عمومی

خانه باغ تاریخی مهریز به سرمایه‌گذار بومی واگذار می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی‌اکبر قانعی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در تهران که از ۱۸ تا ۲۱ بهمن برگزار می شود، اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط میراث فرهنگی و فرمانداری مهریز، با در اختیار گذاشتن فضای مناسب در این نمایشگاه به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی و گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز خواهیم پرداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واگذاری خانه باغ شجاع لشکر مهریز عنوان کرد: خانه باغ شجاع لشکر، یک اثر ثبتی و بنای تاریخی شاخص در شهرستان مهریز است که قابلیت تبدیل به مرکز گردشگری دارد و در این زمینه پیگیری های لازم برای معرفی سرمایه گذار محلی و توانمند در حال پیگیری است.

قانعی همچنین در مورد طرح بازآفرینی شهری تصریح کرد: برای سال آینده، اعتبار قابل توجهی برای شهر مهریز درخواست شده که در راستای اجرای طرح بازآفرینی کوچه باغ های تاریخی و محلات مختلف شهر مهریز مرمت و بازسازی می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مالکان باغات در مهریز طبق ضوابط شهرداری و میراث پس از تایید طرح و نقشه، حداکثر می‌توانند ۱۰ درصد از مساحت کل باغ را ساختمان سازی کنند، افزود: مالکانی که درخواست ساخت و ساز در باغات محدوده باغ شهر تاریخی مهریز را دارند، قبل از هر گونه ساخت و ساز باید ابتدا به شهرداری مراجعه کنند.

دکمه بازگشت به بالا