عمومیکسب و کار ایرانی برتر

معرفی گوشی میان رده در حد پرچمدار توسط موبایل رسا

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۳ + ۱۶ مدل پرطرفدار

گوشی‌های میان رده یا mid-range، دسته‌ای از گوشی‌های هوشمند هستند که در بین گوشی‌های ارزان قیمت و گوشی‌های پرچمدار قرار دارند. این گوشی‌ها از نظر قیمت در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار ارزانتر هستند، اما از نظر قابلیت و عملکرد نزدیک به گوشی‌های پرچمدار  عمل می‌کنند. در این مقاله از موبایل رسا مرکز پخش عمده لوازم جانبی گوشی چند نمونه از بهترین گوشی‌های میان رده ۲۰۲۳ را برای شما معرفی می‌کنیم.

هر یک از این گوشی‌ها دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی هستند که می‌توانند به نیازهای شما پاسخ دهند. قبل از خرید هرکدام از آن‌ها، بهتر است به دقت ویژگی‌های آن‌ها را مطالعه کنید و با توجه به نیاز و بودجه خودتان، گوشی مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین توصیه می کنیم هنگام خرید عمده اسپیکر بلوتوث و خرید عمده هندزفری بی سیم  به مدل گوشی و امکانات ان توجه نمایید.

بهترین گوشی های میان رده ۲۰۲۳

از آنجایی که «میانگین قیمت» طیف گسترده از محصولات بازار با قیمت‌های متنوع را شامل می‌شود، ما این محصولات را به گروه‌های قیمتی بین بازه ۲۰۰ تا ۴۰۰ دلار تقسیم کرده‌ایم. که محصولات نزدیک به ۲۰۰ دلار در دسته‌ی گوشی‌های میان رده‌ی پایه و محصولات نزدیک به ۴۰۰ دلار در دسته‌ی محصولات شبه پرچمدار قرار می‌گیرند.

گوشی هوشمند Xiaomi Poco M4 Pro 5G

صفحه نمایش بزرگ با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ بروز رسانی صفحه نمایش ۹۰ هرتز، ناچ دوربین سلفی کوچک، عمر باتری قابل توجه، شارژ ۳۳ وات، بلندگوهای استریو، پورت IR، microSD، جک 3.5 میلی متری همه و همه از ویژگی‌های این محصول میان رده پایه است.

اگر چه این گوشی شیائومی دارای کاستی‌هایی مثل بدون دوربین ماکرو، عدم امکان فیلمبرداری 4K و کیفیت نه چندان مناسب بلندگوهاست، اما گوشی هوشمند Poco M4 Pro 5G با قیمت 200 دلاری بهترین انتخاب در میان گوشی‌های میان رده پایه است. در کنار تعداد انگشت شماری از مشخصات خوب این محصول، بیش از هر ویژگی عمر باتری و شارژ سریع این محصول است که می‌تواند هر خریداری را تحت تاثیر قرار دهد.

همان طور که گفته شد گوشی Xiaomi Poco M4 Pro 5G دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی از نوع IPS LCD با کیفیت 1080 و نرخ بروز 90 هرتزی خوب و باتری بزرگ است، بلندگوهای استریو و شارژ سریع نیز در نظر گرفته شده است. گوشی M4 Pro 5G با توجه به قیمت عملکرد خوبی دارد حتی اگر برای بازی مناسب نباشد.

عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی قابل قبول و برای اشتراک گذاری اجتماعی به اندازه کافی خوب هستند. اگر برای شما بازی چندان مهم نیست، می‌توانید با این M4 Pro 5G یک گوشی 5G مقرون به صرفه با دوربین و تجربه چند رسانه‌ای خوب و عمر باتری عالی داشته باشید. خرید عمده ساعت هوشمند شیائومی نیز برای این مدل زیبا یک مکمل حرفه ای خواهد بود.

گوشی هوشمند Xiaomi Redmi Note 11

صفحه نمایش AMOLED روشن 90 هرتزی، ساختار محکم، دارای رتبه IP53، عمر باتری عالی، شارژ سریع، دوربین عکاسی قابل اعتماد، بلندگوهای استریو بلند، صدای خوب و بهره بردن از NFC، جک 3.5 میلی متری، اسلات microSD، رادیو FM، IR از ویژگی‌های مثلت گوشی Xiaomi redmi Note 11 است.

ردمی نوت ۱۱ با قیمتی حدود ۲۰۰ دلار یکی از جذاب ترین پیشنهادات در محدوده‌ی گوشی‌های میان رده است. این گوشی هوشمند صفحه نمایش AMOLED روشن و با نرخ بروزرسانی 90 هرتزی را ارائه می‌دهد و عمر باتری آن فوق العاده است. شارژ سریع 33 واتی نیز تیر خلاص را در این بخش می‌زند. چیپست اسنپدراگون 680 4G سریع‌ترین چیپست در این محدوده قیمتی نیست، اما بد هم نیست.

Redmi Note 11 یک دستگاه خوش ساخت است. این محصول دارای استاندارد مقاومت در برابر پاشش آب است و صفحه نمایش OLED خوبی دارد، دوربین عملکرد خوبی دارد، می‌توانید از طریق بلندگوهای استریو به موسیقی گوش دهید و انواع گزینه‌های اتصال نیز به جز 5G برای شما در نظر گرفته شده است. به طور خلاصه Redmi Note 11 یک محصول کاملاً مقرون به صرفه و مناسب است و تنها حذفیاتی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم نبود امکان فیلمبرداری با کیفیت 4K و عدم پشتیبانی از فناوری 5G است.

گوشی هوشمند Motorola Moto G31

صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰، ماژول دوربین ۳ گانه، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری ، پشتیبانی از NFC، رادیو FM، میکرو اس دی، جک 3.5 میلی متری، بهره‌مندی از استاندارد محافظت در برابر پاشش پاشش، نمایشگر ۶۰ هرتز از ویژگی‌های این محصول میان رده ی موتورلا است.

گوشی موتورولا Moto G31 حدود 160 دلار قیمت گذاری شده و با توجه به مشخصات سخت افزاری و ویژگی‌های آن، یک پیشنهاد کاملا معقول است. این دستگاه دارای طراحی ضد آب است و دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی AMOLED، دوربین سه گانه‌ی همه کاره، باتری بزرگ و بسیاری از ویژگی‌ها مانند جک ۳.۵ میلی متری صدا و ارتقای microSD است.

گوشی هوشمند G31 از اندروید 11 بهره می‌برد که خیلی‌ها این سیستم عامل را به اندرویدهایی با رابط کاربری MIUI یا Realme UI ترجیح می‌دهند. گوشی هوشمند G31 یکی از معدود تلفن‌هایی است که صفحه نمایش 60 هرتزی دارد و چیپست آن برای کارهای روزمره کافی است، ممکن است هر از گاهی تاخیر و لکنت را در رابط کاربری و بازی‌ها احساس کنید.

گوشی هوشمند Samsung Galaxy A23

صفحه نمایش LCD بزرگ با نرخ بروزرسانی 90 هرتزی، دوربین چهارگانه اصلی، OIS، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، شارژ ۲۵ واتی و پشتیبانی از NFC، رادیو FM، میکرو اس دی، جک 3.5 میلی متری، دارای استاندارد مقاومت و محافظت در برابر پاشش مایعات از ویژگی‌های گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A23 است. البته می‌توان به نکات منفی مثل کیفیت صفحه نمایش متوسط، نبود حسگر محیط و مجاورت و نرم افزار کند آن اشاره کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی A23 با قیمت حدود 230 یورویی شایسته حضور در بین بهترین گوشی‌های میان ۲۰۲۳ را دارد. این محصول از ویژگی‌های خوبی مثل دارای چند ویژگی خوب مانند عمر باتری عالی، طراحی دوست داشتنی، کیفیت دوربین و ثبت عکس‌های خوب (OIS موجود) و اندروید 12 با آخرین رابط کاربری One UI بهره می‌برد.

از سوی دیگر، گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A23 به دلیل چیپست کند اسنپدراگون ۶۸۰ یک گوشی نسبتا کند است و کیفیت صفحه نمایش آنطور که ما انتظار داشتیم نیست.

گوشی هوشمند Realme 8

از ویژگی‌های این گوش میان رده‌ی ریلمی می‌توان به صفحه نمایش Super AMOLED HDR10، عملکرد مناسب در مقابل هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، بهره‌ مندی از جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، NFC، رادیو FM، پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی اشاره کرد. از نکات منفی گوشی ریلمی ۸ کیفیت پایین تر دوربین نسبت به دیگر مدل‌های لیست و نبود اسپیکر استریو است.

گوشی هوشمند Realme 8 با قیمت حدود 220 دلار با عمر باتری طولانی و شارژ سریع خود هر شخصی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل است که می‌توان این محصول را در لیست گوشی‌های هوشمند با بهترین باتری قرار داد. این محصول یک با صفحه نمایش Super AMOLED مناسب و تراشه توانمند Helio G95 است که برای بازی‌ها خوب عمل می‌کند. همچنین شارژ سریع، NFC، جک 3.5 میلی متری، اسلات microSD اختصاصی و حتی رادیو FM را ارائه می‌دهد.

تنظیمات دوربین آن ممکن است چهار دوربین عکاسی را در خود جای دهد، اما کیفیت عکس دوربین‌های اصلی و فوق عریض نسبتاً غیر الهام بخش بود. ویدیوها خوب از آب درآمدند، البته سلفی نیز Realme 8 بهترین گوشی نیست، اما ارزان است، تست عمر باتری را پشت سر گذاشته و نسبت به قیمتش بیش از اندازه کافی ارائه می‌دهد.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A52s 5G

از ویژگی‌های مثبت این گوشی میان رده سامسونگ می‌توان به طراحی جذاب، دارای رتبه IP67، صفحه نمایش 6.5 اینچ Super AMOLED، نرخ تجدید 120 هرتز، چیپست بسیار سریع Snapdragon 778G 5Gِ،‌ دوربین چهارگانه، OIS، کیفیت عکس و فیلم خوب، بلندگوهای استریو، باتری قابل اعتماد، NFC، وجود جک 3.5 میلی متری و امکان اضافه کردن حافظه از طریق حافظه میکرو اس دی اشاره کرد.

حتی اگر مدل جدیدتری گلکسی A53 به بازار عرضه شود هنوز هم می‌توان گوشی هوشمند گلکسی A52s 5G را به دلیل قیمت پایین تر پیشنهاد داد که یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ در بازار میان رده است.

به نظر این گوشی یکی از بهترین انتخاب‌ها در میان گوشی‌های میان رده است. دلیل این انتخاب نیز تعادل بین ویژگی‌های برتر و قیمت مناسب این محصول. جدیدترین گلکسی A52s دارای یک نمایشگر عالی 6.5 اینچی Super AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است، همچنین چیپست Snapdragon 778G 5G با عملکرد پرچمدار با قابلیت اجرای بازی‌های HRR وجود دارد.

گوشی هوشمند A52s دارای یک دوربین دوربین بسیار قابل اعتماد است و عکس‌ها و ویدیوهایی را که به وسیله دوربین این محصول گرفته می‌شود را دوست خواهید داشت. هر چند که سلفی‌ها آنقدرها هم خوب نیستند.

این محصول از سری گلکسی دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است و طراحی و پنل پشتی مات آن با وجود اینکه از پلاستیک ساخته شده جذاب است.

گوشی هوشمند شیائومی Redmi Note 11 Pro

محصول دیگر میان رده‌ی شیائومی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED، رفرش 120 هرتز، HDR10، عمر باتری عالی، شارژ سریع، طراحی دوست داشتنی و بهره مند از استاندارد IP53 است. اگر چه عکس و کیفیت تصاویر دوربین شیائومی ردمی نوت 11 پرو قابل قبول است اما امکان فیلمبرداری 4K وجود ندارد و کیفیت دوربین نسبت به Note 10 Pro کاهش یافته است.

این محصول از بلندگوهای استریو، جک 3.5 میلی متری، میکرو اس دی، NFC، رادیو FM، بلستر IR بهره می‌برد و البته امکان اتصال 5G وجود ندارد! گوشی هوشمند Redmi Note 11 Pro در حال حاضر با قیمتی در حدود 250 تا 300 دلاری به فروش می‌رسد که با توجه به مشخصات این محصول یک مبلغ بسیار مناسب است. این گوشی از یک پنل بزرگ OLED با کیفیت عالی بهره می‌برد که دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز، وضوح 1080p و دارای دقت رنگ عالی است.

کیفیت دوربین Redmi Note 11 Pro در مقابل Note 10 Pro کمتر شده اما از نظر عمر باتری و شارژ عالی است. سیستم عامل این محصول بر روی آخرین نسخه اندروید و MIUI اجرا می‌شود.

گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A33 5G

طراحی دارای رتبه IP67، بهره مند از صفحه نمایش OLED با نرخ بروزرسانی 90 هرتز، عمر باتری قابل اعتماد، بلندگوهای استریو با کیفیت خوب، عملکرد عالی برای محصولی در این محدوده قیمت، کیفیت عالی عکس و فیلم، زوم ۲ برابر بدون افت کیفیت،‌ همه و همه از ویژگی‌های این محصول جذاب میان رده‌ی سامسونگ هستند. البته جالب است بدانید که این محصول بدون شارژر داخل جعبه عرضه می‌شود و همینطور تثبیت کننده‌ی ویدیو فقط در زمان فیلمبرداری ۱۰۸۰ فعال است.

گوشی هوشمند Samsung Galaxy A33 5G یکی دیگر از پیشنهادات عالی با قیمت حدود 270 دلار است. چیپست به کار رفته در این محصول میان رده‌ی سامسونگ، Exynos 1280 است که عملکردی رضایت بخش را برای محصولی در این محدوده قیمت ارائه می‌دهد و بازی‌ها را به خوبی ساپورت می‌کند.

مطمئنا گلکسی A33 5G سریع‌ترین گوشی این لیست نیست و بسیاری از رقبای این محصول صفحه نمایش‌های با نرخ بروزرسانی 120 هرتزی را در مقابل صفحه نمایش 90 هرتزی A33 ارائه می‌دهند. اما این محصول کاملاً ضد آب است و با تمام ویژگی‌های خوب دیگری که ارائه می‌دهد شایسته توجه و خرید است.

دکمه بازگشت به بالا