حوادث و رویدادها

سردار کرمی: کم‌توجهی به توسعه امکانات ورزش‌های هوایی موجب خروج ارز از کشور شده

ترندونی / مرکزی رئیس یگان ویژه ناجا گفت: بسیاری از علاقه مندان به ورزش های هوایی به دلیل عدم توجه کافی به توسعه امکانات و زیرساخت ها در کشور به کشور های همسایه می روند که این امر کشور را در کشور رها می کند و هزینه های زیادی را متحمل می شود.

سرتیپ حسن کرمی امروز ، در اولین پنجشنبه ماه نوامبر ، در مراسم افتتاح باند فانوس دریایی شهید طهمورسی ساوه ، هفته پلیس را فرصتی برای توضیح خدمات ناجا به مردم در ابعاد مختلف خواند و گفت: با فداکاری و فداکاری فعالیتها در زمینه امنیت در جامعه.

وی افتتاح فرودگاه را یکی از اقدامات ارزشمند نیروی انتظامی و کار بسیار خوب ، تخصصی و تخصصی بسیاری از هواداران عنوان کرد و گفت: امیدواریم با افتتاح این فرودگاه در این منطقه اتفاقات خوبی برای شهر و کشور بیاورد.

وی شورای امنیت استان مرکزی و سازمان جهادکشاورزی الکترونیکی را به دلیل قابلیت همکاری و تأمین این باند مورد تمجید قرار داد و گفت: “ورزش های هوایی با وجود هواداران زیاد در کشور ، امنیت کمتری دارند و از زیرساخت ها و تجهیزات لازم برخوردار هستند. باید ارائه صلاحیت های فنی و حرفه ای لازم.

سردار کرمی افزود: بسیاری از علاقه مندان به این رشته به دلیل عدم توجه کافی به توسعه امکانات و زیرساخت های این رشته ورزشی در کشور به کشورهای همسایه می روند که این امر کشور را با ارز خارج می کند و این افراد متحمل هزینه های بالایی می شوند.

وی یکی از اهداف راه اندازی وب سایت پرواز را جذب هواداران از سراسر کشور دانست و گفت: مسیر پرواز شهید طهمورثی ساوه در روزهای پنجشنبه و جمعه وجود دارد که علاوه بر رفع نیاز علاقه مندان ، ساوه را به منطقه معرفی می کند. گردشگری ، اقتصادی و اجتماعی. علاوه بر این ، با تأسیس این مرکز ، نیروهای نظامی و انتظامی که تحت مأموریت های سازمانی نیاز به آموزش فن آوری هوایی دارند ، می توانند از این فرصت ها استفاده کنند.

رئیس یگان ویژه ناجا اظهار داشت: امیدواریم با دیدار با همه سطوح علاقه مندان به هواپیمایی از پرندگان کوچک گرفته تا چترها و هواپیماهای فوق سبک بتوانیم این قسمت مهم از نیازهای ورزشکاران و علاقه مندان در این زمینه را تضمین کرده و بستر توسعه این ورزش را فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: این ورزش مفرح و جذاب در مسابقات جهانی نظامی و مسابقات بین المللی رتبه بسیار بالایی دارد و ساخت این مرکز می تواند به جوانان و علاقه مندان کمک کند تا سفیران فرهنگ ایرانی در سطح بین المللی شوند.

سردار کرمی افزود: علاقه مندان به این ورزش می توانند علاوه بر بالا بردن سطح آمادگی و شرکت در مسابقات جهانی و ارتقا country سطح کشورمان ، با آموزش مداوم نقاط قوت و توانایی های خود را در سایت پرواز شهید طهمورسی ساوه نشان دهند.

وی گفت: باشگاه هواپیمایی یگان ویژه ناجا با هدف پرواز پرندگان سبک ، پاراگلایدر و بادبادک ها در شهر آنها راه اندازی شد. استفاده از این باشگاه که برای پروازهای آموزشی و تفریحی مورد استفاده قرار گرفته است ، برای آموزش واحدهای ویژه افسران انتظامی ، خانواده ها و عموم مردم بصورت رایگان است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه باند باشگاهی به طول 1.5 کیلومتر آماده پروازهای سبک است ، اظهار داشت: در فاز بعدی پروژه تکمیل و مجهز می شود و آماده پذیرش واحدهای ویژه و ذینفعان خواهد بود.

فرمانده یگان های نوپو همچنین در این مراسم توانایی یگان های ویژه ناجا در خلبانی پرندگان مختلف را از جمله اهداف ارتفاعات این میدان هوایی عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه و پویایی ورزش های هوایی با استفاده از قابلیت ها و فرصت های موجود برای جذب و پرکردن. تبدیل اوقات فراغت جوانان در استان مرکزی به ویژه در شهر ساوه به یکی از مراکز ورزش های هوایی از دیگر اهداف تأسیس این مرکز است.

سرهنگ محسن ابراهیمی با اشاره به اینکه این مرکز در سه فاز تأسیس شد ، افزود: در فاز اول تماس با رهبری یگان های ویژه ناجا و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ساوه زمین و یک باند متروکه تحت قرارداد انجام شد. برای پرواز با هواپیما تعمیر و بازسازی شد.

وی افزود: در فاز دوم برای نصب مجتمع و استفاده از تجهیزات موتوری ، پاراموتور ، بادبادک موتوری و … مجموعه ایجاد و به مکان آموزش هوایی و تخصصی پرندگان فوق سبک و استفاده از هواپیماهای مدرن و برگزاری جشنواره های پرواز و سرگرمی تبدیل می شود. گردشگری ویژه و استفاده بهینه و چند منظوره از کارکنان و جشنواره جوانان ناجا با همکاری هیئت ورزش های هوایی استان انجام شد.

فرمانده یگان های نوپو اظهار داشت: در فاز سوم این مجتمع با تجهیزات شبیه سازی و تونل باد در مجتمع هواپیمایی فراهم می شود ، آموزش در این مجتمع پروازی و آموزش پاراگلایدر در غرق آباد به صورت برنامه ریزی هوایی به طور هدفمند در طول سال اجرا می شود.

انجام حرکات نمایشی ، اجرای تکنیک های ویژه نبرد نیروهای پلیس و پرواز با بالگردهای کوچک پلیس ، پرش چتربازان از بالگردها و تشکر از دست اندرکاران راه اندازی این مجموعه ، چندین برنامه از این آیین بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا