عمومی

شبکه‌های اجتماعی خستگی و بی‌حوصلگی را رفع می‌کنند؟

بسیاری از ما وقتی در مورد کشیدن تصویری از خود و تلفن های همراه خود صحبت می کنیم ، معمولی هستیم. اما آیا واقعا مسئله این است؟ آیا شبکه های اجتماعی به ما اطمینان می دهند؟ تحقیقات جدید خلاف این را می گوید.

به گزارش ترندونی ، سواد زندگی وی نوشت: “اگر می خواهید ملال و کسالت را از بین ببرید و ذهن خود را آرام کنید ، توصیه می شود قبل از مراجعه به تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی مداد و کاغذ به همراه داشته باشید.” همه ما گاهی برای تفریح ​​و اوقات فراغت به گوشه های تلفن همراه می رویم. ما به پست ها ، پیام ها ، نظرات ، عکس ها ، اخبار و غیره نگاه می کنیم. در واقع ، با این کار ، تمایل داریم ذهن خود را برای لحظه ای از استرس پاک کنیم. اما تحقیقات اخیر به ما می گوید که شبکه های اجتماعی خستگی را از بین نمی برد.

در واقع کانالها و صفحات اغلب مملو از افرادی است که بر سر یکدیگر فریاد می زنند. برخی از توییت ها در سر گیر می کنند و باعث ایجاد استرس می شوند. موارد مشابهی در شبکه های دیگر اتفاق می افتد. شما برای چند دقیقه سرگرمی وارد می شوید. اگرچه اغلب بیشتر از آرامش احساس آزردگی می کنید.

به دلیل اثرات ناسالم رسانه های اجتماعی ، برخی از مصرف کنندگان اشتراک خود را لغو کرده یا “سم زدایی دیجیتالی” را انتخاب می کنند. با این حال ، مشکلات اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی مربوط به جوانان است. زیرا طبق تحقیقات ، جوانان به طور فزاینده ای نسبت به کسالت و احساس کسالت بی تحمل هستند. در واقع ، بسیاری از جوانان وقتی صفحه نمایش در مقابل آنها وجود ندارد ، اضطراب زیادی را تجربه می کنند.

“نسلی که نمی تواند بی تابی خود را تحمل کند ، نسلی از مردان کوچک است ، مردانی که بی دلیل از روند کند طبیعت منحرف شده اند ، مردانی که همه انگیزه های حیاتی به تدریج در آنها ناپدید می شوند. – گویی گلهای خود را در گلدان چیده اید. (برترانداس روسلاس)

چرا شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند؟

شبکه های اجتماعی نه تنها کسالت و کسالت ما را از بین می برند ، بلکه سلامت روان ما را نیز به خطر می اندازند. این را مطالعه 2020 موسسه عصب شناسی و روانشناسی کالیفرنیا تأیید می کند.

با این حال ، این تأثیر در سراسر جهان یکسان به نظر نمی رسد. در حقیقت ، افرادی هستند که از رسانه های اجتماعی به خوبی استفاده می کنند و از مزایای آن برخوردار می شوند. با این حال ، ارقام ناراحتی و استرس ناشی از استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی قابل توجه است.

به عنوان مثال ، برخی افراد به این شبکه ها وابسته هستند. در حقیقت ، فضای مجازی مانند دوپامین برای آنها عمل می کند.

دیگران زندگی را فقط از طریق دنیای دیجیتال درک می کنند. آنها خود را با دیگران در این دنیای مجازی مقایسه می کنند و نمی توانند هیچ پیام ، داستان یا تصویری را از دست بدهند. در غیر این صورت ، آنها استرس و اضطراب را در مورد احساس عقب ماندگی تجربه می کنند.

بسیاری از این موارد قبلاً برای ما شناخته شده بود. علم قبلاً به بررسی اثرات کوتاه مدت رسانه های اجتماعی پرداخته است. شبکه های اجتماعی به ما کمک می کنند تا بر اساس رسانه های اجتماعی از استرس یا کسالت گاه و بیگاه در محل کار ، تفریح ​​یا مترو یا اتوبوس خود لذت ببریم و آن را برطرف کنیم. اما امروزه علم نه می گوید. شبکه های اجتماعی حتی در کوتاه مدت نیز به کاهش خستگی و کسالت کمک نمی کنند.

مرور کوتاه مدت موبایل خلق و خوی شما را بهبود نمی بخشد

دانشگاه رادبود هلند یک مطالعه جالب انجام داد. هدف این بود که دریابیم آیا رسانه های اجتماعی ، همانطور که همه معتقدند ، به افراد کمک می کند تا ذهن خود را در هنگام استرس یا اوقات فراغت روشن کنند. این یافته ها در Royal Society Open Science منتشر شد.

برخی از نتایج جالب این مطالعه عبارتند از:

1- شبکه های اجتماعی ملال و کسالت را از بین نمی برند ، بلکه باعث می شوند افراد بیشتر احساس کسالت و کسالت کنند.

2- از تلفن همراه خود فقط در زمان استراحت یا زمانی که وقت آزاد کمی دارید استفاده نکنید. در حقیقت ، استفاده از تلفن همراه یک نوع اوقات فراغت نیست ، بلکه یک شیوه زندگی است. به علاوه ، شما حتی در موقعیت های غیرقابل توضیح از تلفن همراه استفاده می کنید. این امر تمایز بین لحظات استراحت و لحظات کار را دشوار می کند.

3- ما به طور مداوم و ناسالم از تلفن همراه خود استفاده می کنیم. ما بدون توجه به شرایط به بررسی رسانه های اجتماعی می پردازیم. این می تواند باعث ایجاد استرس بیشتر در محل کار و حتی استرس بیشتر در زمان نیاز به استراحت شود.

احساس فوریت ؛ باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید

این احساس که باید دائماً تلفن همراه خود را چک کنید تصادفی نیست. در حقیقت ، این واقعیت که شبکه های اجتماعی خستگی و کسالت شما را برطرف نمی کنند به یک هدف خاص برمی گردد. واقعیت این است که هر برنامه و برنامه ای به دنبال چیزی بسیار خاص است: اینکه شما به طور منظم از آنها استفاده کنید.

همه این سیستم عامل ها از روش های بسیار پیچیده ای برای برقراری ارتباط استفاده می کنند: “احساس فوریت”. این ایده که اگر به تلفن همراه خود نگاه نکنید چیزی را از دست خواهید داد یک موضوع تکراری است.

در حقیقت ، دنیای دیجیتال به منظور کاهش خستگی یا کسالت یا سرگرمی نیست. شبکه های اجتماعی و برنامه ها به دنبال اعتیاد شما و استفاده مداوم از آن هستند.

راههای دیگری برای غلبه بر کسالت بیابید

راه های زیادی برای مقابله با کسالت و کسالت وجود دارد. اما مهمترین چیز این است که بیاموزید که چگونه خستگی و کسالت را تحمل کنید.

در واقع ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که منابع دیگری برای سرگرمی پیدا کنید و از رسانه های اجتماعی برای انجام کارهای ضروری یا ضروری استفاده کنید. اگر این موارد را به خوبی انتخاب کنید ، می توانند غنی کننده و مفید باشند.

خواندن ، گوش دادن به موسیقی یا فعالیت های هنری منابع استثنایی برای ذهن و سلامت روان شما هستند. آنها احساسات را هماهنگ می کنند ، استرس را تنظیم می کنند و خلاقیت را افزایش می دهند.

“اگر تلاش کنید ، به زودی متوجه خواهید شد که پشت صفحه تلفن همراه دنیای شگفت انگیزی و سر و صدای شبکه های اجتماعی بی وقفه وجود دارد که قبلاً نمی شناختید.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا