عمومی

شستشوی فرش با شامپو یا پودر؟

اصول شستن فرش با شامپو فرش چیست و چه زمانی به شستن فرش با شامپو فرش نیاز داریم؟  چرا باید از خدمات قالیشویی خوش قدم  در کرج استفاده کرد؟ فرش‌ جز جدایی‌ناپذیر دکوراسیون خانه هر ایرانی است و البته کثیفی و آلوده شدن هم جز جدایی‌ناپذیر هر فرش است. به دلایل متعددی ممکن است یک فرش، آلوده یا کثیف شود. بنابراین برای  باید با بهترین و سازگارترین پاک کننده‌ها آشنا شوید.

گاهی اوقات آلودگی به قدری زیاد است که برای شستشوی فرش حتما آن را به سپرد، اما در مواقع جزئی دیگر می‌توان با استفاده از شستن فرش با شامپو فرش مشکل را حل کرد ونیاز به صرف هزینه زیادی نیست. در نظر گرفتن جایگزینی برای شامپو فرش و نحوه شستن فرش با شامپو فرش در روند استفاده از این نوع مواد شوینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتخاب جایگزینی برای شامپو فرش و همین طور چگونه شامپو فرش خانگی درست کنیم در کنار نحوه  از پر بازدیدترین موارد در بین کابران برای اصول شستن فرش با شامپو فرش است. یکی از فاکتورهای مهم در با شامپو فرش، انتخاب شامپو فرش مناسب است. تنوع بالای شامپو فرش‌های موجود در بازار، قیمت بالا و حجم اندک آن‌ها همه جز مواردی است که لزوم درست کردن یک شامپو فرش خانگی برای شستشوی فرش را تشدید می‌کند. علاوه بر کیفیت مطلوب توجه به اینکه کدامیک ویژگی  را داشته از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای شستن فرش با شامپو فرش خانگی ترفند  با دستورالعمل 3 قاشق مایع ظرفشویی، یک قاشق سرکه سفید و چند قطره وایتکس در یک لیوان آب بسیار کارساز است. محلول حاصل را پس از ترکیب کامل را یک آب‌پاش ریخته و هر گاه لکه‌ای را روی فرش یا موکت‌تان مشاهده کردید این محلول را روی آن اسپری کنید و با استفاده از یک پارچه نخی اقدام به شستن فرش با شامپو فرش خانگی خود نمایید.

انتخاب شامپو فرش خانگی یا پاک کننده‌های طبیعی برای از بین بردن لکه‌های فرش باید متناسب با نوع و ماهیت لکه باشد. بعنوان مثال  نیاز به یک حلال سازگار با لکه برای از بین رفتن دارد. جایگزین‌های طبیعی دیگری برای شستن فرش‌ با شامپو فرش وجود دارد که استفاده از آن‌ها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، قالیچه‌های شما را تمیز و با طراوت نگه می‌دارد.در هنگام استفاده از این قبیل پاک کننده‌ها توجه به سوالاتی مثل  یا انواع لکه‌ها را چگونه از سطح فرش با الیاف مختلف پاک کنیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرکه و جوش شیرین

جوش شیرین و سرکه از بین‌برنده بوها و لکه‌هایی هستند که به سختی جدا می‌شوند بنابراین جایگزین خوبی برای شستن فرش با شامپو فرش هستند. به مقدار کم جوش شیرین را بر روی فرش بپاشید و مدت 30 دقیقه فرصت دهید تا بر روی سطح فرش بماند. سپس هر 2 گالن آب را با یک فنجان سرکه مخلوط کنید و از آن برای شستشوی فرش و تمیز کردن جوش‌شیرین استفاده کنید.

در مواردی که امکان کاربرد روش  به دلیل حساسیت انواع فرش امکان پذیر نبوده می‌توان از انواع لکه بر‌های طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین بهره برد.

صابون ظروف، آمونیاک و سرکه

این ماده یکی از ارزان‌ترین و آسان‌ترین موارد موجود جایگزین شستن فرش با شامپو فرش است. میزان 4 قاشق چایخوری از مایع ظرفشویی، یک فنجان سرکه و یک فنجان آمونیاک را با دو گالن آب مخلوط کنید. از این محلول می‌توانید برای شستشوی فرش‌ ها و لکه‌زدایی آن‌ها استفاده کنید.

قبل از اینکه به شستن فرش با شامپو فرش اقدام کنید، فرش را به صورت کامل با جاروبرقی تمیز کنید تا تمام گرد و غبارهای آن از بین برود.

برای شستن فرش با شامپو فرش باید طبق دستورالعمل نوشته‌شده روی قوطی شامپو فرش، مقداری از آن را در ظرف بزرگی ریخته و آنقدر تکان دهید تا محلول کف کند. از این محلول برای شستشوی فرش در مرحله بعد استفاده می‌کنیم.

در مرحله بعد، برای شستن فرش با شامپو فرش یک اسفنج یا پارچه کتانی تمیز را به کف آغشته کنید و با حرکت‌های ملایم در جهت خواب پرزها روی تمام فرش بکشید.

بعد از شستن فرش با شامپو فرش جهت اطمینان از، پاک شدن تمام کثیفی‌ها و شستشوی فرش به صورت کامل، اجازه دهید کف شامپو فرش حدود 30 تا 40 دقیقه روی فرش باقی بماند.

مرحله نهایی شستن فرش با شامپو فرش استفاده از جارو برقی است. بعد از 30 دقیقه مجددا فرش را جاروبرقی کنید و از شستشوی فرش به صورت کامل و تمیز شدن آن لذت ببرید.

هنگام شستن فرش با شامپو فرش حتما دقت داشته‌باشید که کف شامپو را روی فرش بمالید. اگر هنگام شستشوی فرش به جای کف شامپو از آب آن استفاده کنید، فرش نه تنها تمیز نمی‌شود بلکه لوچ و چسبنده شده و دیرتر خشک می‌شود، زیرا رطوبت به ریشه‌های فرش رسیده و ریشه‌ها در محیط مرطوب می‌پوسند و اگر چند بار این کار را تکرار کنید به مرور زمان فرش شما حتما می‌پوسد.

نکته دیگری که هنگام شستن فرش با شامپو فرش باید به آن دقت کنید این است که حتما از قسمت بالای فرش شروع به شستشو کنید تا دیگر مجبور نباشید روی قسمت‌های که شامپو فرش کشیده‌اید راه بروید. راه رفتن روی فرشی که هنوز خشک نشده‌است، موجب لک شدن دوباره آن می‌شود.

مراحل شستن فرش با شامپو فرش از انتخاب جایگزینی برای شامپو فرش تا طرز تهیه شامپو فرش خانگی درشستشوی فرش ماشینی یکی دغدغه های رایج خانواده ها هنگام تمیزی و نظافت خانه است که روی سلامت تک تک اعضای خانواده تاثیر می گذارد. این فعالیت قالیشویی ها کار نظافت خانه را بسیار راحت کرده و فرش هایی که بیشترین کثیفی را نسبت به دیگر وسایل خانگی دارند با شستشوی اصولی و پودرهای تمیزکننده تمیز می کند.

فرش ها همیشه در زندگی خانواده های ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. پهن کردن آن داخل خانه رنگ و نقش تازه ای به زندگی می بخشد. اما به محض کثیف شدن، تصورات هر فردی را نسبت به فرش تغییر می دهد. شستشوی فرش ماشینی در خانه یا قالیشویی باید طبق نکات مراقبتی انجام شود و در عدم توجه به برخی نکات احتمال این که فرش خراب شود وجود دارد. همچنین انتخاب نوع شوینده روی درصد نظافت و حفظ طرح و نقش های فرش تاثیرگذار است و کیفیت شستشو را نیز مشخص می کند.

معایب و مزایای شستشوی فرش ماشینی با پودر

در صورت انتخاب بهترین پودر شستشو شاهد از بین بردن سخت ترین لکه ها خواهید بود. پودر بهترین راهکار برای شستن فرش های بسیار کثیف است که چندین سال از شستن آن ها می گذرد، اما امروزه به دلیل روی کار آمدن برندهای مختلف و پودرهای شوینده غیراستاندارد هنگام شستشو با مشکلات مختلفی مواجه می شوید و ممکن است لکه های مختلفی روی فرش به جای ماند. همچنین باعث ضخیم و خشک شدن پرزهای روی فرش می شود که لطافت فرش را از بین می‌برد. بنابراین در حالتی که فرش خیلی کثیف نیست استفاده از پودر اصل پیشنهاد نمی شود.

قالیشویی اردلان یکی از بهترین و با تجربه ترین مراکز در این زمینه است که شستشوی فرش ماشینی را با دقت و مهارت بالا انجام می دهد و کیفیت خدمات را تضمین می کند.

معایب و مزایای شستشوی فرش ماشینی با شامپو

شامپو فرش یکی از بهترین راهکارها برای شستشوی فرش ماشینی است که در چندین دهه طرفداران زیادی پیدا کرده و این محلول شستشو به خوبی می تواند آلودگی ها و لکه های مختلف را از روی فرش پاک کند و لطافت خاصی به فرش می بخشد. در ادامه با مزایای شامپو فرش بیشتر آشنا می شوید:

  • کوتاه کردن دوره شستشو شامپو فرش به عنوان یکی از بهترین محلول های شستشو شناخته می شود که هیچ خطری ندارد و به خوبی کثیفی و لکه های زیاد را از بین می برد. ترکیبات این راهکار کاملا فشرده سازی شده است و هر کدام از المان ها برای اهداف خاصی مناسب است. برای مثال، پاک کننده های پلیمری به رفع گرد و غبار و پاک کننده های حاوی آنزیم به حذف بوی حیوانان لکه ها و لکه های دشوار کمک می کند. البته ویژگی های شامپو فرش در مزایای آن خلاصه نمی شود. هر راهکار تمیز کننده های دارای معایبی نیز است:
  • به جای ماندن شامپو یکی از مشکلات دردسر ساز هنگام استفاده از شامپو باقی گذاشتن کف روی فرش است. از آنجا که شامپو فرش ها کف زیادی تولید می کنند از بین بردن کف کمی سخت است و باید آب زیادی مصرف شود. در صورت عدم توجه به این نکته ممکن است مقداری کف در تار و پود فرش بماند و بعد از خشک شدن، روی فرش احساس چسبندگی ایجاد شود.
  • باقیماندن مواد شیمیایی مضر یکی دیگر از مشکلات اصلی شوینده های مایع برای فرش حضور مواد شیمیایی فرار است. این دسته از مواد روی مشکل سلامتی تاثیر می گذارد و برای جلوگیری از بروز این مشکل، فرش باید در مکان مناسب و دارای تهویه قرار گیرد.
  • باقی ماندن رطوبت فرش اگر بعد از شستشو رطوبت همچنان داخل فرش باقی بماند احتمال رشد کپک و قارچ در فرش وجود دارد و باعث کاهش عمر فرش می شود. استفاده از شامپو فرش اگرچه مزایای فوق العاده ای دارد. اما باید در پایان کار رطوبت به جا مانده در سریعترین زمان از بین برود.
    برای این که خیالتان از شستن فرش های خانه راحت باشد، بهتر است به سراغ قالیشویی های معتبر بروید. به نام اردلان یکی از گزینه های محبوب ساکنان اطراف کرج است که جلب رضایت مخاطبین را مهم ترین اولویت خود می داند.

چگونه شستن فرش ماشینی با پودر لباسشویی را به بهترین شکل تجربه کنیم؟

فرمولاسیون پودر لباسشویی برای شستن لباس ها در نظر گرفته شده است. بنابراین کاملا طبیعی است انتخاب خوبی برای شستن فرش ها نباشد، اما خیلی ها از این ماده شوینده استفاده می کنند تا نیاز نباشد برای شستن فرش هایشان به دنبال پودرهای مناسب فرش بگردند. استفاده از این راهکار ممکن است ریشه ها و فرش تا حد زیادی خشک کند و برای رفع این مشکل استفاده از نرم کننده ها در کنار پودر لباسشویی توصیه می شود.

همچنین برخی پودرهای لباسشویی به دلیل داشتن آنزیم های فراوان قدرت پاک کنندگی بالایی دارد و باید در مصرف آن ها توجه ویژه داشته باشید، زیرا استفاده بیش از حد از پودرهای حاوی آنزیم باعث آسیب‌دیدگی فرش می شود و ساختار فرش را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر از این نوع پودرها برای شستن فرش استفاده می‌کنید نکات گفته شده در زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • قبل از شروع شستشوی فرش را خیس و از گرد و غبار پاک کنید. نیز از اقدامات ضروری قالیشویی ها قبل از شستشو است که به ترمیم فرش های آسیب دیده خلاصه می شود.
  • عدم توجه به این نکته احتمال زرد شدن فرش پس از شستشو وجود دارد.
  • قبل از استفاده از پودر حتماً آن را در آب حل و سپس روی فرش اسپری نمایید.
  • ریختن دانه های پودر ماشین لباسشویی روی فرش کاملا اشتباه است و به دلیل احتمال حل نشدن آن ممکن است داخل الیاف های فرش باقی بماند و باعث پوسیدگی شود.
  • بهتر است برای استفاده از این راهکار از پودرهای ملایم استفاده کنید. البته پودرهای حاوی آنزیم به رفع لکه‌های سرسخت فرش بسیار کمک می کند و مانع آسیب دیدگی فرش و ریشه های آن می شود.
  • احتمال این که بعد از شستشو ریشه های فرش دچار زردی و لکه شود زیاد است. بنابراین در پایان ریشه ها را به صورت جداگانه و با مایع سفید کننده ملایم بشویید.
  • در پایان، فرش را با آب کافی را بشویید و حداکثر تلاش خود را برای خارج کردن کامل مواد شوینده از داخل فرش انجام دهید. اردلان کرج به تمام نکات مراقبتی فرش توجه ویژه دارد و از متخصصین حرفه ای در این زمینه کمک می گیرد. به همین خاطر، فرش ها در این مجموعه با بالاترین کیفیت شسته می شود. اگر به دنبال هستید، با اطمینان به این مجموعه سفارش خود را انجام دهید.

قالیشویی ها از چه موادی برای شستشوی فرش ماشینی استفاده می کنند؟

قالیشویی ها به صورت تخصصی مواد مناسب شستشو فرش را بر اساس جنس آن میزان کثیفی به روش شستشو انتخاب می کنند، اما به طور کلی متریال های شستشو در قالیشویی بر اساس سدیم، کلر، آب ژاول، شامپو فرش و پودر رختشویی است.
انتخاب نوع شوینده به ترکیب آن، متریال فرش و نظر متخصصان شستشوی فرش بستگی دارد. متخصصان نیز با توجه به میزان تاثیرگذاری متریال ها روی پاکیزگی، لکه بری و چربی زدایی فرش ترکیب نهایی را انتخاب و برای فرش مورد نظر استفاده می کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا