اقتصادی

سال با تورم ۳۶.۴ درصدی تمام شد

1399 پایان با افزایش تورم همراه بود ، با نرخ تورم سالانه به 36.4.

بر اساس داده های ترندونی ، گزارش رسمی تغییر در شاخص قیمت کالاها و خدمات توسط Statistics Lithuania در سال 2017 منتشر شده است. مارس.

بر اساس این گزارش ، در ماه مارس. نرخ تورم خانگی سالانه این کشور 2.8 درصد بود که نسبت به ماه مشابه 2.8 درصد افزایش داشت. تورم سالانه میانگین تغییر در اعداد در شاخص قیمت برای سال منتهی به این ماه در مقایسه با مدت مشابه قبل است.

افزایش تورم خانوار

نرخ تورم نقطه ای در سال 2010 مارس. به 1.8 درصد رسیده است. به عبارت دیگر ، خانوارهای کشور به طور متوسط ​​2.7 درصد برای خرید “مجموعه کالاها و خدمات یکسان” هزینه کردند. بیشتر از مارس

نرخ تورم نقاط اسفند نسبت به ماه قبل 1.8 واحد درصد افزایش داشت. نرخ تورم اصلی گروه اصلی غذا ، آشامیدنی و دخانیات 1.8 درصد کاهش یافت و به 2.7 درصد رسید و کالاهای غیرخوراکی و خدمات این گروه با 2.8 واحد درصد کاهش به 2.8 درصد رسید.

در عین حال ، نرخ تورم نقطه ای برای خانوارهای شهری 3.8 درصد است که نسبت به ماه قبل 2.8 درصد افزایش دارد. این شاخص برای خانوارهای روستایی نیز 1.8 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 2.8 واحد درصد کاهش نشان می دهد.

نرخ تورم ماهانه خود را کاهش دهید

26 مارس نرخ تورم ماهانه به 1.8 درصد رسید که نسبت به ماه مشابه 3.8 درصد کاهش داشت. تورم ماهانه گروه های اصلی “غذا ، نوشیدنی و دخانیات” و “کالاها و خدمات غیر غذایی” به ترتیب 2.8 و 3.8 درصد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا