استان ها

سیر تا پیاز ماجرای قطع آب یکی از روستاهای شهرستان چرام

به گزارش خبرگزاری ترندونی از استان کهگیلویه و بویراحمد؛در روزهای اخیر آب روستای سرفاریاب دره لیر به دلیل تخریب محل آبرسانی از توابع شهرستان چرام قطع شده است.

منوچهر علیپور با انتشار این خبر گفت: در روزهای اخیر شاهد قطع آب توابع شهرستان چرام در روستای دره لیر سرفاریاب با تخریب قنات آبرسانی این روستا بودیم.

مدیر امور آبفا شهرستان چرام با استناد به جمع بندی نادرست موضوع آب و فاضلاب وی ادامه داد: مالکیت این قنات متعلق به مردم روستایی است که با توجه به آبیاری مزارع پایین دست محل این قنات ها، کشاورزی در یک مرحله سعی کرد آن را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: پس از آخرین بارندگی با ورود خاک به قنات، مسیر آب به روی زوج ها بسته شد که در نهایت آب روستا قطع شد.

علیپور گفت: پس از بارندگی های اخیر عملیاتی برای بهسازی قنات زیر مجموعه جهاد انجام شد کشاورزی به شدت آسیب دیده و هم اکنون این قنات از مدار آبرسانی و آبرسانی روستایی خارج شده است که راهی برای برون رفت از این مشکل برای رفع مشکل جمعیت استثمار شده، تعمیر و بهسازی آن است.

مدیر آبفای شهرستان چرام گفته است که آب و فاضلاب از ابتدای مشکل مخزن آبرسانی سیار را در دستور کار قرار داده تا آب شرب سالم برای مردم تامین شود.

علیپور گفت: با راه اندازی آبفا اکنون 70 خانوار روستا به صورت سیار آبرسانی می شوند اما حل نهایی مشکل آب شرب مردم در گرو مدیریت قنات های روستایی است.IMG_202111201_104534

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا