برون مرزی

درخواست سازمان ملل درباره کره‌شمالی

کره شمالی ، که هیچ گزارشی از ویروس کرونا گزارش نکرده است به گزارش رویترز ، سخت ترین تحریم های بین المللی برای برنامه های هسته ای و موشکی اعمال شده و تحریم ها در سال های اخیر شدت یافته است.

توماس اوجا ، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در کره شمالی ، گفت: “علاوه بر اقدامات برای مبارزه با ویروس کرونا ، کنترل مرزی در کره شمالی با تحریم های شدید و مشکلات اقتصادی ناشی از آن تقویت شده است.” هوا بد بود.

در حالی که قوانین کره شمالی برای حمایت از حق زندگی و سلامتی مردم طراحی شده است ، قرنطینه سخت تأثیر مخربی بر تجارت داشته است. سقوط تجارت امنیت غذایی و دسترسی به کمک های بشردوستانه را تهدید می کند. در این زمینه بی سابقه همه گیر کرونا ، من معتقدم که مسئولیت جامعه جهانی بیش از هر زمان دیگری نیاز به ارزیابی مجدد تحریم ها دارد.

وی افزود: وضع تحریم های سختگیرانه تأثیر جدی بر کل اقتصاد کشور داشته و پیامدهای مخربی برای اقتصاد مردم و حقوق اجتماعی آنها داشته است. حقوق بشر در کره شمالی نیز به شدت تحت تأثیر همه گیری قرار گرفته است ، و مردم به طور فزاینده ای مورد موشکافی قرار می گیرند و روابط آنها با بقیه جهان محدود می شود.

این گزارش همچنین ادعا می کند که یک مقام شیلات کره جنوبی که اخیراً توسط نیروهای مرزبانی کره شمالی مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، غیرقانونی بوده و حقوق بشر را نقض کرده است. و از وقایع مشابه جلوگیری کنید.

312 310

دکمه بازگشت به بالا