حوادث و رویدادها

شناسایی بیش از ۳ هزار نقطه حادثه خیز در کشور

ترندونی/ آذربایجان غربی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: 3 هزار و 392 نقطه اورژانس در محورهای ارتباطی کشور شناسایی شده که عامل اصلی حوادث رانندگی هستند.

سردار حسن مومنی در حاشیه سفر 30 آذرماه به آذربایجان غربی و بررسی وضعیت محورهای ارتباطی آذربایجان غربی با بازدید از نقاط حادثه خیز گردنه قوشچی با اشاره به 3392 نقطه حادثه خیز شناسایی شده. در کشور گفت: تاکنون 663 محل اورژانس، 877 مورد ساماندهی شده است، سایر تصادفات در آخرین جلسه کمیسیون ایمنی ترافیک در اولویت قرار گرفتند.

با ادعای 5 هزار وی با بیان اینکه برای رفع تمامی نقاط حادثه خیز کشور به میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: امیدواریم این اعتبار طبق برنامه از پیش تعیین شده در سال آینده در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گیرد. عملیات حذف نقطه ای کشور مستعد تصادف سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی از رفع 13 نقطه تصادف در آذربایجان غربی خبر داد و خاطرنشان کرد: 22 نقطه حادثه خیز دیگر در جاده های استان نیاز به اصلاح دارد که از این تعداد 2 نقطه حادثه خیز در همین گردنه قوشچی است که از سال گذشته تاکنون 27 مورد فوتی داشته است. سال یک اولویت بود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از دیگر مشکلات آذربایجان غربی افزایش 8 کیلومتری میانگین سرعت در آذربایجان غربی نسبت به کشور و افزایش مرگ و میر عابران پیاده را مورد بحث و بررسی قرار داد و تصریح کرد: رفع این مشکلات نیازمند عزم فرهنگی و اجتماعی است. .

وی 3 عامل اصلی کاهش تصادفات را حذف نقاط حادثه خیز، افزایش سطح ایمنی خودروهای داخلی و کاهش خطای انسانی اعلام کرد و افزود: آمار دردناک – 28 هزار تصادف در سال به 17 هزار نفر در کشور رسید. در 15 سال گذشته، یعنی 11 زندگی. هزار نفر با تلاش مشترک نجات یافتند.

سردار مومنی همچنین از مسدود شدن محورهای ارتباطی جاده ای کشور به دلیل بارش برف در 2 روز گذشته خبر داد و افزود: از شب گذشته 4 محور در استان خراسان رضوی مسدود شده و تا این لحظه ماموران راهداری موفق به رفع مجدد شدند. بازگشایی دو محور و تلاش ها می تواند تا فردا دو محور دیگر بازگشایی شود.

وی همچنین گفت: طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی در 111 تقاطع کشور اجرا می شود و پلیس راه از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ و دارای نقص فنی جلوگیری می کند.

رئیس پلیس راه کشور از رانندگان خواست به دلیل برف و سرما و مه در محورهای ارتباطی از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز به تردد زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و از سالم بودن وسیله نقلیه به ویژه گرمایشی مطمئن شوند. و سیستم ترمز

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا