سلامت و دانش

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری ترندونی ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه مهرگان منتشر شد که شامل تعداد پست ها و پیشرفت کار داوران در دو بخش مهرگان ادب و مهرگان علم بود.

به گفته دبیرخانه جایزه مهرگان ، این رویداد فرهنگی در سالهای اول 1398 و 1399 به 1527 عنوان رسید.

دبیرخانه جایزه مهرگان نیز اعلام می کند که اولین در سال 1398 و 1399. 165 عنوان کتاب علمی و محیطی منتشر شده توسط دبیرخانه نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای مهرگان علم تغییری نکرده است.

در جایزه مهرگان علم ، داوران همچنین دستاوردها و فعالیت های 77 سازمان غیردولتی محیط زیستی (1398 و 1399) را تشخیص خواهند داد. حضور و مشارکت چنین سازمان های مردم نهاد نشان می دهد که تعداد سازمانهای مستقل در این دوره از اهدای مهرگان علم 25 درصد افزایش یافته است.

کار در بخش مهرگان ادب در دو مرحله با 12 داور و در بخش مهرگان علم با 7 داور داوری می شود.

جایزه مهرگان ادب در دور اول را قباد آذرآئین ، مانی پارسا ، سودابه سلگی ، آرزو چردست و کرامرضا تاجمهر قضاوت می کنند.

جایزه مهرگان علم توسط هوشنگ ضیایی ، عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا قلیچی پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلمی و مژگان جمشیدی اهدا می شود.

علیرضا زرگر ، مدیر جایزه مهرگان ، با استفاده از تجربه خود در انتخاب و ارائه بهترین “رمان زبان مادری” در بیستمین دوره جایزه ادبی مهرگان ، می گوید این رمان ابتدا به زبانی غیر از فارسی نوشته شده است. فرهنگ های ایرانی ، زبان مادری نویسنده ، به فارسی ترجمه و توسط ناشران ایرانی منتشر شده است. به منظور رعایت حقوق مالکیت معنوی نویسندگان ایرانی چنین آثار ، امکان ارزیابی و ارزیابی این کتابها در “بخش ویژه” جایزه مهرگان ادب ، مجسمه “ادبیات زبان مادری” و جایزه مهرگان وجود داشت. اهدا خواهد شد

مجموعه آثار جوایز مهرگان ادب و مهرگان علم و ارزیابی کتابهای این دوره در سال 1399 آغاز شد. می افتد و ادامه می یابد. در این مدت ، این جایزه به برندگان مجسمه مهرگان ، یک جایزه نقدی و یک تخته در 9 رده مختلف اهدا می شود.

5757

دکمه بازگشت به بالا