عمومی

جهاد تبیین افزایش مقبولیت نظام را به همراه دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام محسن محسنی در اولین جلسه جهاد تبیین با موضوع نشست و امیدآفرینی در اردبیل اظهار کرد: ما با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی، مداحان و شعرای مذهبی تلاش می‌کنیم تا موضوع جهاد تبیین را که تاکید مقام معظم رهبری است در ابعاد مختلف تشریح کنیم.

وی افزایش اعتماد و کارآمدی جمهوری اسلامی ایران را در سایه جهاد تبیین یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمن شناسی، پاسخگویی به شبهات مردم و افزایش آستانه تحمل مردم در این حوزه بسیار لازم و ضروری است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل روایتگری به موقع و پیشگیرانه از تحریف حقایق را بسیار مهم دانست و گفت: خنثی کردن عملیات رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن در این امر حائز اهمیت است.

محسنی ضرورت شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن را با جهاد تبیین و رویکرد روشنگرانه یادآور شد و بیان کرد: تقویت ارتباط هدفمند و هوشمند با بدنه اجتماعی، کمک به افزایش نشاط عمومی در جامعه و افزایش آگاهی مردم نسبت به تحلیل مسائل روز حیاتی است.

وی پیامدهای این امر را ارتقای سرمایه اجتماعی نظام، تقویت انسجام ملی، افزایش میزان مشارکت اجتماعی در تصمیم سازی ها، تقویت نهادهای اجتماعی و مردم پایه و مهم‌تر از همه افزایش مقبولیت نظام عنوان و تصریح کرد: نهادینه شدن ارتباط مردم و مسئولان در بستر این جریان اساسی و مهم است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: عملیات‌های تبیینی با هدف تقویت و هم افزایی ظرفیت‌های درون و بیرونی سازمان و شبکه سازی و عملیاتی کردن طرح‌های ثامن، لبیک، شهید هاشمی به همراه پوشش مخاطبان عام و خاص امری مهم و حیاتی است.

محسنی تصریح کرد: سیاست‌های تبیین شده در این حوزه دعوت به وحدت و انسجام ملی و پرهیز از دوقطبی در جامعه است.

وی اطمینان بخشی به مردم برای نقش آفرینی مؤثر در حل مسائل کشور را مهم عنوان کرد و گفت: توجه دادن مردم به آثار و تبعات منفی ناشی از بی ثباتی و ناامن کردن کشور و تاکید بر نقش رهبری در ثبات، پیشرفت و اعتلای ایران قوی مهم و اساسی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ترویج گفتمان انقلابی و عمل جهادی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: این عوامل در برون رفت از مشکلات کشور دارای ارزش و اهمیت فراوان است.

وی محورهای جهاد تبیین را برای حضور مردم در همه صحنه‌ها به عنوان ضامن اقتدار آرامش و امنیت کشور یادآور شد و بیان کرد: نگاه کلان به مشکلات و مسائل کلان کشور و پرهیز از مسائل فرعی به جای مسائل اصلی مهم و حیاتی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تبیین دست نشاندگی و انحطاط رژیم پهلوی در مقایسه با سلسله‌های قبل از خود، روایت پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران کنونی و مقایسه آن با سایر کشورها می‌تواند در این حوزه تأثیرگذار باشد.

محسنی اظهار کرد: در این بستر فراهم شده روایت فروپاشی و افول قدرت‌های برآمده از آن تبیین نقش غرب و دولت‌های مرتجع در برهم زدن وحدت امت اسلمی و روایت شکست و پایان یافتن رژیم اشغالگر صهیونیستی در این حوزه مهم و حیاتی به نظر می‌رسد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افزود: در مجموع در جهاد تبیین باید محور قوی رسانه‌ای با هدف تأمین منابع ملی و کمک به تحقق ایران قوی را پیگیر باشیم تا نتایج مثبت این حرکت را با دستاوردهای مناسب ناظر باشیم.

دکمه بازگشت به بالا