استان ها

خطر خروج پیمانکاران بزرگ از استان یزد

به گزارش خبرگزاری ترندونی از یزد ، سید مجتبی حسینی پور در نهمین جلسه شورای فنی استان که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور معاون هماهنگ کننده امور عمرانی و نمایندگان دستگاه های اجرایی برگزار شد تا تصمیم اجرایی درستی اتخاذ کند. وی بر موضوع خروج پیمانکاران بزرگ از یزد تاکید کرد.

وی با توجه به ظرفیت قانونی و مجوزهای مقامات اجرایی برای عقد قرارداد با پیمانکاران در محدوده اعتبارات ابلاغ طرح ها و پروژه ها ، تصریح کرد: و مبنای خروج آنها از استان را تشکیل می دهد.

رئیس سازمان برنامه با اذعان به کمبود اعتبارات در استان و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح ها و پروژه ها، استفاده از ظرفیت پیمانکاران بزرگ را جهت گیری صحیح برای پیشرفت پروژه ها در استان عنوان کرد.

وی گفت: در سال‌های اخیر برای پرداخت مطالبات پیمانکاران، دولت رویکردی را برای پوشش مطالبات و بدهی‌های پیمانکاران به دولت در پیش گرفته است و استفاده از این ظرفیت در استان چندان چشمگیر نبوده است. “

سید مجتبی حسینی پور خاطرنشان کرد: خرد شدن مبالغ قرارداد پروژه ها و کاهش حجم پروژه ها باعث افزایش هزینه اجرای پروژه می شود و با توجه به مدت زمان پروژه و احتمال تغییر پیمانکاران نگرانی هایی در خصوص کیفیت کار وجود دارد. اجرای پروژه..

دبیر شورای فنی استان در ادامه به موضوع آموزش و حمایت از دستگاه پیمانکاری دولتی اشاره کرد و افزود: اتخاذ سیاست اجرایی صحیح می تواند پیمانکاران بومی استانی را تقویت کند.

وی در بخش بعدی این نشست خواستار استفاده از ظرفیت سازمان فضایی ایران شد و تاکید کرد: اقدامات جدید باعث کاهش هزینه های حل مشکلات استان می شود.

حسینی پور از جمله به مشکلات دشت های کشور اشاره کرد و گفت: باید اقدامات فوری و لازم برای آبادانی زمین با اقدامات جدید انجام شود تا از هزینه های مکرر جلوگیری شود.

48

دکمه بازگشت به بالا