عمومی

سود ۴۰۰ میلیاردی استانبول از ایرانی‌ها

ماجرا با توییت خبرنگار موسیقی و 120 میلیارد تومان هزینه و فروش 30 هزار بلیت کنسرت های ترکیه در ماه سپتامبر آغاز نشد. داستان از آنجا شروع شد که برخی از افراد برای واکسیناسیون به کشورهای همسایه رفتند. آنها میلیون ها پول دادند تا به آنجا بروند و واکسن بزنند. در همان زمان ، این خبر پخش شد که کنسرت ها باید در چندین کشور همسایه از سر گرفته شوند. ترکیه همیشه یکی از بهترین کنسرت ها بوده است. اکنون ، در حالی که واکسیناسیون در کشور ما رو به افزایش است ، کنسرت های مختلفی در استانبول برگزار می شود.

به گزارش ترندونی ، روزنامه فرهیختگان ادامه داد: ظاهراً بیش از یک ماه است که محدودیت های اجتماعی در ترکیه برداشته شده و امکان تجمع در مکان های بسته وجود دارد. رعایت فاصله اجتماعی در حمل و نقل عمومی الزامی نیست. تنها محدودیت باقی مانده الزام استفاده از ماسک حتی در خارج از منزل است. در این شرایط ، و اگرچه گفته می شود که صدور کارت واکسن برای دو دوز تزریق یا تأیید تاج منفی اجباری است ، گزارش برخی رسانه های غیر ایرانی نشان می دهد که در این مورد سختگیری خاصی وجود ندارد.

علاوه بر بحث در مورد کرونا ، که یک موضوع بسیار مهم است ، و احتمالاً وقتی این گروه به کشور بازگردد ، تأثیر آن را خواهیم دید ، اما این هزینه های سفر جبران می شود. مخارجی که عمده آنها سوء استفاده از وضعیت کنونی در جهان و ایران است.

ما همان 30 هزار بلیط را در نظر می گیریم و کنسرت هایی را که در روزهای آینده برگزار می شود در نظر می گیریم. ما تخمین می زنیم که هزینه متوسط ​​هر فردی که برای سفرهای مختلف به استانبول باز می گردد 5 میلیون تومان است. اگرچه این تعداد بسته به سیستم یا نوع پرواز چارتر متفاوت است. ما آن 30 هزار بلیط را از میانگین 5 میلیون تومان ضرب می کنیم. ما فقط به دلیل سفر در هر دو طرف به 150 میلیارد تومان می رسیم. 120 میلیارد تومان به هزینه خرید بلیط اضافه کنید. تاکنون 270 میلیارد تومان پول از جیب ایرانیانی که برای برگزاری کنسرت به استانبول رفته اند ، بدون احتساب هزینه اقامت و خریدهای جانبی رفته است.

اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد وسط صحبت می کنیم. هتل های 2 ستاره استانبول اقامتی ارزان برای سفرهای کوتاه مدت و ارزان ارائه می دهند. آنها امکاناتی مانند اینترنت ، صبحانه ، رستوران و کافه را برای مسافران و گردشگران ارائه می دهند. با این حال ، دیگران دارای امکاناتی مانند پارکینگ ، سونا و شاتل فرودگاهی هستند. قیمت اقامت در این هتل ها از 24 دلار تا حدود 106 دلار متغیر است. با در نظر گرفتن قیمت 26 هزار تومان و میانگین فرضی 50 دلار برای هر نفر در هتل دوستاره به یک میلیون و 300 هزار تومان می رسیم. تعداد رسمی ایرانیان به هتل دو ستاره وجود ندارد ، اما اگر یک سوم آنها 30 هزار نفر به هتل دو ستاره بیایند ، ما به 13 میلیارد تومان می رسیم. بدیهی است که آنها برای اقامت در هتل های سه ستاره استانبول باید هزینه بیشتری بپردازند. اقامت شبانه در این هتل ها از 311 لیر شروع شده و تا 656 لیر در هر شب ادامه می یابد. اگر هر لیر 3200 تومان در نظر گرفته شود و میانگین آن 500 لیر است ، یعنی 1 میلیون و 600 هزار تومان. ما فکر می کنیم یک سوم هتل های سه ستاره دیگر وجود ندارند. هزینه اقامت این 10 هزار نفر 16 میلیارد تومان خواهد بود. حدود 30 میلیارد دلار به 270 میلیارد تومان قبلی اضافه کنید. هزینه رزرو اتاق در هتل 4 ستاره از 527 تا 1008 لیر ترکیه و هزینه هتل 5 ستاره از 102 تا 498 دلار آمریکا است. ما همچنین تخمین می زنیم که سطح متوسط ​​هتل های چهار و پنج ستاره 300 دلار است. به ما گفتند که ما دلار را 26000 تومان تخمین زده ایم و هزینه اقامت یک نفر در هتل های 4 و 5 ستاره حدود 7 میلیون و به طور متوسط ​​800 هزار تومان است. این هتل ها یک سوم نفر را در خود جای داده اند که احتمالاً در وضعیت مالی بسیار خوبی قرار دارند. هزینه این گروه ثروتمند 78 میلیارد دلار خواهد بود.

اکنون 78 میلیارد تومان به 300 میلیارد تومان قبلی اضافه کنید تا بدانید هموطنان عزیز ما چه کسانی هستند ، که احتمالاً قبل از رفتن به مخارج محرم اعتراض کرده و داستانی در مورد نحوه کمک به واکسیناسیون جامعه بین المللی ، سفر به ترکیه و شرکت در کنسرت ها به یادگار گذاشته اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا