برون مرزی

دریای اژه قاتل جان پناهجویان؛ ناپدید شدن 50 نفر

به گزارش خبرگزاری آنلاین ترندونی، در پی غرق شدن یک کشتی حامل پناهجویان در دریای اژه در نزدیکی جزیره کارپاتیان یونان، حدود 50 نفر مفقود شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی یونان اعلام کرد که بر اساس اظهارات 29 سرنشین این قایق با 80 سرنشین، نجات یافته و 50 نفر مفقود شده اند.

بر این اساس، گارد ساحلی یونان در حال جستجوی مفقودان پس از غرق شدن کشتی است. این کشتی روز سه شنبه ترکیه را به مقصد ایتالیا ترک کرد. چهار کشتی، دو قایق گشتی گارد ساحلی و یک بالگرد نیروی هوایی یونان در عملیات نجات شرکت داشتند.

نیکوس کوکالاس، سخنگوی گارد ساحلی یونان، عملیات امداد و نجات را توضیح داد و گفت وزش باد شدید با سرعت 50 کیلومتر در ساعت (30 مایل در ساعت) این عملیات را با مشکل مواجه کرده است.

یونان اغلب کشور انتخابی برای مهاجرانی است که از آفریقا و خاورمیانه فرار می کنند تا در اروپا زندگی کنند. بسیاری از آنها از طریق ترکیه و گذرگاه دریایی باریک و خطرناکی که دشمنان سنتی ترکیه و یونان را از هم جدا می کند، وارد یونان می شوند.

در همین حال، سازمان بین المللی مهاجرت می گوید از ژانویه تاکنون 64 نفر در شرق مدیترانه جان خود را از دست داده اند. به گفته آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد، در 19 ژوئن 8 نفر در جزیره Mycenae یونان جان باختند و 108 نفر دیگر نجات یافتند.

آتن می گوید تعداد مهاجران در سال جاری افزایش یافته است و آنکارا را متهم می کند که برای جلوگیری از فرستادن قاچاقچیان به آن سوی مرزها کم کاری انجام داده است.

بر اساس توافق سال 2016، ترکیه متعهد شد در ازای دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا، تعداد مهاجرانی که از سواحل خود خارج می شوند را کاهش دهد.

بر اساس توافقنامه ای که بین ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 امضا شد، آنکارا موافقت کرد در ازای دریافت 6 میلیارد یورو، جریان مهاجران و پناهجویان به اتحادیه اروپا را محدود کند. ..

یونان اعلام کرده است که برای جلوگیری از عبور مهاجران غیرقانونی از مرز ترکیه، حصار مرزی شمال شرقی خود را در مرز خود با ترکیه گسترش خواهد داد. البته ترکیه مدعی است که تروریست های پ.ک.ک در اردوگاه های یونان تحت پوشش پناهجویان فعالیت می کنند.

در همین زمینه، یک روزنامه ترکیه ای نوشت که کمپ های پناهجویان در یونان به پایگاه تروریستی پ.ک.ک تبدیل شده است و اعضای آن از این مکان برای اهداف آموزشی و تبلیغاتی استفاده می کنند.

روزنامه دیلی صباح می گوید این سایت به پایگاه تروریست های پ ک ک تبدیل شده است.

این روزنامه بر اساس مشاهدات برخی از اعضای این گروه تروریستی در اردوگاه پناهجویان در یونان نوشت که گمان می رود بسیاری دیگر از ساکنان این محل از اعضای جوان پ ک ک هستند و از این کمپ برای تبلیغات و آموزش تروریست ها استفاده می کنند.

انتهای پیام




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا