برون مرزی

حکیم: حشدالشعبی موجب افتخار است/ترکیه بدون مجوز قانونی در عراق حضور دارد

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه «در هفته های اخیر شاهد تلاش های زیادی برای شورش در میان طیف های مختلف مردم عراق و همچنین بزرگترین طیف اجتماعی عراق بوده ایم»، تصریح کرد: این تلاش های هولناک با هدف ایجاد شورش صورت می گیرد. آسیب رساندن و آسیب رساندن به عراق و ملت.این عراق است.

به گزارش ترندونی، سید عمار حکیم در سخنرانی اولین روز محرم الحرام در میدان خلانی بغداد اظهار کرد: از همه نیروهای ملی و خیرخواه می خواهم که حساسیت ها و درگیری های گذشته را کنار گذاشته و با روحیه مسئولیت پذیری در خور شأن عراق و جایگاه آن وارد شوند. . تبدیل شدن به یک مکالمه جذاب

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن تاکید بر پایبندی به قانون و حفظ اقتدار دولت و نهادهای آن، از حشد الشعبی یاد کرد و افزود: امروز حشدالشعبی یک نهاد و منبع نظامی و ملی است. غرور. ما بار دیگر سالگرد تأسیس آن را گرامی می داریم و به نیروهای حشد الشعبی که آن رژه قدرتمند، غرور آفرین و مقتدرانه را برگزار کردند، تبریک می گوییم که همه اینها بر لزوم تداوم تحکیم و تقویت نهاد حشد الشعبی و توسعه آن تاکید می کند. یک ستون قدرتمند ما می دانیم.

حکیم بر ضرورت عبور از بن بست سیاسی با درایت و ایثار تاکید کرد و ادامه داد: باید سازوکاری باز و عمومی ایجاد شود تا ملت رئیس جمهور را انتخاب کند و این موضوع پشت درهای بسته باقی نماند تا مسائل شخصی نشود و انجام شود. منجر به بحران نشود برادران کرد ما یا باید بر سر نامزد نهایی ریاست جمهوری به توافق برسند یا با دو نامزد به مجلس بروند و انتخاب نهایی را به نمایندگان مردم بسپارند، همه در یک برنامه زمانی مشخص و کوتاه.

وی تاکید کرد: دولت آینده فرصت بسیار خوبی برای پی بردن به موفقیت خدمات و سازندگی دارد و امیدواریم رئیس دولت با انتخاب کابینه موثر در آن حوزه و خدماتی که تنها دغدغه آن موفقیت و دستاوردها است، این مهم را مدنظر قرار دهد. . یک طرح روشن و قابل قبول یک برنامه زمانی معقول تنظیم کنید.

رهبر جریان حکمت ملی عراق بر ضرورت تقویت نهادهای امنیتی و نظامی ارتش، پلیس، حشد، پیشمرگه، مبارزه با تروریسم و ​​سایر سازمان ها با هدایت استانداردهای حرفه ای و ملی و دکترین نظامی مربوطه تاکید و تقویت کرد. اسلحه و آموزه ها و گفت: همه اینها باعث اقتدار حکومت، قانون و جامعه می شود.

حکیم با بیان اینکه همچنان نقض آشکار حاکمیت ارضی کشور را مشاهده می کنیم، یادآور شد: بارها گفته ایم که عراق به همسایگان خود آسیبی نمی رساند و به دنبال تخریب روابط حسنه با همسایگان خود نیست، به ویژه که این روابط بوده است. ایجاد. ابعاد تاریخی، فرهنگی و اقتصادی و اصول دینی و ملی ما این اجازه را نمی دهد.

وی تاکید کرد: ما خواهان صلح و امنیت با همه هستیم، مشروط بر اینکه صلح و امنیت به قیمت آبروی مردم عراق نباشد، زندگی بدون عزت ارزشی ندارد.

رهبر اطلاعات ملی عراق در خصوص حمله اخیر ترکیه به دهوک تصریح کرد: جنایت بزرگی که چند روز پیش در دهوک رخ داد قابل چشم پوشی نیست و بخشی از زنجیره حملات ترکیه و نقض حاکمیت ارضی عراق به ویژه است. زیرا واضح است که هیچ تفاهم نامه ای با ترکیه برای اجازه ورود نیروهای نظامی ترکیه به عراق منعقد نشده است. علاوه بر این، ده ها پایگاه و اردوگاه نظامی ترکیه در عراق به بهانه مبارزه با تروریسم مجوز قانونی ندارند.

حکیم با بیان اینکه تحولات بسیاری در عرصه سیاسی منطقه به سرعت در حال رخ دادن است و عراق در کانون این اتفاقات قرار دارد، گفت: بدون رویکرد خاص در سیاست خارجی نمی تواند از این تغییرات دوام بیاورد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تصریح کرد: روابط خوب عراق با سایر کشورها و موقعیت تاریخی و جغرافیایی این کشور فرصت مهمی برای ایفای نقش تاثیرگذار در منطقه است.

حکیم تصریح کرد: عراق می تواند با تقویت راه های گفت و گو، کاهش مشکلات و اختلافات و بهره برداری از منابع منطقه به نفع ملت ها، منطق منازعه در منطقه را به منطق رقابت و همکاری تبدیل کند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ادامه داد: همه اینها با وجود توافقات یکجانبه منطقه ای که انگیزه های بیرونی دارد و به مشکلات منطقه ای مربوط نمی شود، قابل اجرا نیست، مردم منطقه بهتر می توانند منافع خود را بشناسند و نیازی به حمایت کسی ندارند.

وی با بیان اینکه «همانطور که مخالف تعرض و تجاوز به سرزمین و ملت خود هستیم و نسبت به عواقب جدی آن هشدار می دهیم»، تاکید کرد: اجازه نمی دهیم امنیت همسایگانمان چه ترکیه و چه هر کشور دیگری مورد تهدید قرار گیرد. گروه هایی که به دنبال امنیت از خاک عراق هستند، مزاحم همسایگان می شوند. قانون اساسی عراق این کشور را از تبدیل شدن به مرکز یا گذرگاه تروریسم علیه همسایگان خود منع می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا