حوادث و رویدادها

صدور شناسنامه خاص برای اراذل و اوباش

آفتاب‌‌نیوز:

غلاماب ترکی افزود: در مبارزه با راهزنان ، هماهنگی کامل با افسران پلیس ایجاد شده است ، علاوه بر تقویت اقتدار پلیس ، باید به سیستم حقوق شهروندی و قانون نیز احترام گذاشته شود.

وی با بیان اینکه دادستانی ارتش از طرحی برای مبارزه با راهزنان و راهزنان تحت همین سیستم حمایت می کند ، افزود: دادستانی ارتش تهران با حمایت از اقدام جدی و قاطع علیه افرادی که نظم عمومی را نقض می کنند و امنیت شهروندان را زیر پا می گذارند ، باید با این افراد برخورد کند. بر چندین اصل تأکید دارد.

دادستان نظامی استان تهران ادامه این طرح را یک اصل مهم دانست و اظهار داشت: کنار آمدن با افراد ناامن در جامعه باید امری دائمی و مداوم باشد ، زیرا برنامه های مقطعی مطابق با نیازهای مردم نیستند و انرژی بیشتری را از پلیس می گیرند.

وی ثبت اعتصابات را یکی از مهمترین اصول در اجرای طرح عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح مستلزم شناسایی و شناسایی دقیق افرادی است که در زمینه آزار ، خصومت ، شرارت ، خشونت و تظاهرات قدرت قرار دارند. سابقه دارد؛ این افراد باید شناسنامه داشته باشند تا به قول خودشان ، مرطوب و خشک با هم نسوزند.

در همین رابطه ترکی از ثبت نام راهزنان توسط پلیس خبر داد و افزود: در هر محله چنین افرادی شناسایی می شوند ، سوابق آنها و میزان خطر آنها مشخص می شود و روند ثبت نام تحت نظارت دادستان های مربوطه ادامه دارد.

ظاهر و پوشش به تنهایی برای شناخت افراد کافی نیست
دادستان نظامی استان تهران در مورد عواقب ثبت نام این افراد گفت: “این نباید به گونه ای انجام شود كه فرد بی گناهی فقط به دلیل ظاهر خود تحت تعقیب قرار گیرد و یك راهزن به او متصل شود”؛ ظاهر و پوشش به تنهایی برای شناسایی افراد کافی نیست ، اما زمینه و شخصیت آنها باید به دقت و مستند باشد.

این مقام دادگاه با بیان اینکه رفتار با رهبران باند و رهبران شبکه در این طرح با دیگران متفاوت است ، افزود: کسانی که هنوز به جرایمی آلوده نشده اند ، در صورت بیدار شدن و قرار گرفتن در گروه مجرمان خطرناک ، از لیست سیاه خارج می شوند. آن ها خواهند.

دادستان نظامی استان تهران با اشاره به برخورد پلیس با راهزنان گفت: متاسفانه برخی از این افراد می بینیم که به طور علنی قدرت خود را نشان می دهند و جان و مال مردم و همچنین عوامل مخالف را نگران و به خطر می اندازند. بنابراین ما به آنها هشدار می دهیم که طبق قانون ، پلیس می تواند از همه نیروهای خود استفاده کند تا قاطعانه آنها را سرکوب کند.

وی تأکید کرد: قبل از بازداشت ، پلیس باید به تمام اصولی که امنیت عمومی را نقض می کند پایبند باشد ، اما رعایت همه اصول ، برخوردهای خشن و غیر سنتی ممنوع و غیرقابل قبول است.

ترک ها همچنین لزوم پایبندی به چارچوب های قانونی و اخلاقی ، پیروی از آموزه های دینی و سیره امام (ع) در برخورد با مجرمان را ضروری دانستند و گفتند: “ما نمی توانیم تصور کنیم که شخصی را که دارای جرم است مادام العمر می نامیم زیرا می تواند به او اخطار داده شود.” برخی از این افراد به ویژه جوانان و نوجوانان می توانند با هشدار به پلیس جبران کنند.

راهزنان ترجمه شده باید با حکم دادگاه همراه باشند
دادستان نظامی استان تهران به انتظارات سازمان پلیس نیروهای مسلح افسران پلیس در اجرای این طرح پاسخ داد و گفت: ” تصمیمات و اقدامات احساسی.

دکمه بازگشت به بالا