جامعه و خانواده

«زنان در معرض خشونت» در انتظار قانونی نجات دهنده

تقریباً 10 سال از تدوین قانونی برای تأمین امنیت زنان در برابر خشونت توسط معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده می گذرد ، اما کمیسیون اصلی حساب های دولت آن را تصویب کرد تا با تأخیرهای فزاینده ای آن را به مجلس ارائه دهد.

به گزارش ترندونی ، پیش نویس قانون حمایت ، عزت و امنیت زنان در برابر خشونت به دلیل ماهیت کیفری خود به دادگستری ارسال شد و اصلاح آن را به دنبال داشت ، پس از آن برای بررسی به کمیسیون محاسبات دولت ارائه شد. این لایحه که معصومه ابتکار همزمان با ترور رومینا اشرفی از کابینه خواست تا سرعت بیشتری بگیرد ، سرانجام توسط کمیته فرعی تصویب شد و هم اکنون در کمیسیون اصلی حساب های دولت در دست بررسی است که در صورت تأیید به مجلس ارسال می شود.

در چند روز گذشته ویدئویی با زنی با چهره ای خونین در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که موجب خشم عمومی شد. این که او متهم باشد یا یک قربانی ، این حادثه بار دیگر ضرورت تصویب قانونی در اسرع وقت برای اطمینان از ایمنی زنان در برابر خشونت و رسیدن هرچه سریعتر به مجلس را به ما یادآوری کرد. علی رغم اصرار معاون زنان در ادامه لایحه ، هنوز کامل نشده است و نمی توان آینده آن را در دولت های آینده پیش بینی کرد.

مصاحبه با ترندونی ، مینا جعفری ، فعال حقوق زنان ، وی با تأکید بر لزوم تصویب لایحه حمایت ، عزت و امنیت زنان از خشونت در اسرع وقت و رسیدن به مجلس ، اظهار داشت: این قانون با وجود سالها سو of استفاده والدین ، ​​مردان ، برادران و حتی افراد غریبه از مدت ها پیش مورد بحث قوه قضائیه و مجریه قرار گرفته است. افراد ، اما وضعیت حساب هنوز مشخص نشده است.

این فعال حقوق زنان با تأکید بر خلا legal قانونی در زمینه خشونت علیه زنان ، ادامه داد: ما به ویژه به قانون خشونت علیه زنان احتیاج داریم ، زیرا خشونت علیه زنان موارد خاصی مانند خشونت کلامی ، غیر کلامی ، تجاوز به عنف و … را شامل می شود ، بنابراین آنها نیز مورد نیاز آنها هستند. قوانین خود

به گفته جعفری ، خلا legal قانونی در زمینه خشونت علیه زنان به حدی است که اگر زنی مورد آزار و اذیت قرار گیرد ، نمی داند بر اساس چه قانونی از مجرم باید شکایت شود. علیرغم ماده 619 عنوان آزار و اذیت زنان ، به دلیل خاص بودن موارد خشونت علیه زنان در این زمینه ، ما به قانون ویژه ای نیاز داریم.

وی افزود: این قانون باید در اسرع وقت به تصویب کمیسیون محاسبات دولت برسد و در دادگاه مجلس به آن برسد و به عنوان یک ممنوعیت قانونی و فرصتی برای پیگرد قانونی برای دادستان و سهامداران شناخته شود.

مرضیه محبی یکی کیتا از جانب فعالین حقوق زنانوی افزود: در غیاب قانونی که مرتکبان خشونت علیه زنان را مجازات می کند ، حقارت آنها باز می یابد و مرتکبان مجازات می شوند. قانون ایمنی زنان پس از تصویب تقریباً یک دهه قانونگذار ، حتی به آن نرسید. هرگاه رنج ، درد ، مرگ و نابودی یک زن ذهن عمومی را آزار دهد ، دولت قول می دهد که آن را بپذیرد.

محبی گفت: اگر به یاد بیاوریم ، نحوه کشته شدن رومینا چنان آشفتگی روانی در جامعه ایجاد کرد که قول دادند هر روز قانونی را تصویب کنند ، اما وقتی رومینا درگذشت ، به نظر می رسید که وعده ها شکسته شده است.

این فعال حقوق زنان ادامه داد: عدم وجود قانون منجر به اقدامات فرهنگی ضد مرد سالاری ضد زن و انقیاد زنان می شود. امروزه ، عدم وجود قوانین باعث ایجاد یک کارتل در فضای مجازی به عنوان یک وجدان عمومی و قاضی ، بدون تصمیم گیری درست یا غلط می شود و تأکید می کند که برای متخلفان امنیت و آسایش اجتماعی بسیار ارزش قائل هستند و نمی توانند علیرغم قانون ، هر کاری می خواهند انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا