فرهنگ و هنر

روایت‌ حجت‌الاسلام مروی از مراودات مرحوم علامه حکیمی با رهبر انقلاب

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ، معاون سابق ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری ، یکی از کسانی است که با مرحوم علامه محمدرضا حکیمی آشنایی و دوستی طولانی مدت داشته است؛ به یک معنا ، سابقه این آشنایی به دوران اسلامی برمی گردد. علاوه بر این ، رابطه مشترک آقای مروی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و مرحوم حکیمی باعث شد که وی از تعامل آیت الله خامنه ای با علامه محمدرضا حکیمی مطلع شود.

به گزارش ترندونی ، پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR در سخنرانی خود که حجت الاسلام مروی آن را روایت می کند ، اظهاراتی را درباره ابعاد شخصیتی مرحوم محمدرضا حکیمی و خاطراتی از روابط وی با رهبر معظم انقلاب منتشر می کند.

در یکی از این فصل ها ، روایت حجت الاسلام مروی از رابطه مرحوم علامه حکیمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را مرور می کنیم.

حجت الاسلام مروی می گوید: الحیات یک دائرcl المعارف شیعه با ظاهری جدید است. یادم هست در سال 1969. ما مفتخریم که به عنوان رهبر انقلاب خدمت می کنیم. حضرت آقا به آقای حکیمی فرمودند آنچه شما در الحیات انجام دادید یک کار منحصر به فرد است. آره. دیگران نیز در زمینه اشعار و روایت ها همین کار را کردند. آنها مضمون ، ارزش قائل شدند و داستان ارائه کردند. آنها موضوعات موضوعی هستند. چرا برخی کارها انجام شد ، اما با توجه به دیدگاهی که معرفی کردید ، همان نوآوری و رویکرد شما نسبت به آیات و روایاتی که دارید رویکرد اصلی دینی است و برگرفته از آیات و روایات است. منحصر به فرد است ، ما آن را نداریم از شما می خواهم به گروهی از دانش آموزان آموزش دهید که به این شیوه و این شیوه به سراغ آموزه های قرآن و سنت بروند. برخی را آموزش دهید ؛ مرحوم علامه حکیمی گفت که آقا من از این چیزها خیلی خوشحال نیستم ، آنها می توانند به سراغ قرآن و داستان هایی مانند کتاب الحیات بروند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا