: “امسال تصمیم گرفتیم همه نوجوانانی که برای شرکت در المپیک این دوره آثار ارسال کرده اند ، در این رویداد شرکت کنند.” بر این اساس ، تصمیم گرفته شد حتی نوجوانانی که کارشان در این دوره پذیرفته نشد ، علاوه بر مربیان المپیک ، توسط مربیان دیگری نیز آموزش ببینند و درباره کار آنها بحث شود.

ایلبیگی گفت: “برد و باخت در این المپیک فایده ای ندارد و نباید در این مرحله حس رقابت نادرست از سوی نوجوانان وجود داشته باشد.”

وی گفت: جالب است بدانید در هر دوره از نوجوانان غیرتهرانی بیشتر از سرمایه داران در المپیاد فیلم جوانان استقبال می شد ، این نشان می دهد که جامعه نوجوانان کشور برای عدالت فرهنگی به این رویدادها نیاز دارد. البته مشارکت نوجوانان ایرانی از سرتاسر کشور عزیزمان و نیاز به تمرکز بیشتر بر نوجوانان کشور مستلزم تقویت این رویداد است که تنها برنامه نوجوانان در زمینه سینما است و حرکت برای “فرهنگی عدالت تقویت شد

پنجمین دوره المپیاد فیلم نوجوان امسال در تاریخ 17 تا 21 اکتبر به همراه سی و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا