جامعه و خانواده

ساعت زمین؛ توجه به جهان طبیعی

ترندونی / خراسان رضوی ساعت زمین بزرگترین جنبش زیست محیطی جهان است که میلیون ها نفر در سراسر جهان را درگیر خود می کند تا برای تأثیر مثبت بر محیط زیست اقدام کنند. این کار به روشی نمادین برای خاموش کردن نور انجام می شود ، اما ساعت زمین چیزی فراتر از آن است و فرصتی برای شروع تغییرات بهتر در زمین و محافظت و بازیابی طبیعت و ایجاد تغییرات پایدار است.

از سال 2007 این روز در آخرین روز جهان در ماه مارس در سراسر جهان با میلیون ها شرکت کننده برای رسیدگی به بحران مداوم تغییرات آب و هوایی جشن گرفته شد. 2021 27 مارس روز ساعت زمین اعلام شده است ، یک ساعت نور در زمین می درخشد و با تغییرات آب و هوایی مقابله می شود و اکنون ، با گذشت بیش از یک دهه ، بحران آب و هوا همچنان تهدیدی برای تنوع زیستی و طبیعت است.

محققان اخیراً سعی کرده اند مشکل تلفات طبیعی را در طول روز زمین مهم جلوه دهند. مارکو لمبرتینی ، مدیر صندوق جهانی طبیعت (WWF) گفت: “حفظ طبیعت مسئولیت اخلاقی ما است ، اما از بین رفتن آن آسیب پذیری ما در برابر بیماری های همه گیر را افزایش می دهد ، تغییرات آب و هوایی را تسریع می کند و امنیت غذایی ما را تهدید می کند.” »

محققان گفتند: “اگر امروز اقدام نکنیم ، در آینده دور با عواقب جدی تری از بحران اقلیم مواجه نخواهیم شد.” بنابراین بیایید یک ساعت به صدای سیاره گوش دهیم و ندای تغییر را بشنویم. در برخی از کشورها مانند امارات متحده عربی ساعت زمین نه تنها یک ساعت است ، بلکه به یک سبک زندگی پایدار و اکولوژیکی نیز پایبند است و کوچکترین مراحل مانند خاموش شدن چراغها می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

WWF اظهار داشت که رشد تجارت جهانی ، مصرف و رشد جمعیت و همچنین ادامه شهرنشینی نقش مهمی در این زمینه دارد. ما طبیعت را سریعتر از آنکه بتواند بهبود یابد از دست می دهیم و بدون اقدامات فوری می توانیم از آسیب های عمده ای مانند کمبود غذا و آب به جمعیت در حال رشد جهان ، آسیب به اقتصاد و انقراض گسترده میلیون ها گونه به انسان و کره زمین جلوگیری کنیم. این امکان ندارد.

حوادث شدید آب و هوایی ، آتش سوزی های ویرانگر و شیوع بیماری Covid-19 نشان می دهد که حفاظت از طبیعت برای آینده حیاتی است.

رویداد امسال ، مانند سال گذشته ، به دلیل همه گیری Covid-19 مجازی خواهد بود و مردم پشتیبانی خود را از این روز در شبکه های اجتماعی نشان می دهند.

کارشناسان معتقدند شما می توانید از هرجایی روی این رویداد تأثیر بگذارید و با توجه به گرم شدن خانه های کرونا ، هنوز روش هایی برای مجازی و آنلاین بودن وجود دارد تا بتوانیم از هرجای دنیا در مورد طبیعت و توجه جهانی به این مسائل و موارد دیگر میزبان این رویداد باشیم. سیاره. بیایید صحبت کنیم

در آینده ، سیستم های طبیعی برای همه مردم حیاتی خواهد بود ، و با این وجود طی 50 سال گذشته ، از دست دادن جهانی طبیعت در تاریخ بشر بی سابقه بوده است. طبیعت نه تنها غذا ، آب ، هوای پاک و سایر خدمات به ارزش بیش از 125 تریلیون برای ما فراهم می کند. USD در سال ، اما همچنین یکی از مهمترین آنها در برابر تغییرات آب و هوا و یکی از سریعترین ، قدرتمندترین و گرانترین است. راه حل های موثر برای بحران آب ، محافظت از هوا خواهد بود.

ساعت زمین با هدف افزایش آگاهی و ایجاد یک گفتگوی جهانی درباره حفاظت از طبیعت نه تنها برای مقابله با بحران آب و هوا ، بلکه همچنین برای اطمینان از سلامتی ، شادی ، رفاه و حتی بقا است. هدف از ساعت جهانی زمین امسال افزایش اقدامات جهانی برای بهبود سریع از طبیعت در معرض خطر است.

منابع

dailysabah.com

ecowatch.com

globenewswire.com

pna.gov.ph

earthhour.org scout.org

wwf.ca

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا