اقتصادی

سهل‌انگاری مسئولان در حل مشکلات آب روستاهای دزپارت و باغملک

ترندونی/خوزستان نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در شورای اسلامی با بیان اینکه به گفته مدیرکل آب و فاضلاب خوزستان، باغملک بیشترین تنش آبی را در بین شهرهای استان دارد، گفت: مشکلات آب در باغملک و دزپارت. ناشی از بی توجهی مسئولان آب استان است که پس از تعویض لوله آب یا تعویض مخزن قابل رفع است.

عبدالله ایزدپناه در گفت وگو با ترندونی، با بیان اینکه مشکلات آبی در شهرستان های منطقه ما زیاد است که نیازمند توجه ویژه وزارت نیرو است، گفت: شهرستان دزپارت و روستاهای اطراف آن مشکلات آبی زیادی دارند. سه گمانه در منطقه وجود دارد که میزان آب آنها کاهش چشمگیری داشته و اکنون مناطق با مشکل کم آبی مواجه شده اند.

وی افزود: در حال حاضر اجرای طرح برداشت آب از دریاچه سد تاج 3 را آغاز کرده ایم. در این پروژه فعالیت های خوبی صورت گرفته است اما برای اجرای سریعتر این طرح و رهایی مردم از مشکل کم آبی نیاز به حمایت مالی وزارت نیرو و سازمان آب و برق دارد.

ایزد پناه در خصوص وضعیت آب باغ ملک تصریح کرد: مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت در منطقه شما در خوزستان به ویژه باغ ملک با بدترین کمبود آب مواجه هستیم. این در حالی است که مسئولان مربوطه اقدامات موثری برای رسیدگی به این موضوع انجام نداده اند.

وی بیان کرد: روستاهای باغملک بیش از شهرستان این مشکلات را دارند و در حال حاضر مشکل کم آبی شهرستان با نصب چاه در باغملک حل شده است اما روستای برنگرد و روستاهای اطراف از جمله روستاهای کنگانجشکی و پرسورخ آب شدیدی دارند. ما برای آنها چاه های کشاورزی اجاره کرده ایم و در حال تامین آب هستیم. در واقع هفت هشت سالی است که این موضوع اجاره چاه های کشاورزی تکرار می شود.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در حوزه شهرستان میداود و روستاهای اطراف برای رفع مشکل کم آبی اقدام به برداشت آب از سد جره کردیم که خوشبختانه به خوبی پیش رفت اما مخازن پیش ساخته. با چند ماه تاخیر نصب شدند و اخیراً گفته شد که در 10 سپتامبر . تانک ها آماده و به بهره برداری خواهند رسید. مشکلات شهر میدوود و روستاهای آن قابل حل است اما زمان می برد و این آب انبارها باید حداقل 8 ماه پیش آماده می شد اما دیر آماده شد که برای ما قابل قبول نیست.

ایزدپناه افزود: در صیدا جنوبی آب از رودخانه علا جمع آوری می شود که در زمستان با بارش باران گل آلود می شود. در جریان سیل اخیر 14 هزار نفر از ساکنان این منطقه به مدت 20 روز آب آشامیدنی نداشتند و با کامیون های تانکر آبرسانی شدند. اگرچه اداره آب و فاضلاب 4 ماه پیش در این محل چاه حفر کرده و آماده اجراست، اما این گمانه به مدار نرسیده و اداره آب و فاضلاب باید پاسخگو باشد. اگر این چاه در مدار قرار می گرفت، مشکل آب کثیف نداشتیم و به مردم فشار نمی آمد.

وی گفت: در جلساتی که با وزارت نیرو داشتیم همه این موارد بررسی شد و گفته شد تا 19 شهریور آب میداوود و صیدون جنوبی وارد مدار می شود.

ایزدپناه افزود: روستاهای بردبلند و طلاور 1، 2 و 3 در بخش صیدون همچنان با آب کثیف و حجم آب مواجه هستند و با توجه به جمعیت زیاد این روستاها انتظار آب خوزستان را داشتیم. و سازمان برق این مشکل را سریعتر حل کند. کند

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در شورای اسلامی گفت: این مشکلات باعث تشویش و عصبانیت مردم شده است، لذا به عنوان نماینده به افراد مسئول تذکر داده و این مشکلات را پیگیری می کنم که به نظر من در صورت وجود مشکل اراده قوی تر پشت آن است، در واقع، ما می توانیم بیشتر مشکلات را حل کنیم.

وی گفت: روستاهای باغملک از نظر کمی و کیفی آب مشکل دارند و این مشکلات قابل حل است. در جلسه این هفته با وزارت نیرو مشکلات دو حوزه آب و برق را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیمات جدی در این زمینه ها اتخاذ شد تا در اسرع وقت این مشکل تسریع شود.

ایزد پناه گفت: روستای تنگ پلنگی در جاده سه راهی اسلام آباد – باغملک با وجود منابع آبی در منطقه با مشکل جدی کم آبی مواجه است. همچنین با افزایش جمعیت در روستا ظرفیت ذخیره آب کاهش یافته است اما با تغییر خط انتقال آب و یا افزایش ظرفیت ذخیره آب می توان این مشکل را برطرف کرد.

نماینده مردم ایذه، باغملک و دزپارت در شورای اسلامی تصریح کرد: این مشکلات ناشی از بی توجهی متولیان آب در این استان است که با تعویض لوله آب یا تعویض مخزن می توان بسیاری از این مشکلات را برطرف کرد. این در حالی است که مسئولان مربوطه سهل انگاری کرده و اقدامات موثری برای رفع این مسائل انجام نداده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا