استان ها

دانستنی هایی خواندنی درباره عید غدید خم

به گزارش خبرگزاری “بورنا”؛ در مورد عید غدیر و اهمیت او چیزهای زیادی گفته شده است:

معنی غدیرو

غدیر به معنای واقعی کلمه به معنای جذابیت است. گودالی در بیابان که آب باران در آن جمع می شود. در وسط جاده بین دو شهر بزرگ جهان اسلام ، مکه و مدینه ، مکانی به نام جفا وجود دارد که در زمان پیامبر گرامی اسلام صلح برای او و خانواده اش ، کاروان های زائر از هم جدا شده و به میهن خود می روند. این مکان غدیر خم است. دلیل نامیدن این خم غدیرو این است که مخزن موجود در آنجا به شکل خم نقاشی است و برخی قبایل بیابانی گاه لباسهای رنگی را در این مخزن شستشو می دهند.

خلاصه واقعه غدیرو خمو

در دهمین سال هجرت ، پیامبر خدا ، او صلح و نعمت های خدا را خواهد داشت ، به حج رفت و به مردم احکام خود را آموخت. با بازگشت از مكه ، محل استراحت جوهفا و غدير ، مردم را به فرمان خدا جمع كرد و حضرت علي را به عنوان وارث خود در آن اجتماع بزرگ معرفي كرد و گفت: “من كه من هستم استاد او علي است.” “او استاد اوست.” البته ، جانشین علی سالها پیش در مکه و در بین خاندان هاشمی اتفاق افتاد ، اما در غدیر علنی شد.

گزارش قدیرو

تاریخ غدیرو عظمت و ضرورت ولایت و ریشه های آن را بدون این مشکل نشان می دهد. پیامبر خدا ، صلح و برکات خدا در آن زمان و پس از آفتاب گرم بر او باد. این برای همه مردم چیست و چه پیامی برای آنها دارد؟

این مهمترین پیام دین او بود و به راستی پیامبر خدا ، که درود خدا بر او باد ، از عظمت و ضرورت او آگاه بود ، که مردم را در آن گرما نگه داشته و رسالت آسمانی خود را به مسلمانان منتقل می کرد.

غدیر ، توطئه را از بین می برد

آنچه می توانست همه نقشه های ریاکارانه را در یک جا گمراه کند و اسلام را در چنین زمان حساس حفظ کند ، انتصاب جانشین پیامبر و اعلامیه ای رسمی بود ، چنانکه حضرت زهرا (علیه السلام) در این باره می گوید: “روز پیام غدیرو” ، این امر توافق حضانت علی (ع) را تقویت کرد. ” غدیر منافقین را فلج کرد و از انجام نقشه های بد و توطئه های آنان جلوگیری کرد.

سپس ولایاتاس

در غدیرا ، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) عمامه خود را که به آن سحاب خوانده می شد ، به عنوان تاج افتخار بر فرمانده مؤمنان قرار داد و انتهای عمامه را بر روی شانه خود آویزان کرد و گفت: عمامه تاج اعراب است.

خلاصه مکتب مکاشفه

غدیر جوهر و نتیجه خلقت ، خلاصه ای از همه مذاهب الهی و خلاصه ای از مکتب وحی است. این فقط یک واقعه تاریخی نیست. این نام مقدس عنوان ایمان و پایه و اساس دین ماست. غدیر ثمره نبوت و ثمره رسالت است. غدیر سیاست مسلمانان را تا آخرین روز جهان تعیین می کند. غدیر داستانی سرنوشت ساز است که در آن خطبه غدیر شاخص ترین و زنده ترین سندی است.

غدیر؛ استمرار خط نبوت

حادثه غدیرو خممو که در سالهای آخر عمر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اتفاق افتاده است و علی (ع) که علی در صلح برای جایگزین شدن انتخاب شده است ، یک واقعه تاریخی نیست که در کنار سایر وقایع دیده شود. غدیر فقط یک نام کشور نیست؛ این فکر است. غدیر نشانه و سمبل است که خبر از ادامه خط نبوت می دهد. غدیر تقاطع کاروان رسالت و پیشاهنگان امامت است. بله ، غدیر لبه نیست. این بهار است که تا پایان جهان جوش می یابد. کوثری هلاک نمی شود. و افق نامحدود است ، و خورشید جهان است.

غدیر و سرنوشت اسلام

بدون شک واقعه غدیرو خممو نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر آینده اسلام داشت. در این رویداد او پیامبر اسلام ، صلح و نعمت های خدا را خواهد داشت که مهمترین رسالت دوره نبوی خود را انجام داده اند. مأموریت وی انتقال پیام رسالت پیامبر بود ، و اگر این کار را نکنید ، سالها تلاش و کوشش وی به پایان خواهد رسید ؛ همانطور که خداوند متعال در آیه 67 سوره مائده می گوید: “ای پیامبر! “آنچه را از پروردگارت برای شما فرستاده شده است ، اعلام کنید و اگر این کار را نکنید ، پیام او را برآورده نکردید و خداوند شما را از مردان محافظت می کند.”

حدیث غدیرو واقعی است

واقعه غدیرو خممو یکی از مسلم ترین موضوعات تاریخ اسلام است و صدها تن از علما از آن یاد کرده اند؛ مانند ابوریحان ال بیرونی و خواجه نصیر الدین طوسی. فیلسوف مشهور فارابی فلسفه امامت را بر همین اساس تحلیل کرد. ابن سینا همچنین به موضوع متن کتاب شفا (حدیث روشن غدیرو) توجه کرده و آن را بهترین راه برای شناسایی جانشین می داند. علاوه بر علمای بزرگ شیعه ، که همه معتبر و حجت هستند ، ده ها و ده ها تن از دانشمندان ، راویان ، مورخان و مفسران اهل سنت نیز از احادیث غدیرو و واقعه او گفتند؛ مانند طبری و ابن اطیر و احمد حنبل.

اگر می توانستید …

اگر پس از درگذشت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم صلح وجود داشته باشد ، آنها دستورات روز غدیر و سایر موارد تکراری را حفظ می کردند که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم علی (ع) را به عنوان رهبر خود معرفی کرده بود ، اسلام جهانی شده بود و دین خدا. بشریت را از بین می برد. او عدالت و عدالت را برقرار كرد و افق جهان را به دست گرفت. بنابراین ، تمام روشنفکران تاریخ بشری که به نوعی از این واقعه آگاه شده اند ، از انحرافی که پس از مرگ پیامبر رخ داده است ، ابراز تاسف می کنند. این شامل فیلسوف معروف فرانسوی ولتر است. او دروغ گفت ، “آخرین محمد ساخته نخواهد شد. “او علی را به جای خود منصوب کرد …”.

خلافت و عید ولایتی

زیاد بن محمد می گوید: به امام صادق (ع) گفتم: آیا مسلمانان عید غیر از عید قربان و عید فطر و روز جمعه دارند؟ وی گفت: “بله ، در روزی که پیامبر خدا می تواند او را برکت دهد و به او آرامش دهد ، خداوند یک فرمانده وفادار علی (ع) (خلافت و حامی) منصوب کرده است.”

بهترین در کشور عید است

پیامبر خدا ، خداوند او را رحمت کند و به او آرامش دهد ، گفت: “روز غدیر بلندترین راهپیمایی امسای من است. این روزی است که خداوند متعال به برادرم علی بن ابی طالبان دستور داد که حامل پرچم چتر من (و فرمانده) منصوب شود تا مردم از من پیروی کنند. “اجازه دهید آنها از او پیروی کنند. این روزی است که خدا دین را تمام کرد و نعمتهای ملت من را تمام کرد و اسلام را به دین خود تبدیل کرد.”

عید بهشت

حضرت امام رضا (ع) به نقل از پدربزرگ خود امام صادق گفت: “روز غدیرو در بهشت ​​مشهور است تا روی زمین”.

عیدتان مبارک

امام الصدیقاس گفت: “خدا ، اگر مردم از فضیلت واقعی غدیر می دانستند ، فرشتگان روزی ده بار با آنها تبادل می شوند. “هدایای خدا به کسانی که آن روز را می شناسند ، قابل حساب نیست.”

روز شکرگذاری و خوشبختی

امام صادق (ع) فرمود: “عید غدیر روز عبادت و دعا ، شکرگذاری و ستایش خداوند است ، روز شادی و خوشبختی است. برای مراقبت ما ، خانواده ای که خدا شما را برکت داده است. “من می خواهم شما آن روز را روزه بگیرید.”

روز نیکوکاری و بخشش

به امام صادق (ع) گفته شد که فرمود: “یک درهم برای برادران با ایمان و دانش برابر است با هزار درهم در روز عید غدیر (روزهای دیگر)؛ بنابراین ، در این روز ، به برادران خود صدقه بدهید و هر زن و مرد مؤمن را خوشحال کنید.

روز شیطانی ناامیدی

امام صدیقاس به نقل از پدر شریف خود حضرت باقر العروم گفت: “شیطان چهار بار در ناامیدی گریه کرد. “روزی که او مورد لعن خدا قرار گرفت ، روزی که او از بهشت ​​به زمین افتاد ، روزی که پیامبر اسلام ، صلح خدا و نعمت های خدا برای او ظاهر شد ، به عنوان پیامبر فرستاده شد و روز عید غدیر.”

تبریک می گویم

غدیر منبع دائمی در استان است که از قلب بو داده به درون جام پیامبر و دوستداران خانواده اش جاری می شود. غدیر سزاوار هر ستایش است که وحی از اوست و اینکه محمد آغاز شد و اسلام از او سرچشمه گرفت. غدیر تعبیری از کرامت فرزندان بدرو و یود و صفین و نهروان است. بدراس عدالت را می خواست؛ یکی آرزوی شجاعت داشت. خیبر مدت طولانی برای صداقت صبر کرد ، و غدیر آمین همه ستایش ها و دعاها بود. غدیر روز مرد است. غدیر ادامه مأموریت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در استان علی (صلی الله علیه و آله و سلم) است. غدیر عید میثاق و میثاق است. غدیر تجلیل از عدالت و رهبری است. عاشقان عزیز عید قربان و ویلیا.

کوثری از ماه مه قدیرو

پیامبر در سال دهم هجری حج را انجام داد و به مدینه بازگشت. در هجدهمین روز ذو الحجه ، وقتی بسیاری از کاروانها در جلوی پیامبر حرکت می کردند و عده ای نیز از او پیروی می کردند ، پیامبر به سرزمین غدیر رسید. فرمان الهی به اسبها و پیاده نظام دستور می داد كه جلوی خود را بگیرند ، كسانی كه برگشتند و كسانی كه نیامده اند بیایند. سپس در شترها بلند شد و خدا را شکر کرد و اعلام کرد که به زودی در میان آنها قرار خواهد گرفت. وی سپس از آنها خواست كه در مورد نحوه انتقال پیام وی شهادت دهند. مردم فریاد می زدند: ما شهادت می دهیم که شما پیام حقیقت را انتقال داده اید ، مشاوره داده اید و جهاد کرده اید. باشد که خداوند به شما پاداش دهد.

وی سپس در مورد جایگاه والای خود در امت به من گفت و از آنها خواست كه در مورد اولویت او شهادت دهند ، و پس از شنیدن جواب های معروف ، دست علی (چطور) را گرفت و با شهرت فراوان فریاد زد و فریاد زد: “من قاطر قاطر فعلی هستم. . »وی این جمله را سه بار تکرار کرد و برای یاران و گیرندگان استان خود دعا کرد.

خصوصیات علی (ع) از دیدگاه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم!)

حضرت محمد (علیه السلام) بارها با ذکر جایگاه معنوی امام علی (ع) بارها بر فضایل امام علی (ع) و سرپرستی وی تأکید کرده است. امام در گفتگو با دخترش فاطمه (س) گفت: “ای فاطمه! آیا شما دوست ندارید که من شما را به عنوان زنی ساخته ام که اسلام از دیگران برتر است و دانش او از همه بیشتر است؟ در حقیقت ، خداوند متعال به مردم زمین توجه کرده و پدر شما را از میان آنها انتخاب کرده و او را پیامبر ساخته است. “سپس دوباره توجه آنها را به آنها معطوف كرد و شوهر خود را از بین آنها انتخاب كرد و وی را سرپرست خود ساخت.” سپس رسول خدا ، او را برکت داد و به او آرامش بخشید ، گفت: “ای فاطمه! علی واقعاً فضیلتی است که هیچ کس ندارد: شما ، بانوان زنان بهشت ​​، همسر او هستید. دو فرزند و فرزندان رحمت: حسن (ع) و حسین (ع) که فرزندان من هستند فرزندان او هستند. برادرش جعفر بن ابی طالبان کسی است که دو بهشت ​​را در بهشت ​​زینت می دهد و هرجا که بخواهد با فرشتگان پرواز می کند. علم اولین و آخرین اوست. او اولین کسی است که به من اعتقاد دارد. او آخرین کسی است که من را در حال مرگ دید. “او سرپرست من و وارث همه سرپرستان است.”

غدیرس قرآن

این شعر که پیش از اعلام رسمی وامداری امیر المؤمنین علی (ع) نازل شده است ، از یک سو اهمیت فوق العاده غدیرو را بیان می کند و از سوی دیگر نگرانی های پیامبر خدا را نشان می دهد که آیا خدا می تواند او را برکت دهد و به او آرامش دهد: مطلقاً ، آنچه از پروردگارت برای شما نازل شده است [به مردم] بیاورید و اگر [این کار را] نه ، شما رسالت او را انجام نداده اید. خدا تو را حفظ کند [خطرهاى احتمالى] “او از مردم محافظت می کند ، و خدا آنها را کافر نمی نامد.” قرآن کریم عدم اعلام مراقبت از علی (ع) را با ناقص بودن رسالت الهی برابر می کند و در مراقبت از رسول خدا (ص) از وی محافظت می شود.

این شعر که پس از اعلام غدیر از حمایت از امام علی (ع) نازل شد ، موجی از شادی را در دل مؤمنین ایجاد کرد و به آنها آرامش و اطمینان داد: [زوال] دین شما ناامید کننده است. پس از آنها نترسید و از من نترسید. امروز دین شما را کامل کردم و نعمت های شما و اسلام را به عنوان یک دین تحقق بخشید [جاودان] “من پذیرفته ام.”

شرح های غدیرو در داستان ها

در فرهنگ شیعه و در داستان های اهل بیت (ع) از عید غدیر با عظمت سخن گفته می شود و به نام های خاص و ویژگی های خاصی از آن یاد می شد. برخی از آنها عبارتند از: روز لذت های خدای متعال ، روز تبریک فراوان به محمد و خاندان محمد ، سلام بر او و خانواده اش ، روز رحمت خدا ، روز عبادت ، روز پذیرش کارهای شیعه ، روز تزکیه ، روز گناه. روز ترک گناهان کبیره ، روز نافرمانى رها ، روز اخراج و بدبختى شیطان ، روز جواب دادن به دعاها ، روز تجارت با خدا ، روز دعا ، روز گشایش ، روز لبخند بر چهره مؤمنان ، روز خبر خوب. تمبر ، روز تبریک ، روز رضایت ، روز تزیین ، روز پوشیدن لباس مناسب و پرتاب لباس سیاه ، روز واژگون شدن ، روز سخنان روشن در مورد افراد خاص ، روز عهد و پیمان و روز وحی اسرار.

برای عید غدیر ، از دیدگاه پیامبر گرامی ، صلح و برکات خدا برای او و خانواده او خواهد بود

در کتاب آمالی ، شیخ صدوق داستان امام باقر (ع) را بیان می کند و این واقعیت است که امام از والدین خالص خود فرمودند که روزی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) او را خطاب به رهبر مؤمنان قرار داده است (او از نعمت ها و نعمت های آلاجا مراقبت می کند) و گفت: “اوه علی! خداوند شعر نجیب یا أَيُهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ ما أُنْزِلَ لِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ را در مورد مراقبت شما فرستاده است تا بتوانم آنرا اعلام كنم. “مطمئناً کسی که بدون مراقبت شما خدا را می پذیرد ، اعمال او پایدار نخواهد ماند.”

عیداس قدیریس از دیدگاه امامو علی (ع)

ویژگی های روز غدیرو

امام رضا (علیه السلام) در داستان می گوید: “در زمان امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) ، یک سال با عید غدیر در روز جمعه مصادف بود. امام به منبر رفت و خدا را به شکلی که قبلاً نشنیده بود ، ستایش کرد. ستایش که هیچ کس جز او نفهمید. وی سپس به رفقای خود گفت: “ای کسانی که ایمان آورده اید! امروز خدای متعال دو جشن گرانبها و بزرگ را با هم ترکیب کرده است. دو مزیت که هر یک از آنها پایداری و قدرت یکدیگر برای تکمیل پدیده زیبا در مقابل شماست. این شما را از مسیر رشد آگاه می کند و شما را به سمت روشنگری سوق می دهد. این راه را برای پیاده روی شما باز می کند و به شما بخشش می بخشد. البته او امروز فرصت بسیار خوبی دارد. در این روز یک دهانه ، نردبان وجود داشت [تکامل] این مطرح شد و دلایل توضیح داده شد. امروز روزی است که تندیس ظاهر می شود و رونمایی می شود [عصمت و امامت] وجود دارد. “این روز پیشرفت مذهبی و افشای معاملات نفاق و منفی عمدی است.”

وظایف مؤمنان در روز عید غدیرو

امیرالمؤمنین علی (ع) درباره وظایف مؤمنان در روز عیدو غدیرو گفت:[در این روز] به سراغ آنها بروید و با برادران خود نیکی کنید ، هزینه ها و وسایل خانواده خود را گسترش دهید. خدا را شکر آنچه به شما داده است. با هم؛ باشد که خداوند از جدایی و پراکندگی شما مراقبت کند. باشد که خداوند از شما پشتیبانی کند. نعمت های خدا را به یکدیگر بدهید. این که خداوند بارها و بارها به شما برای جشنواره های گذشته و آینده پاداش می دهد؛ پاداش ویژه ای برای چنین روزی. با خوب کار کردن در این روز ، ثروت حاصلخیز می شود و عمر را طولانی می کند. دلسوزی و عشق به یکدیگر در این روز رحمت خدا را به ارمغان می آورد. به لطف خدا ، با خرج کردن آنچه ممکن است ، از قبل برای برادران و اعضای خانواده خود آماده شوید. “لبخند و شادی را در بین شما و در یاران نشان دهید و جلال و شکرگذاری خدا را به خاطر آنچه به شما داده است نشان دهید.”

حضرت فاطمه علیها السلام

از فاطمه زهرا (س) سؤال شد که آیا رسول خدا (ص) قبل از مرگش حرفی برای گفتن درباره امامت رهبر مومن (علیه السلام) داشت؟ و امام گفت: عجب! “روز غدیر خم را فراموش کردی؟”

امام حسن علیه السلام

امام حسن فرمود: مردم مسلمان از پیامبری شنیدند كه درباره پدرم گفت: او مانند هارون است و موسی برای من است. آنها همچنین دیدند که پیامبر خدا ، صلح و نعمت های خدا بر او باد. غدیر خم او را به عنوان امام منصوب کرد.

امام حسین (ع)

امام حسین قبل از مرگ معاویه از خانه خدا دیدار کرد. وی سپس فرزندان هاشم را جمع کرد و گفت: آیا می دانید پیامبر اکرم (ص) علی (علیه السلام) را به عنوان جانشین خود در روز غدیرو خممو برگزید؟ همه آنها گفتند ، بله.

امام زین العابدین (علیه السلام)

مورخ معروف ابن اسحاق می گوید ، “من به علی بن حسین (علیه السلام) گفتم ،” من ملا فعلی فعلی هستم. “این به چه معنی است؟ حضرت فرمود: پیامبر خدا به مردم اطلاع داد که امام پیروی از او رهبر علی (ع) مومن است.

امام محمد باقر علیه السلام

آبان ابن تقلب می گوید: از امام باقیرو (س) درباره سخنان رسول خدا سؤال کردم که آیا خداوند او را برکت دهد و به او آرامش دهد: “من ملا فعلی ملا هستم”. امام در پاسخ به پیامبر فرمود: وی به مردم گفت كه رهبر مؤمن ، علی (ع) جانشین من در بین مردم خواهد بود.

امام صادق (علیه السلام)

با توجه به فضای مناسب ایجاد شده برای گسترش آموزه های اهل بیت (ع) ، حدیث غدیر بیشتر در زمان حیات امام صادقو (ع) از هر زمان دیگری مورد بحث قرار گرفت. در روز غدیر ، وی گفت: “پیامبر خدا ، صلح و بركات خداوند ، عهد غدیر را به رهبر مؤمنان ، علی ، بست و مردم مراقبت او را شناختند. خوشا به حال کسانی که از او بسیار مراقبت می کنند ، و برای کسانی که آن پیمان را می شکنند ، بدبخت هستند. “

امام کاظم (برای او استراحت کنید)

در روزهایی که امام کاظم در زندان بود ، یک روز عباسی خلیفه هارون با او تماس گرفت و از مردم درباره حضانت اهل بیت سؤال کرد. حضرت فرمود: ما می گوییم مراقبت از همه موجودات با ماست. دلیل ما سخنان حضرت غدیر خم است که فرمود “من آخوند آخوند فعلی هستم”.

عیداس قدیریس از دیدگاه امام رضا (ع)

هدایا برای دوستان

طوسی از رفقای امام رضا نقل می کند: «در روز غدیرو ، من افتخار دیدن امام علی بن موسی الرضا را داشتم. وی با جمعی از دوستان ویژه همراه بود. اگرچه او برای خانواده های خود غذا ، لباس ، هدایا و حتی یک انگشتر و کفش برای خانواده های خود ارسال می کرد ، اما او نیز آنها را برای افطار نگه می داشت. امام مواظب آنها و اطرافیان بود. در آن روز ، او دائماً آنها را به افتخار و تاریخ روز غدیر یاد می کرد. در بخشی از سخنان خود ، امام در سالی که عید غدیر همزمان با جمعه خطبه کرد ، توسط امیر المؤمنین علی (ع) خطبه کرد.

فضیلت ایدو قدیرو

هر دو نصر بزانتی ، یکی از اصحاب امام رضا (ع) می گویند: “من به آن امام خدمت کردم و آن جلسه پر از افرادی بود که درمورد غدیرا با یکدیگر صحبت می کردند. برخی افراد این واقعه را انکار کردند امام گفت: “پدرم به پدرش گفت:” روز غدیر در بین اهل بهشت ​​بهتر از مردم زمین است. سپس گفت: “اوه ابی نصرایی! هر کجا که هستید ، در این روز نباشید[کاپاس[Būkiteištikimųjųvadasbūkiteramūsjam”TiesakadšiądienąDievasatleidžiašešiasdešimtiesmetųtikinčiųjųirmusulmonųvyrųirmoterųnuodėmęirišlaisvinajuosnuopragarougniesdaugkartųdaugiauneitaikąjisišlaisvinoRamadanomėnesįirGaliosnaktįbeiEidosal-Fitronaktį”Tuometjistęsė”Jeižmonėsžinotųšiosdienosvertęangelaigalųgalesukrautųrankasdešimtkartųperdieną”[قبر[امیرمؤمنانعلیعلیهالسلامباشبهدرستیکهدراینروز،کریستینقادرصتسالازمؤمنانومسلمانانزنومردرامیآمرادوازآتشدوزخاآزادمیکند،چندبرابرانزدرماهرمضانوشبقدروشدهدفطرآزادکردهد»مسپساددتدتدتدتاددتدتاددتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدتدته[Kapas[Būkiteištikimųjųvadasbūkiteramūsjam!”TiesakadšiądienąDievasatleidžiašešiasdešimtiesmetųtikinčiųjųirmusulmonųvyrųirmoterųnuodėmęirišlaisvinajuosnuopragarougniesdaugkartųdaugiauneitaikąjisišlaisvinoRamadanomėnesįirGaliosnaktįbeiEidosal-Fitronaktį”Tuometjistęsė:”Jeižmonėsžinotųšiosdienosvertęangelaigalųgalesukrautųrankasdešimtkartųperdieną”[قبر[امیرمؤمنانعلیعلیه‌السلامباشبهدرستیکهدراینروز،خداوندگناهشصتسالازمؤمنانومسلمانانزنومردرامی‌آمرزدوازآتشدوزخآزادمی‌کند،چندبرابرآنچهدرماهرمضانوشبقدروشبعیدفطرآزادکردهبود»ایشانسپسادامهداد:«اگرمردمارزشاینروزرامی‌دانستند،هرآینه،فرشتگاندرهرروزدهمرتبهباآنانمصافحهمی‌کردند»

امام حسن عسکری علیه السلام

حسن بن ظریف می گوید: نامه ای به امام عسکری نوشتم و از او پرسیدم که سخنان پیامبر در مورد رهبر مؤمن چیست ، چه کسی گفت: امام گفت: “امام” می خواست تا او را به نشانه ای تبدیل کند که با آن حزب خدا در صورت مشاجره شناخته می شود.

محافظ غدیرو؛ سنت پیامبر

جوامع بشری نیاز به یک یادآوری و حضور مداوم در هویت فرهنگی و اصالت معنوی دارند. زنده نگه داشتن آئین های الهی ، مأموریتی است که مورد تأکید مرزبانان ایمان و ایمان ، از جمله پیامبر اکرم (ص) و خانواده او است. به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) گفته شده است كه فرمود: “سلام مرا. “از آنجا كه خداوند مرا پيغمبر ساخت و اهل بيت من چهره مشهوري بود.”

در روایت سایر موارد پس از تصحیح حدیث غدیر توضیح داده شده است: «بعد رسول گرامى در خیمه به شما کمک می کند و به امیر مؤمنان على علیه السلام دستور داد در خیمه دیگرى بنشیند و به عنوان ارائه دهنده فرمود به عنوان على علیه السلام برسند و به او تبریک بگوید. » اینک و عصر عصر ما ، مشخصن مرزهاى بلند غدیر ، مکانیکیى این شکوه و جشن و سرور این عید بزرگ ، در راستاى

آداب غدیر

در تاریخ اسلام ، غدیر و امامت می توانیم از این مبانی استفاده کنیم با این روش غدیر ، امامت را به وجود آوردن و ادامه رسالت بودجه. حاج میرزا جواد ملکى تبریزى در حد بورا تصحیح شده است: «روز غدیر را به مبانی ، به منزله باطن از ظاهر و با هر كدام در مبناي خير و سعادت مي توانيد مشروط به وليت امير مؤمنان و امامان است ».

به عنوان ارائه دهنده عید غدیر به عنوان صاحب اختیار و مهمترین شخصیّت اعیاد اسلامى در مورد آداب بىّت تعدادى به منظور آن بی فراوانى آداب و محدوديت اين روز ، با استفاده از هيچ روزي مبلغ مجازي را مي توان در اين ددر بار بار داد از جمله آداب عبادى این روز به نماز شب و روز غدیر ، نماز مسجد غدیر ، روزه ، یاد خدا و پیامبر ، زیارت امیر مؤمنان على علیه السلام و غسل می توانیم کرد.

با داشتن نماینده و عید حضوری ، تبریک و تهنیت به پیامبر ، امیر مؤمنان و دوست داشتن ، مشاهده و بازدید ، صدقه دادن ، دیدار با رهبرى و بیعت و اتحاد و مشاوره ، از جمله آداب حمایتعى و سیاسى نیز در این روز قرار دارد.

دکمه بازگشت به بالا