حوادث و رویدادها

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس ویژه فتح شرق استان تهران از دستگیری یک کلاهبردار به ظاهر کلاهبردار که با ارسال پیامک جعلی با نام اخطاریه قضایی اقدام به فریب شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش ترندونی، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت بسیاری از شهروندان مبنی بر برداشت غیرقانونی پول از حساب بانکی خود، بررسی این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت. .

سلطان آبادی بر اساس اظهارات شکات افزود: با توجه به اظهارات شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی به نام پیام الکترونیکی سامانه ثنا، برای مشاهده متن پیام بر روی لینک ارسال شده در پیامک کلیک کردند. ، جایی که از این افراد خواسته شد اطلاع رسانی کنند. آنها به دلیل وضعیت ابلاغی باید مبلغ را پرداخت کنند و به این بهانه وارد درگاه جعلی بانکی شده و مشخصات کارت بانکی خود را وارد کردند. این افراد پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود متوجه سرقت اطلاعات و برداشت غیرقانونی از حساب بانکی آنها شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس فتا با استفاده از ابزار فنی و روش های پلیسی هویت متهم را شناسایی کردند، گفت: در ادامه ماموران با هماهنگی مقام قضایی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به سال 1389 تحویل دادند. پلیس فتا

رئیس پلیس ویژه فتای شرق استان تهران در خصوص بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما پس از بررسی اسناد و مدارک جمع آوری شده به جرم ارتکابی اعتراف کرد و گفت. که با سوء استفاده از عدم دقت افراد، اقدام به ارسال پیامک به نام سامانه ثنا کرده و پس از هدایت افراد فریب خورده به صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنان را به سرقت برده و از حساب افراد برداشت غیرقانونی می کند.

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: این فرد برای ادامه روند تحقیقات جنایی همراه با پرونده مختومه به دادسرا اعزام شد.

وی به شهروندان هشدار داد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات اخطاریه حقوقی سامانه ثنا و غیره به شماره تلفن های شخصی صرفاً ترفندی برای فریب شهروندان است لذا شهروندان به شماره پیامک های ارسالی توجه کنند. پیام هایی که حاوی لینک های تغییر مسیر هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا