حوادث و رویدادها

ضرورت به روزرسانی مداوم دانش امدادگران

معاون آموزشی و پژوهشی جمعیت هلال احمر درباره لزوم ارتقای سطح علمی امدادگران گفت: امدادگران باید هر روز دانش خود را افزایش دهند تا در محل های حادثه کار موثرتری داشته باشند.

به گزارش ترندونی، پیمان صابریاناس در نشست معاونان نجات غریق با توجه به لزوم ارتقای سطح علمی و آموزشی ناجیان غریق گفت: هدف ما از گذراندن دوره آموزشی معاونت، ارائه آموزش های قابل قبول به همه افراد در سطوح مختلف بود. مهمترین قابلیت ما کارایی امدادگران در مواقع اضطراری است. همه ما دیده ایم که وقتی اتفاقی می افتد و افراد زیادی درگیر آن هستند، اکثر جمعیت تماشاگر هستند و تاثیر زیادی ندارند. در صحنه تصادف، قسمت اول مدیریت صحنه و استرس و استفاده از دانش است. روند باید به گونه ای انجام شود که افراد آسیب دیده دوباره آسیب نبینند.

وی ادامه داد: فرض کنید مردی در کوه گرفتار شده است. اگر فردی آمادگی جسمانی مناسب برای صعود به قله را نداشته باشد، با پدیده هایی مانند بیماری کوهستان مواجه می شود که می تواند حوادث را بدتر کند. همچنین در مواردی انسان در کوه سرخورده می شود و خود را گم می کند. اگر یک نفر اینطور پایین بیاید تصادف می کند و باید کم کم از قدش کم کند. اگر امدادگر نتواند این موارد را تشخیص دهد، عوارض زیادی به وجود می آید.

س.صباریان با تاکید بر اهمیت کارآمدی امدادگران در صحنه تصادف گفت: به عنوان مثال زمانی که فردی دچار شکستگی شود و امدادگر نتواند آتل مناسب را اعمال کند آسیب شدیدتر خواهد بود. اگر دانش کافی نباشد و ناجی غریق به روز نشود، فرد دچار حادثه می شود. این امر مسئولیت امدادگران را افزایش می دهد. امدادگران باید در صحنه تصادف کارآمد باشند. اگر فعالیت امدادگران علمی نباشد، دستیابی به تاثیر مناسب ممکن نخواهد بود.

معاون آموزشی و پژوهشی هلال احمر با بیان مسئولیت بزرگی که بر دوش ناجیان غریق است، گفت: این مسئولیتی است که بر دوش ما ناجیان غریق است. باید هر روز آپدیت کنیم بسیاری از پزشکان و پرسنل پزشکی درگیر مشاغلی می شوند که مال آنها نیست، این چیزی نیست که ما از امدادگران می خواهیم، ​​اما می خواهیم امدادگران ابزارهای اولیه را بدانند. مواردی مانند تزریق عضلانی و داخل وریدی و رگ گیری جزو کارهای اصلی هستند. چرخه یادگیری باید به طور مداوم ادامه یابد.

وی با بیان اهمیت افزایش فعالیت های علمی جمعیت هلال احمر گفت: ما یک سال در مراسم اربعین و حج و زیارت وقت گذاشته ایم اما هنوز مقاله ای در این زمینه نداریم که بتوانیم اظهار نظر کنیم. . جهان اسلام. هدف ما این است که این اتفاقات در جمعیت هلال احمر رخ دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا