اقتصادی

شهرهای جدید سرپا ماندند – ترندونی

علیرغم کاهش تقریباً 90 درصدی درآمد نفتی در مقایسه با سال 2011 و خشکسالی منابع توسعه ، شهرهای جدید با اتکا به منابع داخلی که در زیرساخت ها و حتی تکمیل مسکن هزینه می شود ، به تدریج به مکان های بهتری برای زندگی تبدیل شده اند. کارشناسان پیش بینی کردند که مسکن آنلاین به سرنوشت مسکن اجتماعی در اروپا و ایالات متحده و مکان نامناسب تبدیل شود. طی هشت سال گذشته ، شرکت توسعه شهرهای جدید 14 پروژه مهم ملی از جمله 303000 خانه و 200 ساختمان مدرسه به ارزش 640 میلیارد دلار را اجرا کرده است.

به گزارش ترندونی ، بیش از 80 هزار پروژه نیمه تمام به دولت دوازدهم تحویل داده شده است که به دلایلی مانند عدم تصویب قانون مشارکت عمومی – خصوصی نتوانسته پروژه ها را به بخش خصوصی واگذار کند و تاکنون نداشته است. پول کافی برای تکمیل آنها. درآمد نفت از 118 میلیارد دلار در سال 1390 افزایش یافت. با حدود 8 میلیارد دلار در سال 1398. صادرات نفت که در زمان معمول حدود 2.2 میلیون بشکه در روز بود ، به حدود 500000 بشکه در روز کاهش یافت. در واقع هیچ منبعی برای انجام پروژه های توسعه ای وجود نداشت و قسمت عمده ای از درآمد صرف امور جاری شد.

تحویل 303،000 خانه آنلاین در شهرهای جدید

یکی از مهمترین تعهدات دولت قبلی تعمیرات اساسی مسکن آنلاین بود که باید توسط یک شرکت ساختمانی دولت روحانی انجام می شد. این شرکت پروژه های خود را عمدتا از طریق پاکسازی زمین انجام داده و در برخی موارد وام های دولتی نیز دریافت کرده است. این امکانات برای تکمیل مسکن ، زیرساخت ها و خدمات طراحی شده است. 303،000 واحد از مجموع 352،000 واحد با متقاضیان مسکن آنلاین ، ساخت 200 مدرسه ، تکمیل مترو هشتگرد ، بازار اندیشه ، بزرگراه تبریز – سهند ، پارک معروف پراندو ، مجموعه چند منظوره شهر جدید صدرا و ده ها پروژه دیگر که باز یا اعدام شده اند. اجرا بخشی از شرکت توسعه شهرهای جدید است.

با این حال 60،000 واحد در مجموع 83،000 خانه در شهر جدید پردیو باز شد بهره برداری از 80،000 مسکن آنلاین در شهر جدید پراندو از مجموع 90،000 واحد ، بخشی از فعالیتهای شرکت مدنی طی هشت سال گذشته است. در شهر جدید هشتگرد ، از 35000 واحد متقاضی ، 21000 و 12291 مورد به عنوان حق مالکیت و برنامه اقدام ملی مسکن تحویل داده شد. کار نجاری نیز در 1800 قطعه باقیمانده انجام می شود.

طبق گفته شرکت عمران نوین که در کتابی از وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است ، آمارها نشان می دهد طی هشت سال گذشته پروژه های بزرگی در شهرهای جدید راه اندازی شده است ، به استثنای ساخت و ساز و تکمیل مسکن آنلاین و ملی ، از جمله اولین خط مترو از راه دور شهرهای جدید و اتصال آن. با مترو کلانشهر تهران و اتصال آن به بزرگترین ایستگاه زمینی در شهر جدید هشتگرد ، بازار ایران و اسلامی ، نقش اندیشه ، بزرگترین پروژه تجاری در شهرهای جدید است. بزرگراه تبریز – سهند ، با طراحی منحصر به فرد و به یاد ماندنی خود ، الگوی مناسبی از مشارکت با بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل بزرگراه حومه ای و اتصال شهر جدید با مادر است.

از دیگر پروژه های مهم شرکت توسعه شهرهای جدید در طول هشت سال دولت احتیاط و امید می توان به موارد زیر اشاره کرد: ساخت تالار مشاهیر پرند به عنوان بزرگترین شهر جدید و یکی از بزرگترین پارکهای شهر در زمینی به مساحت 32 هکتار با معرفی و حمایت از مشاهیر. ورزش های چند منظوره بین المللی در شهر جدید صدرا تنها سالن فوتسال کشور با استانداردهای بین المللی و توانایی میزبانی مسابقات جهانی و تنها نمونه را دارد. رستوران خراسان رضوی بر روی آب در شهر جدید گلبهار ، به نام رستوران Dragonfly با شکل خاص Dragonfly و جزایر آن.

پروژه های مشارکت به 77000 میلیارد مسابقه رسیده است

بر اساس گزارش شرکت توسعه شهرهای جدید ، افزایش درآمد شرکت با راه اندازی پروژه های ملی مترو در هشتگرد در شهرک جدید گلشهر کرج و شهرک جدید بزرگراه تبریز – سهند و نظارت بر مترو در شهرهای جدید بهارستان ، گلبهار ، پردیس ، پرند ، فولادشهر و مجلسی. پروژه های مشترک با سرمایه گذاری 77 میلیاردی ادامه دارد. ریال در سیاست توسعه مراکز محله ای و ایجاد این گره های عملکردی به ویژه در سایت های مسکن آنلاین به منظور تبدیل مسکن آنلاین از یک پروژه مسکن به یک پروژه عمران شهری. با تمرکز ویژه بر روی موضوعات فرهنگی و توسعه زیرساخت ها. اجتماعی ، از جمله ساخت بیش از 200 مدرسه در مقوله های مختلف آموزشی ، اصلاح سازمان و نمودار سازمانی شرکت و تصویب سازمان اداره و استخدام و ایجاد دفتر برای توسعه اجتماعی و فرهنگی و دو توسعه شهری جدید ایوانکی جدید ، رویدادهای مهم شهری (جشنواره ها ، جشنواره ها و غیره) (از جمله جشنواره های فیلم و عکس ، مانند کره جنوبی ، آلمان و چین ، گسترش به دولت دوازدهم یکی از این موارد بود) نتایج شرکت توسعه شهرهای جدید و شرکت های تابعه آن.

تنها در استان تهران پنج پروژه راه اندازی شده است. این پنج پروژه شامل بازار ایرانی اسلامی ، نقش اندیشه ، با ارزش هزار و 250 میلیارد ریال زمین با مساحت 123000 متر مربع در سال 1394 و تونل سلام ، یک شهر جدید به ارزش 2،670 میلیارد دلار است. مساحت هزار و 630 متر در سال 2017. فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید پرند به ارزش 250 میلیارد دلار در سال 2017 راه اندازی شد. 2017 پارک معروف 584 میلیاردی را تعمیر می کند. ریال در 32 هکتار زمین در سال 1399 استفاده شد.

افتتاح و بهره برداری از خط انتقال آب از چین نیمه به شهر جدید رامشار در استان سیستان و بلوچستان به طول 51 کیلومتر ، پروژه خط انتقال آب در استان البرز از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد به طول 4 کیلومتر ، مترو شهر جدید هشتگرد-گلشهر کارایا ، به ارزش 10 هزار. افتتاح بزرگراه سهند و تبریز به طول 25.8 کیلومتر ، به طول 20 کیلومتر و 6 هزار کیلومتر. پروژه و تقاطع 7 کیلومتری ، سالن ورزشی چند منظوره بین المللی Sadra New City ، تصفیه خانه فاضلاب شهر جدید Sadra ، پروژه خط انتقال آب آشامیدنی شهر جدید امیرکبیر در استان مرکزی ، به طول 9 کیلومتر ، 200 مدرسه را در تمام شهرهای جدید به ارزش 64000000000 $ به پایان رساند. رویدادهای چهار ساله شرکت توسعه شهرهای جدید تدبیر و امید دولت بود.

تهدیدی که از خانه آنلاین برداشته شده است

براساس تجزیه و تحلیل های علمی و تخصصی انجام شده در سال 1392 ، پیش بینی شده بود که این شهرک ها سرانجام در دهه 1960 و 1970 به مسکن عمومی تبدیل می شوند. اروپا و آمریکای شمالی غیرقابل سکونت خواهد شد. ما در این زمینه به تجربه تلخی تبدیل شده ایم.

حبیب الله طاهرخانی ، مدیر عامل شرکت توسعه شهرهای جدید ترندونی ، گفت: “با سرمایه گذاری از ابتدا ، ما توانسته ایم این تهدید را برای سایت های ساختمانی از بین ببریم. در این مکان ها حتی به کمبود شدید خدمات اساسی زندگی مانند آب ، برق و غیره نیز پی برده ایم ، اما به توسعه زیرساخت های اجتماعی و خدمات عمومی ادامه داده ایم. علاوه بر پرداختن به مشکلات زیرساخت های جدید شهری ، ما طی چهار سال گذشته محله های باز ، مرکزی برای رشد فکری کودکان و نوجوانان ، کلانتری ، ایستگاه های آتش نشانی و … را در دستور کار قرار داده ایم. مدرسه

جمعیت شهرهای جدید بیش از 1.1 میلیون نفر است

براساس این گزارش ، سال گذشته جمعیت 21 شهر جدید از 1.1 میلیون نفر گذشته است. طبق آمار ، روند رشد جمعیت در شهرهای جدید به شش برابر کلانشهرهای کشور رسید که دلیل اصلی آن توسعه زیرساخت ها و خدمات در این شهرها بود. با توجه به اینکه جمعیت شهرهای جدید اغلب جوان است ، این شهرها از پتانسیل خوبی برای رشد اقتصادی برخوردار هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا