سلامت و دانش

ساخت ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی در ایران در اوج کرونا

با شروع تاج ، جهان فاقد تخت بیمارستان ، به ویژه تختخوابهای ICU و تجهیزات محافظتی مربوط به تاج است. در همین شرایط ، ایران ارزیابی های خود را بر اساس بدبینانه ترین سناریوها پیش بینی کرد و در پایان ، حتی در زمان اوج Quaid-19 ، این بیماری از بیمارستان عقب نماند و با آمارهای بهداشتی در بین پنج کشور برتر جهان قرار گرفت. .

به گزارش ترندونی ، به محض ورود ، كورونا تمام دستاوردهای مراقبت های بهداشتی در جهان را زیر سؤال برد. حتی کشورهایی که پیشرفته ترین سیستم مراقبت های بهداشتی را دارند و دارای شاخص تختخواب بیمارستانی چندین برابر بیشتر از کشورهای در حال توسعه ، نه تنها در یافتن پادزهر برای ویروس نتوانسته اند بلکه به کنترل Covid-19 نیز بپردازند. در گرمای بحران ، آنها با کمبود تختهای بیمارستان به ویژه تختهای ICU روبرو شدند و حتی شروع به انتخاب بیماران کردند.

اقدامات ایران در بستری شدن تاج

لازم به ذکر است که شاخص تختخواب های بیمارستانی در کشور ما 1.7 تخت در هر 1000 نفر جمعیت است. در کشورهایی مانند ایتالیا و فرانسه ، شاخص تخت بیمارستان به ترتیب 3.2 و 3.6 تخت به ازای هر 1000 جمعیت است ، در حالی که در آلمان شاخص تخت بیمارستان به ازای هر 1000 نفر جمعیت 6.8 است. با این حال ، طبق گفته معاون وزیر بهداشت دکتر ایرج حریریچی ، از آنجا که جمعیت این کشورها اکثرا پیر است ، بیشتر بیماران شریان بیماری کرونا که نیاز به ICU دارند و بیماران عادی که نیاز به ICU دارند ، سالمند هستند. بر این اساس ، این کشورها با تختخواب بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه از مشکلات جدی تری برخوردار بودند. در عین حال ، جمعیت ما جوانتر است و همزمان با رواج کرونا ، اقداماتی همچون عدم پذیرش بیماران انتخابی را در دستور کار قرار داده ایم که به ما این امکان را داده است تا به بیماران کرونا خدمت کنیم.

در پی بحران کرونا با برنامه “تحول” کمک کنید

بر این اساس ، در روزهای ابتدایی که کورونا به عنوان میهمان ناخوشایند در کشور ما درآمد ، سرعت شیوع و انتقال Qovid-19 ، سیستم مراقبت های بهداشتی و مراکز درمانی به ویژه در استان های قم و گیلان با بسیاری از بیماران بیمار نیاز به بستری شدن و حتی ضرورت مواجه بود. در بخش مراقبت های ویژه ، خدمات ویژه ای برای تنفس و مراقبت پزشکی داشتند. البته سیستم بهداشت و درمان ایران با استفاده از اقدامات سازماندهی مجدد در بیمارستان ها و یک واحد درمانی که در طول شش سال گذشته به عنوان یک برنامه اصلاح سلامت انجام شده است ، توانسته است خیلی سریع اوضاع را در بیمارستان ها کنترل کند. طبق برنامه بازسازی ، 32000 تخت بیمارستان و 3000 تختخواب ICU جدید به ظرفیت تختخواب بیمارستان های کشور اضافه شده و بیش از 45000 تخت بیمارستان موجود مرمت شده و منجر به بروز بحران شده است. با توجه به امکانات ایجاد شده مدیریت می کند.

ساخت 20،000 تخت توانبخشی در اوج بحران کورونا

با این حال ، به نظر می رسد که در اول مارس. طی روزها ، Corona سریعتر از سیستم درمانی کشور کار می کند. از آنجا که ، با وجود افزایش ظرفیت ، عوارض آنقدر زیاد بود که نگرانی روز افزون در مورد کمبود تخت بیمارستان در بیمارستان و مراقبت از بیماران کرون وجود دارد. بر این اساس ، وزارت بهداشت تصمیم گرفت با کمک آژانس های مختلف از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه ، هلال احمر ، بخش گردشگری و … ظرفیت های جدیدی ایجاد کند و بر اساس این ایده مراکز مراقبت های بالینی تشکیل دهد. بعد از بیمارستان و قبل از بیمارستان). این بدان معناست که مراكزی به نام مراكز مراقبتهای كلینیك برای ارائه خدمات به بیماران كرونری كه نیازی به بستری ندارند اما نیاز به قرنطینه دارند و بیمارانی كه در بیمارستان بستری هستند و علائم آنها بهبود یافته است ، ایجاد شده است. در پایان دوره بهبودی ، آنها برای تمیز کردن تخت های بیمارستان به این بیماران در حال بهبودی منتقل شدند.

بر این اساس ، معاون وزیر توسعه وزارت بهداشت ، سید کمل تقوی نژاد ، در یک کنفرانس مطبوعاتی اخیر در قالب یک کنفرانس ویدئویی اعلام کرد: از زمان آغاز تاج در بخش ساخت و ساز و توسعه بخش های جدا شده و قرنطینه شده ، اولویت اول است.

برای مهره های احتمالی Kurnian آماده شوید

تقوا نژاد ادامه داد: بر این اساس 20 هزار و 600 تختخوابی در مراکز توانبخشی و مراقبت ایجاد شده که با کمک ادارات مختلف از جمله گردشگری ، سپاه ، ارتش ، هلال احمر و غیره ایجاد شده است. اینها آماده سازی هایی هستند که اگر اوج دیگری از بیماری عروق بیماری کرونا قلب داشته باشیم ، می توانیم با این توانایی ها وضعیت را مدیریت کنیم.

وی همچنین اظهار داشت: ما سعی کرده ایم از امکانات موجود خود برای ایجاد تختخواب استراحت و بیمارستانهای روباز استفاده کنیم. در مواجهه با مشکلات استان گیلان ، ارتش جمهوری اسلامی بلافاصله سعی در ایجاد بیمارستان روباز بیمارستان رازی کرد که بخشی از آن در روزهای ابتدایی مورد استفاده قرار گرفت. اکنون بیمارستانهای ما ظرفیت بیماران موجود را دارند. برخی بیمارستان ها به طور خاص برای مبارزه با تاج اختصاص داده شده اند خوشبختانه ، با وجود توانبخشی بیمارستانها ، ما واقعاً به آنها احتیاج نداشتیم و اکنون شرایط در بیمارستان ها خوب است.

تقوا نینژاد تأکید کرد: تأسیسات توانبخشی که در یک دانشگاه ایجاد شده است ، در مواقع اضطراری نظارت می شود ، اما امکاناتی که در مناطق تفریحی و غیره ایجاد شده است به تسهیلات بازگردانده می شود. البته مهمتر از ایجاد این تختخوابها تجربه ای است که در این منطقه با کمک نیروهای مسلح به دست آمده است تا بتوانیم در مواقع بحرانی فوراً از این مراکز استفاده کنیم.

در طول بحران کرونا 1400 تخت بیمارستانی بسازید

در همین حال ، ترندونی گفت سخنگوی وزارت بهداشت ، دکتر. کیانوش جهانپور وی گفت: در این مدت 20 هزار و 600 تختخواب در مراکز مراقبتهای بالینی قبل و بعد از بیمارستان در بیمارستان کلون ساخته شده است ، در حالی که 1400 تخت بیمارستانی از جمله تخت بیمارستان و تختخوابهای ICU در همین مدت در بیمارستانهای کرونا ساخته و نصب شده است. ظرفیت تختخواب کشور اضافی

وی افزود: در حال حاضر بیش از 120 هزار تخت بیمارستانی در کشور داریم که از این تعداد 30 هزار مورد برای کرونا است. همچنین حدود 8 هزار و 500 تختخواب ICU در کشور وجود دارد که از این تعداد 4500 مورد برای بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب بوده است.

در همین حال ، در پاسخ به سؤالی از ترندونی ، جهانپور پیش از این اعلام کرده بود که تعداد بیماران کرونری در بیمارستانهای سراسر کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافته است ، گفت: ارزیابی های ما مبتنی بر بدبین ترین سناریوها در کشورمان در هنگام شیوع بیماری کرونا بوده است. بر این اساس ، در ماه مارس. ما شروع کرده ایم که تعداد تخت های IC را افزایش دهیم. ما همچنین درمجموع حدود 8،500 تختخواب ICU فعال داشتیم که از این میزان کمتر از 50 درصد برای کرونا بود و در آن زمان و حتی در اوج بیماری ، ما هرگز 100 درصد تختخواب کرونا را اشغال نکردیم.

وی تأکید کرد که حتی در اوج بیماری ، بیماران ما بدون تخته ICU باقی نمی مانند. در همین حال ، در غرب ، کمبود تخت بیمارستان ، ICU ، پنکه و غیره وجود داشت. این در شرایطی است که زیرساختهای درمانی در آن کشورها از نظر منابع جسمی و انسانی از نظر کشور ما بسیار قوی تر هستند. بدون شک بار مشتریان در کشور ما مربوط به مدیریت بیماری و اقدامات درمانی ، شناسایی ، اقدام زودهنگام ، انزوا در خانه ، نظارت بر بیمار و قرنطینه خانگی کاهش یافته است.

بر همین اساس ، کورونا نشان داده است که همه کشورها باید برای مراقبت از سلامت آماده شوند تا بتوانند ویروس هایی مانند Corona را کنترل کنند. این موضوعی است که سیستم بهداشت و درمان ایران در زمان شیوع کرونا در کشور تجربه کرده است و توانسته است بحران را مدیریت و مدیریت کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا