فرهنگ و هنر

«حراج تهران» به تعویق افتاد؟

به نظر می رسد حراج تهران که قرار بود در دی ماه برگزار شود به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنگار گروه تجسمی ترندونی، مدتی است زمزمه هایی مبنی بر عدم برگزاری هفدهمین حراج تهران به گوش می رسد که اولین بار در مجله تخصصی آرت چارت به آن اشاره شد. در میان برخی مدیران گالری زمزمه هایی مبنی بر عدم برگزاری این رویداد اقتصادی-هنری شنیده می شد.
در کاتالوگ دوره قبل حراج تهران اشاره شده است که دوره بعدی این رویداد در سال 1401 برگزار می شود. ماه ژانویه تاکنون کاتالوگ و اخبار هفدهمین حراج تهران منتشر نشده است.

به نظر می رسد حراج تهران به تعویق افتاده است – تعطیلی گالری ها. این مکان های فرهنگی و هنری که از دیرباز به جز هنرمندان شناخته شده اند و به صورت محدود خرید و فروش نمی شوند، خریداران و فروشندگان اصلی این رویداد اقتصادی-هنری محسوب می شوند.

علاوه بر نفوذ ناآرامی ها و فضای اجتماعی حاکم، ظاهراً شرایط اقتصادی و ارزی کشور تغییری در تمایل خریداران و فروشندگان آثار هنری ایجاد نکرده است.

از آنجایی که مجوز برگزاری مزایده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه ماه اعتبار دارد و به تعویق افتادن آن زمینه قانونی وجود دارد، به نظر می رسد زمان برگزاری دور جدید حراج تهران منوط به باز شدن مزایده باشد. گالری ها و جریان اقتصاد هنر.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا