عمومی

شکست آمریکا در منطقه از گذرگاه لبنان

نکات برجسته سخنرانی نصرالله:

ما در آستانه 33 سالگرد جنگ هستیم و پیروزی هایی را که منجر به فروپاشی پروژه آمریکایی در منطقه دروازه لبنان شد ، گرامی می داریم.

آنچه که از نظر اقتصادی در لبنان اتفاق می افتد ، نیاز به همکاری و همبستگی همه و تعهد جامعه دارد.

هرکسی که به دنبال حل این بحران است ، باید به کل لبنان فکر کند ، نه فقط به یک منطقه یا دهکده ، زیرا تمام پیامدهای این بحران جهانی است و باید براساس اصول انسان دوستانه ، ملی گرایی ، اخلاقی و دینی بنا شود. .

نگاه به شرق به معنای قطع روابط با غرب یا هر کشور دیگری نیست که مایل به کمک به لبنان باشد. ما با همکاری با طرفین که به دنبال ارائه وام یا سپرده هستند ، مخالف نیستیم. .

متأسفانه ، بعضی ها وانمود می كنند كه ما در حال تلاش برای تجزیه لبنان در مناطق خاص هستیم.

ما به دنبال این نیستیم که اکسیژن را به کسی بسپاریم و از همه برنامه ها برای تحمل لبنان در برابر این بحران سخت خودداری خواهیم کرد.

من شنیده ام که برخی از شخصیت ها می گویند که ما (مقاومت) می خواهیم لبنان را الگویی برای ایران قرار دهیم ، ما هرگز چنین چیزی نگفتیم ، از آنها خواسته ایم به ما کمک کنند ، در غیر این صورت آنها نیز به ارز احتیاج دارند. .

وقتی ایرانی ها می خواهند با لیرهای لبنان پتروشیمی ها را به ما بفروشند ، در واقع قربانی می کنند. الگوی اقتصادی ایران نمونه بدی نیست ، زیرا توانسته است بر تحریم ها غلبه کند و به استقلال در لبنان دست یابد ، فاقد عناصر و فرصت های این مدل است ، بنابراین نیازی نیست که این موارد را برای ارعاب مطرح کنیم.

من به شما اطمینان می دهم که هیچ کس نمی خواهد الگوی ایرانی را پیاده کند و قصد تغییر چهره لبنان را ندارد.

با وجود همه تحریم ها و فشارها و 40 سال محاصره ، ایران نتوانست زنده بماند. .

هر کشوری در جهان که برای کمک به لبنان آماده است باید با آن درگیر شود ، درهای خود را ببندد و به دنبال فرصتهایی برای همکاری با آن باشد. .

چگونگی جلوگیری از سقوط و گرسنگی نام و هدفی است که باید دنبال کنیم. .

اقدام عمومی (کشور) نباید نتیجه مذاکرات با صندوق بین المللی پول یا تغییر منطقه را به تأخیر بیندازد و گزینه های دیگر را در نظر نگیرد. (فعالیت های عمومی کشور نباید فلج شود)

اثربخشی برنامه همکاری با چین به دلیل واکنش شدید آمریکایی ها و حمله به این گزینه بود.

آمریکایی ها برای ترساندن لبنانی ها و جلوگیری از همکاری آنها با چین ، حمله وحشیانه ای به گونه های چینی انجام دادند. .

برخورد با عراق خوب بود ، عراق کشوری قدرتمند اقتصادی است و بین دو کشور گردشگری مذهبی و پزشکی وجود دارد ، اما برخی از آنها سوال کرده اند که آیا عراق تحت فشار ایالات متحده با لبنان همکاری نخواهد کرد یا خیر. .

اکنون ما باید سفلی را به عراق بفرستیم ، همانطور که عراق انجام داده است ، تا در برابر فشارهای ایالات متحده بر دولت عراق تسلیم نشود. .

بانک مرکزی (لبنان) برای نیاز کشور به پتروشیمی ها باید میلیارد ها دلار بپردازد ، اما اگر ما به برادران ایرانی دستور دادیم که این فرآورده های نفتی را با لیر لبنان بفروشند ، چه ارز در بانک مرکزی برگزار می شود؟

در مورد آمادگی ایران برای فروش پتروشیمی ها با لیرهای لبنان ، نمی خواهم زودتر از برادران ایرانی بگویم ، اما تضمین می کنم که این نعمت ها را داشته باشد. .

فعالیت های سازمان یافته می تواند امید را برای مردم لبنان به ارمغان بیاورد ، و می تواند پیام بزرگی به آمریکایی ها و کسانی که به دنبال محاصره در لبنان هستند ، ارسال کند که می خواهند خفه شوند که لبنان فرصت ها ، مسیرها و دروازه های دیگری دارد. شما کشور را ویران نمی کنید. .

در طول دو دهه گذشته ، سیاست اقتصادی این کشور بر اساس نقش لبنان در تأمین صلح منطقه ای بنا شده است ، و این کشور به بخش خدمات متکی بوده است که به دلایل مختلف بخش های کشاورزی و صنعتی را تحت تأثیر قرار داده است. .

ما باید با تبدیل لبنان به یک کشور تولیدکننده ، تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم ، زیرا سالهاست که تنها مصرف کننده بوده است.

پیش نیاز شرافتمندانه هر ملتی یک کشور مولد ، کشاورزی و صنعت برای هر ملتی مانند آب و اکسیژن است. .

ساختن لبنان به عنوان کشور تولید کننده به عهده دولت و ملت است.

در حزب الله ، ما از لبنانی ها می خواهیم وارد حوزه احیای بخش های صنعتی و کشاورزی شوند ، که این یک شرط اصلی برای بقا و زندگی خوب ما خواهد بود. .

ما حزب الله تصمیم گرفته ایم با جنگ فروپاشی و قحطی بجنگیم ، حزب الله با تمام امکانات ، فرصت ها ، دوستان و متحدین خود پایه و اساس این رویارویی خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا