فرهنگ و هنر

ربات‌هایی که می‌توانند جراحی کنند

کنفرانس کاپ 26 و پیامدهای آن، سرنوشت جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سیستم هوش مصنوعی و ربات هایی که می توانند عملیات انجام دهند از جمله موضوعات روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش ترندونی، آلبرت کوچویی گزارشگر پیشکسوت، مهمترین عناوین روزنامه های چهارشنبه 12 آبان را تشریح کرد:

غیر ممکن و غیر ممکن

جام انگلیس نوشت: جام بیست و ششم تبدیل به بازاری آشفته، بازار خیالات و وعده های غیرممکن شده است. جام 26 خواستار توقف جنگل‌زدایی است و همه طرف‌های کنفرانس گفتند “بله”، اما این به معنای ریسک کردن و غیرممکن کردن ماموریت است. علاوه بر این، وعده خلاص شدن از شر سوخت های فسیلی داده شده است. اگر این امکان پذیر نیست، با اما و اگر سخت است. راجان، یک تحلیلگر اقتصادی می گوید: «نه گفتن به انتشار گازهای گلخانه ای آسان است، اما جهان باید برنامه ریزی کند و گام های واقعی بردارد.

بازی باخت – باخت

روزنامه اسپانیایی ال موندو نوشت: در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دموکرات ها باید به فکر افرادی باشند که برتر از جو بایدن و کمال هریس هستند. اگر حزب دموکرات در این مفهوم تاریخی تثبیت چهره تجدید نظر کند، حزب قطعا بازی مقابل دونالد ترامپ را خواهد باخت. دو محاکمه علیه جو بایدن وجود دارد که اولین مورد، انتخاب فرماندار ویرجینیا است. در یک ایالت بحرانی برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، اگر نامزد دموکرات در برابر گلن جان کین، جو بایدن در سال 2024 مقابل جمهوری خواهان شکست بخورد. سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را به گونه دیگری رقم خواهد زد.

آزمون دیگر، به ویژه، هزینه های بایدن در کنفرانس جام 26 است که وعده کاهش میزان گازهای مضر روی زمین را می دهد. بایدن وعده طرحی را داده است که برای ایالات متحده 500 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. سناتور آمریکایی جان مانسین گفته است که نمی تواند چنین اعتباری را برای بسته پیشنهادی بایدن تضمین کند. سنای ایالات متحده می‌تواند از تعجب و ناباوری نسبت به هزینه‌های بایدن چشم‌پوشی کند.

از حواشی خبر

ترس از هوش مصنوعی

روزنامه بریتانیایی گاردین نیز نوشت: هوش مصنوعی هم اکنون باید سازماندهی شود و البته تا دیر نشده باید شکل بگیرد. اگر در سال 2052 کامپیوتر برابر با مغز انسان است، ما باید به فکر راه های بهتری برای ایجاد آن باشیم. انسان در زمانی است که سیستم هوش مصنوعی قدرتمندتر شده و توصیف کار او دشوار است. یک ربات مصنوعی هوشمند که اکنون می تواند ویدیوها را به صورت آنلاین تماشا کند، می تواند این عملیات را انجام دهد و متهم را روانه زندان کند. اکنون زمان آن است که خود را به رفتار اجتماعی محدود کنیم. برای شناخت ماهیت انسان، باید با پرسش‌های فلسفی عمیق‌تری مواجه شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا