فرهنگ و هنر

رونمایی پوستر اولین جشنواره ملی عکس «راز خون» در مسجد مقدس جمکران

ترندونی/ Com اولین مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس «خون خون» ویژه شهدا و ایثارگران و کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش ترندونی، به مناسبت نخستین جشنواره ملی عکس شهدا و ایثارگران رازخون و کنگره ملی شهدای استان قم، جمعی از هنرمندان پیشکسوت امروز ۱۳ آبان در مراسم رونمایی از پوستر شرکت کردند. و عکاسان دفاع مقدس و مسئولان فرهنگی استان قم در مسجد جمکران برگزار شد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران به تشریح ارتباط مستحکم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با مسجد مقدس جمکران پرداخت و به ذکر خاطراتی از مقام شامخ شهدا و آنان پرداخت. حضور در این مکان مقدس

سردار محسن محدی از فرماندهان لشکر 17 دفاع مقدس علی بن ابی طالب(ع) و مسئول کمیته ایثارگران کنگره ملی شهدای استان کومو نیز در این آیین اظهار داشت: تاریخ ماندگار است به ویژه برای قدردانی از نسل های آینده و تاریخ مصور ماندگارترین تاریخی است که می توان بر اساس آن به یاد آورد، قضاوت کرد و به تصویر کشید و یکی از ویژگی های تاریخ مصور این است که عام و خاص خود را دارد. مخاطب و گستره آن بیشتر از هنرهای دیگر است.

وی با بیان اینکه بیش از 50 هزار عکس از سربازان و شهدای قم جمع آوری شده است، گفت: اگر کسی با دفاع مقدس کار نکند و داستان آن را بازگو کند، این عکس ها به تنهایی سند افتخار آن دوران است و بسیار گویاست. ..

محدی افزود: نقش عکاسان در ثبت صحنه های دفاع مقدس و فیلمبرداری در زمان خود ماندگارترین کار است و باید از کسانی که این حماسه ها را خلق کردند تشکر کرد.

در ادامه کمال الدین شاهرخ رئیس بسیج انجمن عکاسی هنرمندان کشور نیز با بیان لزوم چاپ بیشتر کتاب های مصور در حوزه دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد دولت با حفظ خون وقایع و خاطرات دفاع مقدس را چاپ کند. تصاویر شهدا و یادگاری در قالب کتاب برای نسل جدید. با وقایع دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوید.

وی با بیان اینکه بیش از 300 عکاس شهید در دفاع مقدس داریم، افزود: امیدواریم به واسطه خون شهدا این کنگره به ویژه در حوزه عکس نتایج خوبی داشته باشد و در استان قم روندی ایجاد کند.

امیر حسینی نژاد مسئول بسیج انجمن عکاسان استان کومو و دبیر ستاد عکس جشنواره گفت: هدف اصلی بسیج هنرمندان داشتن کتاب عکس فوق العاده از شهدا و سربازان قرن هشتم بود. سال دفاع مقدس و حضورشان در جبهه ها و این ایده سال گذشته به راویان فتح منتقل شد، این موضوع را در دست گرفتند و ما طرح و برنامه جشنواره ملی رازخون را ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 70 عکاس به جشنواره عکس ارسال کرده اند، گفت: بخش های اصلی جشنواره دارای 4 موضوع گلزار شهدا، مدافعان حرم، شهدای جنگ تحمیلی و شهدای پس از جنگ است و عکاسان می توانند هم در بخش تک عکس شرکت کنید و هم گروه در این 4 موضوع شرکت کنند.

در پایان این نشست از پوستر اولین جشنواره ملی عکاسی شهدا و ایثارگران با عنوان «خون خون» رونمایی و اعلام شد که جلسه اصلی پنجم آبان ماه برگزار می شود. در مسجد مقدس جمکران

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا