اقتصادی

سایه کرونا بر سر بورسهای اروپایی

مهمترین شاخص های بازار سهام اروپا سقوط کرد.

ترندونی می گوید ، با نزدیک شدن به فصل زمستان ، با شروع موج جدیدی از تلفات کرونا ، نگرانی ها بیشتر شده است. سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که تعداد قربانیان کرونا دو برابر می شود و می گوید تنها راه موثر برای مبارزه با این بیماری اتحاد جهان است. این سازمان همچنین گفت با توجه به تجدید حیات شیوع کرونا در اروپا ، اوضاع در ایالات متحده و آمریکای لاتین هنوز بد است.

تا به امروز ، بیش از 32 میلیون و 656 هزار و 72 مورد تاج ثبت شده است که 990 هزار و 939 مورد آن مرگ است. در میان کشورهای مختلف ، بیشترین قربانیان در ایالات متحده بوده اند ، با 207،927 نفر ، برزیل با 140،040 نفر ، هند در 93،408 نفر ، مکزیک با 75،439 نفر و انگلیس با 41،936 نفر. .

شیوع تاجها در بسیاری از نقاط جهان به سطح نگران کننده ای رسیده است. کارشناسان بهداشت انگلیس درباره موج سوم هشدار داده اند. در اسپانیا ، قربانیان دوباره دو رقمی هستند. تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی از احتمال اعمال برخی محدودیت ها برای شریان های کرونا خبر داده اند و بیم آن می رود که با بدتر شدن اوضاع شاهد بازگشت به قرنطینه جهانی باشیم.

پس از چند هفته وقفه ، مقامات دولت ترامپ رایزنی با رهبران دموکرات در کنگره را برای تصویب و اجرای بسته حمایتی جدید از سر گرفتند. رئیس جمهور نانسی پلوسی پس از ملاقات با وزیر خزانه داری استیون منوچین گفت که پیشرفت بیشتری در مذاکرات حاصل شده است ، اما برخی اختلافات مهم همچنان وجود دارد.

دموکرات ها خواستار ارائه یک بسته کمک 3 تریلیونی دلاری برای پشتیبانی همه جانبه از بخشهای مختلف اقتصاد هستند ، اما جمهوریخواهان فقط 300 میلیارد دلار می خواهند. برخی از کارشناسان نگرانند که تأخیر در اجرای بسته جدید می تواند رشد اقتصادی را کند کند. گلدمن ساکس هشدار داده است که ایالات متحده برای دستیابی به رشد اقتصادی بالا در سه ماهه چهارم ، به جریان نقدی قابل توجه جدیدی نیاز دارد.

فرصت تمدید رویکرد فعلی بانک مرکزی سیگنالی را به معامله گران ارسال کرده است که آنها باید خود را برای یک دوره بهبودی طولانی و دشوار آماده کنند. گزارش های جدید نشان می دهد که اکثر رهبران ذخیره فدرال ایالات متحده انتظار دارند سیاست های مالی و پولی فعلی تا سال 2023 ادامه داشته باشد.

دنیس دایک ، تحلیلگر بازار در Bright Trading LC ، گفت: “ماه گذشته شاهد یک نوسان بزرگ معاملاتی بودیم و این نوسانات ضررهای قابل توجهی به برخی سهامداران که سهام پرمخاطره را خریداری کردند ، وارد کرد. این ضرر باعث شده تا معامله گران از تکرار چنین اتفاقی ترس داشته باشند و در نتیجه با احتیاط بیشتری معامله کنند که این به معنای جریان نقدی کمتر به بازار سهام خواهد بود.

بورس سهام ایالات متحده

دموکرات های کنگره بسته محرک جدیدی را به ارزش 2.4 تریلیون دلار اعلام کرده اند. دلار آمریکا. اعتبار بیشتر این لایحه به مزایای بیکاری افرادی که به دلیل تاج کرونا شغل خود را از دست داده اند اختصاص خواهد یافت ، اما مشخص نیست که جمهوری خواهان با چنین طرح بلند پروازانه ای موافقت می کنند یا خیر.

پیش از این ، فدرال رزرو ایالات متحده حمایت کامل خود را از بازار کار ایالات متحده اعلام کرده بود. جروم پاول می گوید ، در حالی که هزینه های خانوار و اشتغال زایی بهتر از چند ماه پیش است ، اما در صورت اعتماد مردم به بیماری همه گیر ، وضعیت به وضوح بدتر از قبل از بحران است. اگر آنها به آن نرسند ، هیچ شناختی از تولد مجدد کامل وجود نخواهد داشت. تا آن زمان ، بانک مرکزی به کار خود ادامه می دهد و سعی در کاهش آسیب به اقتصاد دارد.

در وال استریت ، همه شاخص ها افزایش یافتند تا اینکه هر سه شاخص اصلی سهام بالاتر از روز قبل بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز 1.26 درصد درآمد کسب کرد. بیشتر از روز قبل – 27،152.42.

S&P 500 1.82 درصد رشد کرد. به 3،305.75 واحد ، و شاخص عمده دیگر سهام ایالات متحده Nasdaq Composite در 2.20٪ بسته شد. و 10907.27 امتیاز کسب کرد.

کتی بوستیاگنیچ ، کارشناس امور مالی در انستیتوی اقتصاد آکسفورد گفت: “با ادامه بهبود اقتصاد جهانی ، سرعت به وضوح از آنچه انتظار می رفت پایین تر بود.” در این شرایط ، مرحله دوم بهبود اقتصادی پر پیچ و خم و طولانی خواهد بود ، بنابراین از این پس باید به این فکر کنیم که اگر اپیدمی کرونا برای مدت طولانی تری ادامه یابد ، چه باید بکنیم ، خصوصاً اکنون که بسیاری از ابزارهای موجود در حال استفاده هستند. ما این را گرفته ایم و در این باره خیلی صریح نیستیم.

بورسیه های تحصیلی اروپا

نگرانی در مورد عواقب اقتصادی تاج منجر به گزارشی توسط Statistics France شد که پیش بینی می کند اقتصاد این کشور تا پایان سال جاری 9 درصد کاهش یابد. طبق گفته این مسسه ، خطر ناشی از تاج به طور قابل توجهی فعالیت تجاری و اقتصادی را کاهش داده است و بسیاری از توانایی مالی دولت صرف هزینه های پزشکی می شود. دولت فرانسه ، حتی بدبینانه تر از مرکز آمار این کشور ، پیش بینی می کند که رشد اقتصادی در سال جاری 11 درصد منفی باشد.

در بازارهای سهام اروپا ، شاخص بورس اوراق بهادار لندن Fetsy 100 1.3 درصد بالاتر از روز گذشته بسته شد و در 5842.67 واحد بسته شد. شاخص Dex 30 در بورس اوراق بهادار فرانکفورت آلمان با کاهش 0.29 درصدی به 12،469 دلار رسید ، در حالی که شاخص کوک 40 در بورس سهام پاریس با افت 0.883٪ به 4729 رسید. 66 واحد تعطیل شد. در مادرید ، شاخص Ibex 35 با افت 0.16 درصدی ، به 6628.30 واحد رسید.

بورسیه های آسیایی

شاخص های بورس سهام آسیا عملکرد خوبی داشتند. شاخص بورس سهام توکیو Nikkei 225 1.11 درصد رشد کرد. حداکثر 23،204.62. شاخص هنگ کنگ بورس اوراق بهادار هنگ کنگ 0.32 درصد افت کرد. و 23234.42 نفر وجود داشت. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای با 0.15 درصد افزایش به 4702.02 واحد رسید.

در استرالیا ، شاخص بورس سهام سیدنی S&S & S200 1.51٪ بسته شد. بالاتر – 5964.92 امتیاز. در میان دیگر شاخص های مهم در آسیا ، Topix ژاپن بسیار عصبانی بود.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمت بیشتر بود. در هر بشکه نفت میان رده غرب تگزاس با 0.19 درصد افزایش به 40.25 دلار رسید ، در حالی که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 0.22 درصد افزایش به 41 دلار و 95 سنت رسید.

طلا و نقره

همچنین ، در بازار فلزات گرانبها ، قیمت هر اونس طلا با افت 0.64 درصدی نسبت به روز گذشته به 1،863.81 دلار رسید. نرخ نقره 0.31 درصد افت کرد. – هر اونس 23.19 دلار.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا