فرهنگ و هنر

ستارگان جدید فضای مجازی چه کسانی هستند؟

سرنگونی نخست وزیر تونس ، پیشرفت مداوم و جنایات طالبان در افغانستان ، شهرت کارگران در فضای مجازی و تلاش برای تولید داروهای کرونا ویروس از مهمترین عناوین امروز در جهان است.

به گزارش ترندونی ، آلبرت کوچویی یک پیشکسوت سخنران است که روزانه مهمترین اخبار در بزرگترین روزنامه های جهان را مرور می کند. امروز کوچویی اخبار زیر را از روزنامه ها انتخاب و گزارش کرد:

کودتای رئیس جمهور تونس

لوئیگیگارو در یک روزنامه فرانسوی نوشت: “رئیس جمهور تونس دولت را سرنگون کرد و مردم برای جشن گرفتن به خیابانها ریختند.” به نظر می رسید دولتی که به عدم نگه داشتن اکلیل گل متهم شده بود ، سقوط کرده است. رئیس پارلمان تونس کار رئیس جمهور را کودتایی جهانی خواند. رئیس جمهور همچنین پارلمان کشور را به حالت تعلیق درآورد. پیش از این ، چندین معترض به حزب حاکم اعتراض کردند و در آستانه ایجاد یک بحران سیاسی بودند که در آن رئیس جمهور نخست وزیر را سرنگون کرد. تونسی ها آن را 2011 نامیده اند. انقلاب بهار عربی است.

فاجعه در افغانستان

روزنامه ایتالیایی “لو جمهوری” نوشت: “با عقب نشینی نیروهای خارجی ، طالبان در افغانستان به جلو حرکت می کنند.” سازمان ملل هشدار داده است که شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در حال افزایش است. گزارش ها حاکی است که از ماه مه ، مرگ و جراحات به شدت افزایش یافته است. این البته نتیجه حملات تصادفی طالبان است. گزارش سازمان ملل می گوید که تعداد بالای کشته ها نتیجه جنگ در یک روستای افغانستان است. اگر این حملات به شهرهای پرجمعیت آن کشور گسترش یابد ، فاجعه بار خواهد بود. مین ها نیز عامل مهمی در کشتن افغان ها هستند. طالبان می گویند که آنها با اشغال سرزمین ها مین های زمینی را اشغال می کنند.

ترکیه در حال ساختن مرز با افغانها است

روزنامه ایتالیایی لوپوبلیکا در مقاله دیگری نوشت: “اردوغان اکنون در حال ساخت یک کیلومتر دیوار بتونی بر روی دیوارهای خود است.” چند صد کیلومتر مرز در مرز ؛ دیواری که عبور کوهها از بیش از پانصد کیلومتر را نشان می دهد. مرزی که در هنگام ترس افغانها از طالبان از ترس ترکیه از آن طرف مرز بلند می شود.

ستاره های کار

گاردین نوشت: “کارمندان در فضای مجازی به ویژه تیک تاک انگشت ستاره هستند.” برنامه ای که روزگاری برای دونالد ترامپ عصبانی بود و خود را در آستانه تعطیلی می دید اما دولت ترامپ مدت زیادی دوام نیاورد. امروز فقط ستاره های تاک کارگران ترکیه هستند. کسانی که در کارخانه ها هستند. سایت های ساختمانی و مزارع قربانی کارهای سخت و پر خطر هستند. آنها زندگی پرخطری را در یک فضای مجازی مشترک دارند که میلیون ها نفر آن را تماشا می کنند. ترکیه اکنون یکی از ده کشور بد جهان است. فضای مجازی و Tic Tac Toe بزرگترین نقاط مصرف کننده در این زمینه هستند که به طور متوسط ​​نوزده میلیون نفر این برنامه را تماشا می کنند. یکی از کارمندان درباره حضور در یک فضای مجازی گفت: “احساس می کردم در این دنیا وجود دارم.”

در حاشیه اخبار منتخب آلبرتو کوچوئی از روزنامه های امروز جهان می خوانیم:

داروی تاج گل
روزنامه ایتالیایی Le Repubblica نوشت: “پنج داروی جدید برای مبارزه با ویروس Covid 19 آماده است تا ابتدا به بازار اروپا و سپس به سراسر جهان وارد شود.” نه تنها تولید واکسن کرونا ویروس ، بلکه رویکرد اتحادیه اروپا در کشف داروهای کرونا ویروس است. پنج دارو که چهار مورد آنتی بادی یا آنتی بادی است و یکی از آنها دارویی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. محققان هنوز درمانی برای خود ویروس کرونا پیدا نکرده اند. آنتی ویروس پیچیده ترین سلاح در برابر ویروس ها است. با استفاده از برنامه آنتی ویروس ، آنها می توانند از تکثیر ویروس های کرونا ویروس جلوگیری کرده و گاهی رشد و توقف آن را متوقف کنند. امروزه تنها دارویی که برای مقابله با ابولا استفاده می شود در بازار کرونا است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا